PDA

View Full Version : Dyrt med hotell i NYC

gardkarlsen
09-10-2007, 14:07
Hei

Kona og jeg var i New York City in 2004 og vi bodde midt på Manhattan for 150 $ per natt. Nå skal vi bort i slutten av November for litt juleshopping siden dollaren er så lav men jeg fikk nesten bakoversveis da jeg så hotellprisene. Det virket neste umulig å få noe til under 300$ :wow: Men vi har nå booket hotell i Long Island City og det er bare et par stopp med subway til Manhattan...og det fikk vi for kun 160$ :D Så da blir det vel litt penger igjen til juleshopping også ;)

Blubird
09-10-2007, 17:32
Tid fra booking til ankomst kan vel muligens ha noe å si her...?

gardkarlsen
09-10-2007, 18:27
Hei

Ja, det har selvfølgelig noe å si og det samme har at de tenner julegranen den helgen og det er starten på juleshoppingen. Men det virker som om det er generelt blitt mye dyrere...det er iallefall inntrykket jeg får når jeg får feedback på forskjellige reiseforum.

Thomas
30-10-2007, 19:01
Dette kan jeg skrive under på, spesielt November/Desember. Måtte ut med 10500,- for 4 netter i slutten av Nov.. :wow:

Airbus 330
30-10-2007, 19:28
Jeg kom hjem fra New York mandag, og vi betalte 10 000,- for 5 netter på Pennsylvania Hotell midt på Manhatten for 2 personer.
Så det koster litt ja skal man ha med dusj/wc på rommet, men VELDIG sentralt da.:wink

Airbus 330.

The Ticketor
10-11-2007, 12:12
Om man ikke krever høy standard, og kan tenke seg å ikke på på Manhattan, så kan jeg foreslå Holland Motor Lodge i Jersey City. PATH-toget inn til Manhattan er bare noen minutters gåtur fra hotellet. Alle rom har eget bad. Et helt greit sted. http://www.hollandmotorlodge.com/

gustavf
10-11-2007, 13:09
Jeg ville også vurdert å bo litt nordover. Da kan man ankomme Grand Central Station, og det føles som en veldig "riktig" måte å komme til New York på. Det eneste som slår det tror jeg er å komme seilende mot Statue of Liberty.

SQ 777
13-11-2007, 20:01
Hotell Penn tok $ 206 pr. natt pluss taxes 29.09-01.10.07. Da var det stort cornerrom med to store senger. Men jeg bestilte vel 8 mnd tidligere.

Dama som tok betaling lo av prisen min. Prisen for en natt 01.10.07 var $ 430 !

Klok av skade bestilte jeg CO 39/38 den 11. sep ( !! ) 2008 for weekend for kr. 3.600, full bonus og sikret hotel Edison, stort rom for $ 180 plus taxes. Antar det passerer $ 400 på ankomst dagen.

Enig med The Ticketor, en kan spare veldig mye penger ved å pendle til New Jersey..... Forsetter dette vil jeg også gjøre det !:cry:

Someone
18-11-2007, 21:51
Skal bo på Comfort In i Long Island City nå om noen uker og det kom på under $200 per natt for dobbeltrom. Ligger i Queens like ved Queenboro Bridge så selv om det ikke er Manhattan så er det like ved

gardkarlsen
23-11-2007, 07:07
Hei

Skal du på på Comfort inn...eller er det Quality inn du mener? Jeg har booket på Quality inn i Long Island City og fikk det for 160$ per natt. Ikke verst det i New York City :lol:

Someone
23-11-2007, 10:50
Hei

Skal du på på Comfort inn...eller er det Quality inn du mener? Jeg har booket på Quality inn i Long Island City og fikk det for 160$ per natt. Ikke verst det i New York City :lol:

Comfort. Det er ihvertfall det som står på mailen de sendte meg:p

gardkarlsen
23-11-2007, 12:39
Da bor vi i samme området på samme tid...så vi treffes kanskje på subway'en ;)

Tommy777
26-11-2007, 05:19
Det er spesielt dyrt i weekendene før jul også i år... Jeg bor jo også på Comfort Inn Long Island City den helga, 180 daler er ikke verst. Vi har jo Flyertalk treff denne helga, Gard. (ta gjerne med fruen og bli med på middag fredag eller lørdag http://www.flyertalk.com/forum/showthread.php?p=8787581&posted=1#post8787581) Hotellet ligger ved 59th street bridge (eneste brua som ikke har bompenger), slik at det koster det samme å ta taxi hit fra midtown som det koster å ta taxi downtown.

Dette er eneste alternativ IMO. Jersey er bare tull. Det blir togventing og dersom du mister siste tog, lykke til å få tak i en taxi som vil kjøre til Jersey etter midnatt...

Martin
26-11-2007, 11:32
Sitter selv og prøver å finne hotell for 4 netter i månedskiftet juni/juli, og merker at det er ekstremt dyrt allerede nå!! I tillegg er det flere hoteller som allerede er fullbooket enkelte av nettene, og andre kan kun tilby rom med bare en seng.. Noen som vet om det skjer noe spesielt i byen mellom 28. Juni og 2. Juli?? Sjekket også for de samme dagene en uke senere, og da var det plutselig en god del billigere..

TOS
26-11-2007, 20:47
Noen som vet om det skjer noe spesielt i byen mellom 28. Juni og 2. Juli?? Sjekket også for de samme dagene en uke senere, og da var det plutselig en god del billigere..

Jeg vet ikke om noe spesielt skjer, men jeg sjekket 4 døgn fra 28.6 og til 2.7 på hotels.com og fant f.eks. Radisson Lexington til ca 1200 NOK per natt (+ eventuelle skatter) med two twin beds. Jeg har ikke bodd på hotellet, men det ligger vel relativt sentralt til. Du kan jo sjekke selv på hotels.com.

Martin
26-11-2007, 21:07
Joda, radisson.com gir meg en snittpris på 1312,645 NOK per natt, inkl. frokost og taxes, og det er faktisk ikke så galt, det.. Er standard Twin, men der er det faktisk bare røykerom ledig.. kan jo selvsagt kline til med et Lexington Large Room, med to senger og to bad, til drøye 1700 kroner natta :colgate:

For all del, man finner billige senger for de netttene, men jeg stusset veldig på at enkelte hoteller bl.a. ikke har ledige enkelte av nettene, og bla. at Radisson Martinique, som jeg faktisk vet har rom med to senger, faktisk heller ikke har noen av disse rommene ledige for de nettene, når det er over et halvt år til..

FlightDeck
27-11-2007, 22:07
Joda, radisson.com gir meg en snittpris på 1312,645 NOK per natt, inkl. frokost og taxes, og det er faktisk ikke så galt, det.. Er standard Twin, men der er det faktisk bare røykerom ledig.. kan jo selvsagt kline til med et Lexington Large Room, med to senger og to bad, til drøye 1700 kroner natta :colgate:

For all del, man finner billige senger for de netttene, men jeg stusset veldig på at enkelte hoteller bl.a. ikke har ledige enkelte av nettene, og bla. at Radisson Martinique, som jeg faktisk vet har rom med to senger, faktisk heller ikke har noen av disse rommene ledige for de nettene, når det er over et halvt år til..

Tja. Veldig mange av hotellene baserer seg på store grupper og ikke på småbestillinger over nettet. At det allerede er fullt midt i sesongen, er vel derfor ikke så rart.

gardkarlsen
06-12-2007, 12:53
De er jeg tilbake fra NYC. Det var greitt å bo på Quality Inn i Long Island City. Det var kun 5 minutter fra 39th Avenue subway stasjonen og derfra er det bare 2 stopp til Manhattan og man er dermed i byen på 10 minutter. N toget stopper på 5th Avenue, Times Square, Macy's etc så det passet bra for vår del. Hotellet i seg selv fra helt greitt...frokosten er en vits men jeg skal komme med en mer detaljert omtale senere :-)

Tommy777
19-12-2007, 21:40
Ser ut som vi bodde paa forskjellig hotell... Vaart hotell laa ikke langt unna, rett etter QB brigde paa hoyre side.

Helt greit for prisen, frokost helt lik det man faar paa billig hotell i USA (Hampton Inn, Four Points etc)

Someone
19-12-2007, 22:10
Ser ut som vi bodde paa forskjellig hotell... Vaart hotell laa ikke langt unna, rett etter QB brigde paa hoyre side.

Helt greit for prisen, frokost helt lik det man faar paa billig hotell i USA (Hampton Inn, Four Points etc)

he he....Og utsikt til den lokale skraphandel/søppelplass:lol:

gardkarlsen
19-12-2007, 22:41
Hei

Jada, det var forskjellig hoteller men jeg mener jeg så ditt hotell fra subwayen på vei mot Queensboro Plaza. Her er iallefall min omtale av Quality Inn samt bilder (http://www.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g48080-d671388-r11298993-Quality_Inn_Long_Island_City-Long_Island_City_New_York.html)

Someone
19-12-2007, 22:43
Hei

Jada, det var forskjellig hoteller men jeg mener jeg så ditt hotell fra subwayen på vei mot Queensboro Plaza.

Stemmer nok det. Hotellet lå like ved stasjonen