PDA

View Full Version : Mer dårlig PR for Ryanair

Whatever
09-10-2007, 18:14
Flykaptein kastet ut skrikerunge (http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/10/09/514570.html)

Er vel ikke akkurat god reklame for Ryanair.

Someone
09-10-2007, 18:29
Tja, for muligens første gang i mitt liv er jeg enig med Ryanair hvis det stemmer det som stod i artikkelen. Og det var vel ikke først og fremst den skrikende ungen som ble nektet adgang....men heller den rabiate moren som ifølge artikkelen prøvde å løpe forbi sperringene to ganger:rolleyes:

laurenz
09-10-2007, 18:56
Artikkelen forteller egentlig ikke noe om hva som faktisk skjedde. Hvorfor løpte moren forbi sikkerhetskontrollen og hvordan er det i det hele tatt mulig? Var det bare barnet som var sur for at flaska ble tatt?

Hilsen,
Laurenz

imm
09-10-2007, 19:13
Jeg tipper saken er litt mer kompleks enn det som kommer frem av denne artiklen.
Barn som gråter er slettes ikke uvanlig ombord i fly, uten at de kastes av av den grunn. Her er det nok noen ting som ikke kommer frem i artiklen. Tror ikke dere det også?

Ellers stusser jeg litt over at denne artiklen blir skrevet nå, når hendelsen var i desember i fjor...

laurenz
09-10-2007, 19:22
Og det hjelper ikke akkurat at ikke Dagbladet klarer å oversette fra svensk engang!!!

"-Vår säkerhetspersonal diskuterade med polisen och kontaktade kaptenen efter att kvinnans son sprungit in bakom säkerhetskontrollen två gånger. Kaptenen beslutade då att barnet inte skulle få åka med, säger Anders Krantz, vd på Nova protection."

Da ser det ut som om de ble nektet fordi sønnen hadde gått forbi sikkerhetskontrollen uten sjekk.

Hilsen,
Laurenz

litt-amatør
09-10-2007, 20:17
Latterlig artikkel spør du meg. Men apropos skrikerunger og Ryanair. Hadde nettopp en en slik som medpassasjer med FR fra Liverpool til Torp i sommer. Og det var altså helt grusomt. Jeg snakker om helt ekstremt gjennomtrengende og skjærende skriking hele tiden. Det var altså veldig slitsomt. Men jeg tror ikke et øyeblikk på at det var akkurat slik episoden skjedde. Til det har jeg for liten tillit til Dagbladets journalist.;)

laurenz
09-10-2007, 20:47
Originally posted by litt-amatør
Til det har jeg for liten tillit til Dagbladets journalist.;)

Alt sammen er direkte oversatt fra svensk eneste Dagbladets journalist har bidratt med selv er at i stede for ungen så er det plutselig moren som skal ha løpt forbi sikkerhetskontrollen et par ganger.

Hilsen,
Laurenz

AirbusTrond
09-10-2007, 20:54
OT: Og nå skriver samme avis at det pågår en redningsaksjon utenfor Ormen Lange-feltet?! Det riktige må i så fall være Ormen Lange-anlegget - feltet ligger noen mil ute i Nordsjøen... :D

LCH78
09-10-2007, 21:21
Originally posted by AirbusTero

OT: Og nå skriver samme avis at det pågår en redningsaksjon utenfor Ormen Lange-feltet?! Det riktige må i så fall være Ormen Lange-anlegget - feltet ligger noen mil ute i Nordsjøen... :D

kan jo være denne da: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=173924

AirbusTrond
09-10-2007, 21:25
Originally posted by LCH78

Hydro opplyser: "Ormen Lange-feltet ligger i Norskehavet, 100 kilometer nordvest av Mørekysten".. "felt" og "anlegg" er ikke det samme.. :old

Trety
09-10-2007, 23:03
"Kvinnen hadde løpt forbi sikkerhetskontrollen"

Hvordan i alle dager klarte hun det...? Enig med imm, her mangler det noen opplysninger.

laurenz
09-10-2007, 23:22
Originally posted by Trety

"Kvinnen hadde løpt forbi sikkerhetskontrollen"

Hvordan i alle dager klarte hun det...? Enig med imm, her mangler det noen opplysninger.

Som jeg har skrevet to ganger, hun gjorde ikke det

Hilsen,
Laurenz

Trety
10-10-2007, 11:25
Originally posted by laurenz

Forventer du at jeg skal lese også nå da, før jeg poster? :rolleyes: :D :lol: :p

laurenz
10-10-2007, 17:12
Originally posted by Trety

Originally posted by laurenz

Forventer du at jeg skal lese også nå da, før jeg poster?

Bare det som er viktig! (oversatt: i hvert fall det jeg skriver!) :D :lol: :D :lol: :D :lol:

LCH78
10-10-2007, 17:23

Originally posted by LCH78

Hydro opplyser: "Ormen Lange-feltet ligger i Norskehavet, 100 kilometer nordvest av Mørekysten".. "felt" og "anlegg" er ikke det samme.. :old

sa jeg det da? ;)