PDA

View Full Version : Norwegian til Malta

linium
09-10-2007, 14:28
Priser fra 199,-/Oppstart 5. april..

Desk pilot
09-10-2007, 14:33
Lenke til pressemelding. (http://www.norwegian.no/sw29776.asp)

Og en liten PM til SAS :D

Vi ønsker SAS velkommen etter med strategien om å fly folk direkte ut i Europa, og feirer vår 128. direkterute ved å legge ut 100.000 lavprisbilletter med priser fra kroner 199 kroner på vårt rutenett” sier kommersiell direktør Daniel Skjeldam.

krølle
09-10-2007, 14:51
Originally posted by Desk pilot

Lenke til pressemelding. (http://www.norwegian.no/sw29776.asp)

Og en liten PM til SAS :D

Vi ønsker SAS velkommen etter med strategien om å fly folk direkte ut i Europa, og feirer vår 128. direkterute ved å legge ut 100.000 lavprisbilletter med priser fra kroner 199 kroner på vårt rutenett” sier kommersiell direktør Daniel Skjeldam.

Nå har vel strengt tatt Sk flydd Nordmenn direkte ut i Europa lengre enn Dy har eksistert,
dog ikke i Dy's omfang, men bare litt sånn for ordens skyld:old

N2630B
09-10-2007, 14:53
Meget spennende! Dette er en rute jeg har veldig lyst til å utnytte meg av!
Air Malta og SAS sine ruter som jeg har funnet er jo relativt kostbare, og hadde vært veldig fint med en billig tur nedover, for oss fattige studenter :)

LN-MOW
09-10-2007, 15:00
SAS har da aldri floeyet til MLA foer? Muligens charter, men ikke rute saavidt jeg vet ..

N2630B
09-10-2007, 15:03
Ja, MOW, de har gjort det, men bare som charter som du sa.
Air Malta var jo ikke langt fra det samme. Ihvertfall i sommer kan jeg ikke huske at de hadde så mye rutetrafikk, men de hadde kanskje noe..?

FlightDeck
09-10-2007, 15:17
Denne Norwegian-pressemeldingen er vel ikke akkurat et godt eksempel på hvordan man skriver pressemeldinger. Her var det mye på en gang, uten at man egentlig fikk skikkelig svar på noe.

Malta er uansett en bra destinasjon for Norwegian. Jeg tipper den blir tatt meget godt imot, og jeg er også sikker på at Norwegian vil tjene godt på ruten. De har med årene klart å få en meget god inntjening på Syden-rutene. Og kabinfaktoren er upåklagelig! Men på hvilke ruter blir det billetter til 199 kr.?

laurenz
09-10-2007, 16:38
Det betyr vel sluten for Air Malta på OSL vil jeg nesten tro. Bortsett fra deres charterfly så er belegget generelt lavt. Men det er spennende med DY på denne ruta :-)

Hilsen,
Laurenz

Blackhawk
09-10-2007, 16:45
Ja "Air Malta" hadde jo uansett bestemt seg, for å legge ned ruten Oslo-Malta (fra neste år) - så de hadde jo forsvunnet selv om DY ikke startet opp denne ruten. I tillegg har avgang/ankomst-tidspunktene til Air Malta - mildt sagt vært rimelig ugunstige på OSL.

EB
09-10-2007, 17:13
Pressemeldingen til Norwegian viser vel bare at nyhetene til SAS tok de litt på senga...bra med konkurranse begge veier!

Flyer
09-10-2007, 17:18
Originally posted by EB

Pressemeldingen til Norwegian viser vel bare at nyhetene til SAS tok de litt på senga...bra med konkurranse begge veier!

Nettopp, det er vel derfor det virker litt panisk i pressemeldingen, det er aldri noe moro at noen lanserer en ny destinasjon rett foran nesen din, og i dag var SAS først. Forøvrig er det vel litt historieløst å si velkommen etter, siden SKBU har fløyet folk til syden i 40 år...

:)

Balle Chlorin
09-10-2007, 17:30
Originally posted by LN-RRL

Meget spennende! Dette er en rute jeg har veldig lyst til å utnytte meg av!
Air Malta og SAS sine ruter som jeg har funnet er jo relativt kostbare, og hadde vært veldig fint med en billig tur nedover, for oss fattige studenter :)

Tror ganske bestemt at det heter "å benytte meg av", ikke utnytte meg av.... :D

CK
10-10-2007, 08:31
litt "panikk" i kulissene på FBU i går. Det er aldri moro når noen andre "tar" din rute (hverken den ene eller andre veien). Husker jeg ikke var blida da jet2.com lanserte sin NCl-BGO rute dagen etter at vi i WF hadde lansert vår BGO-NCL. De stakkars gutta på NCL kunne ikke fortelle hverken Jet2 eller oss at den andre aktøren skulle starte. Det ble ikke en pengemaskin for noen av selskapene