View Full Version : Noen med lyst på ny jobb?
ENGM RAMP
10-10-2007, 18:56
Noen som søker nye utfordringer? Da er det bare å skrive søknad!
utlysningstekst.... (http://avinor.easycruit.com/intranet/osl/vacancy/118535/14410)
^_^
Er ikke dette samma stillingen som de søkte etter for et halvår siden også da. (der du jobber ENGM RAMP?)
Kan da vel bare kontakte noen av de som søkte den gangen da, så sparer de seg litt ekstra arbeid...:D
Dette såg faktisk spennende ut. Ikke at jeg skal søke, men kan jeg spørre hva lønnen er?
ENGM RAMP
10-10-2007, 19:32
Det er samme stillingen som ble utlyst hos oss for 6 mndr siden ja, men vi skal ha flere, vi ligger litt i forkant vet du ifm the upcoming terminal 2....
Og Vede, har ingen anelse om hva de har tenkt å tilby i lønn gitt......men kontakt meg på PM om du er reellt interessert
Hadde jeg bare vært litt eldre og hatt litt flyplasserfaring.....
Jepp trur nok jeg også måtte vært litt eldre. :p
Er det en jobb å ble "rik" av? ^_^ Tenker nå på kanskje en gang i fremtiden.
Huff.. Hadde jeg ikke allerede vært i gang med pilot greiene, så hadde jeg hoppet på den der lett som bare det!
Men, men.. Kanskje det finnes en lignende utlysning om 2 år, om jeg ikke kommer meg lengre over skyene ;)
The Ticketor
11-10-2007, 11:13
Kom noen uker for seint, nå har jeg skrevet kontrakt med min nygamle arbeidsgiver. Men ellers ville jeg ha seriøst vurdert dette.
Originally posted by The Ticketor
Kom noen uker for seint, nå har jeg skrevet kontrakt med min nygamle arbeidsgiver. Men ellers ville jeg ha seriøst vurdert dette.
AYMHMA?
The Ticketor
11-10-2007, 11:34
Hehe, MH.
Originally posted by ENGM RAMP
......men kontakt meg på PM om du er reellt interessert
PM er sendt!
ENGM RAMP
11-10-2007, 12:48
Har sett den Dag, men har en del tekniske problemer her å pusle med, så svarer deg heller hjemmefra i aften!
M
FlightDeck
11-10-2007, 17:10
Bestemme hvor flyet skal stå, bestille busser og sende ut rutinemessige værmeldinger... Høres veldig kjedelig ut, spør du meg.
ENGM RAMP
11-10-2007, 17:52
Kjedelig? Vel, deg om det, men hadde du vært på jobb hos meg i formiddag, så kan jeg da love deg at du hadde ikke kjedet deg 1 minutt!
Vi har ikke gjennomtrekk, vi drukner i søknader hver gang vi lyser ut stilling og har det mer og mere utfordrende for hver dag.......
Men kjedelig? Aldri! Ikke en dag er lik!
Kan skrive under paa at det er jobb med mye 'action' .. bedrev samme jobben den gang SAS utfoerte den paa kontrakt paa FBU.
Is i magen, kald i hodet, 'gung-ho' innstilling og evne til aa multitaske er noekkelord...
ATC-flyradar
11-10-2007, 18:55
Originally posted by LN-MOW
Kan skrive under paa at det er jobb med mye 'action' .. bedrev samme jobben den gang SAS utfoerte den paa kontrakt paa FBU.
Is i magen, kald i hodet, 'gung-ho' innstilling og evne til aa multitaske er noekkelord...
Hvor lenge var du i den jobbem :cool:
Jan
On-and-off ... 13-14 aar .. vekslet vanligvis mellom flere posisjoner.
ENGM RAMP
11-10-2007, 19:32
Jeg har vært der i 10 år nå Jan, og i 19 år i flybransjen, og det blir garantert flere!
Og som Andy sier her, evnen til å "multitaske" er viktig, og jeg tror vi alle hos oss får kjørt oss SKIKKELIG på akkurat det når de begynner å bygge T2, og da forandrer mye seg fra uke til uke også, og det blir MYE å måtte holde seg ajour og oppdatert med!
ATC-flyradar
11-10-2007, 21:00
Originally posted by ENGM RAMP
Jeg har vært der i 10 år nå Jan, og i 19 år i flybransjen, og det blir garantert flere!
Og som Andy sier her, evnen til å "multitaske" er viktig, og jeg tror vi alle hos oss får kjørt oss SKIKKELIG på akkurat det når de begynner å bygge T2, og da forandrer mye seg fra uke til uke også, og det blir MYE å måtte holde seg ajour og oppdatert med!
Morten jeg skjønner at denne jobber er viktig på mange måter, du skal jo ha plass til alle fly til enhver tid, enten de kommer i rutetid eller ikke får avgang når den står deg osv.
Kan du si noe em denne værmeldingstjenesten i få ord også.
Hovedoppgaver
- Administrere busstjenesten på flyside, til og fra terminalen
Er dette Intenbusser til/fra gate fordi fly som står ute på gate utenfor innlandgatene ???
Hvordan er skifttene satt opp - dag/kveld/natt/helg/høytidsdager osv.
God kveld .
Jan
Utflyttet
11-10-2007, 21:01
Kunne ønske jeg kunne legge ned butikken min og ta denne jobben. :p
-A
Har sendt søknad, jeg.....:colgate: Får vel ikke noe svar, men jeg kan i allefall håpe.....:p
Originally posted by ATC-flyradar
Jan
Er ikke Morten, men like vel...
Du skal utstede en slik, to ganger i timen:
>>> ENGM (OSLO/GARDERMOEN) <<<
METAR 112140Z 29003KT 240V320 CAVOK 08/05 Q1000
Altså må du være godkjent værobservatør. Selv om de har r*** full av sensorer og datautstyr må du være i stand til å observere ved bruk av human eyeball MK1 og human brain MKII med servicepack MET installert. Altså, observatørkurs som må bestås. I tillegg kommer undertegnede og autoriserer deg til bruk av informasjonssystemet NAIS til å formidle samme melding, og generell bruk av det systemet.
Mvh,
ATC-flyradar
12-10-2007, 15:12
Originally posted by Gandalf
Originally posted by ATC-flyradar
Jan
Altså må du være godkjent værobservatør. Selv om de har r*** full av sensorer og datautstyr må du være i stand til å observere ved bruk av human eyeball MK1 og human brain MKII med servicepack MET installert. Altså, observatørkurs som må bestås. I tillegg kommer undertegnede og autoriserer deg til bruk av informasjonssystemet NAIS til å formidle samme melding, og generell bruk av det systemet.
Mvh,
hehe, Morten pass deg så du ikke ender opp som Vidar Teisen ( Meteriologen fra Stovner) :colgate:
Kunne tenke meg å se på arbeidsforholdene noen timer en dag eller to - såkan jeg sjekke utsikten med mitt kamera :D
God helg og får håpe at at de som søker for jobben.
Jan
Originally posted by Gandalf
Mvh,
Mvh, K E ? :)
At det går an!
Her har jeg akkurat skrevet under på kontrakten med min nye arbeidsgiver og plutselig er flere spennende jobber ledige på OSL!
Hadde dere lyst et et par ukker tidligere hadde jeg nok søkt men det får bli neste gang ^_^
Hilsen,
Laurenz