View Full Version : Spørsmål
Vet ikke helt om dette hører til under "Flyhistorisk forum", så jeg poster det her. Om jeg tar feil så må dere bare flytte tråden :)
Fra 1998 og utover fløy jeg ofte strekningen KSU/TRD - BGO - SVG - KRS, og såvidt jeg husker var dette alltid med Fokker 50 maskiner. Det jeg lurer på da er om det mest sansynlig var SAS Comutter, Norwegian Air Shuttle eller begge jeg fløy med? Jeg husker ikke hva jeg fløy med, og det hadde vært litt kjekt å vite, da :)
Takker på forhånd :smile2
SAS overtok 1. april 2003. Se mer her. (http://www.kjevik.dk/skifte.htm)
NAS fløy der nede til og med 31/3-2003. 1/4-2003 overtok SAS Commuter etter at de la ned sin Norlink operasjoner i Nord-Norge med base i Tromsø. Da kom NAS opp hit og fløy Tromsø-Andenes-Bodø v.v, og Tromsø-Lakselv v.v. Det varte bare ut året så la de ned hele F-50 produksjonen for å rendyrke seg som et lavpriselskap.
Så det vil si at fram til april 2003 måtte det ha vært med NAX F50? :)
Takker :)
Ett spørsmål til (for de som gidder) :)
Jeg fløy fra TRD til Lanzarote i desember 1999, og lurte litt på hvilket selskap det var. Jeg fant ut at det var Air Europa B737-800 nedover, men jeg mener å huske det var et annet selskap oppover.
Noen som har Star Tours vinterprogram for 99/00? :smile2
Fløy NAX direkte fra KRS til BGO, eller bare via SVG?
Grunnen til at jeg lurer, er fordi jeg holder på med et lite langtidsprosjekt, hvor jeg prøver å samle alle (eller de fleste) av mine flyturer med selskap, flytype, reg. osv... :smile2
slowandsilly
10-10-2007, 23:12
Jeg har iallefall fløyet NAX BGO-KRS. Regner med at det samme gikk motsatt vei.
tosfreight
10-10-2007, 23:34
NAX fløy også HAU-BGO med F50.
Originally posted by fly1980
Fløy NAX direkte fra KRS til BGO, eller bare via SVG?
Grunnen til at jeg lurer, er fordi jeg holder på med et lite langtidsprosjekt, hvor jeg prøver å samle alle (eller de fleste) av mine flyturer med selskap, flytype, reg. osv... :smile2
NAX fløy både BGO-KRS og SVG-KRS som seperate ruter.
Takker :smile2
Husker at jeg som regel fløy via SVG også av en eller annen grunn. Mener at det va den samme maskinen som fløy TRD-BGO-SVG, og så var det bytte i Stavanger for ny Fokker ned til KRS
Var det forresten NAX som fløy F50 rutene KSU-OSL? (Mange spørsmål, dette) :smile2
Var det forresten NAX som fløy F50 rutene KSU-OSL? (Mange spørsmål, dette) :smile2
Ja
Takker :)
Ett spørsmål til (for de som gidder) :)
Jeg fløy fra TRD til Lanzarote i desember 1999, og lurte litt på hvilket selskap det var. Jeg fant ut at det var Air Europa B737-800 nedover, men jeg mener å huske det var et annet selskap oppover.
Noen som har Star Tours vinterprogram for 99/00? :smile2
Hvis jeg ikke tar helt feil så fløy også Airtours TRD-ACE i en periode i 1999. Det var en midlertidig løsning med B757.
Da er det mulig jeg var med de. For jeg husker at flyet jeg fløy oppover med igjen var betydelig lengre enn det jeg fløy nedover med, men begge hadde 3-3 konfigurasjon.
Takk for info :)