PDA

View Full Version : Fugl mot fly


EB
08-10-2007, 16:09
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2036501.ece

Desk pilot
08-10-2007, 16:18
Hvor god er Norwegian på å gi informasjon ved kansellerte flygninger? I dette tilfellet sviktet tydeligvis rutinene. Har også hørt om en episode der Norwegian kansellerte en flygning fra Dusseldorf for en liten tid tilbake. En kollega som skulle være med, fikk ingen offisiell informasjon om at flygningen var innstilt.

CK
08-10-2007, 16:20
det er vel ofte på de rutinene der LCC'ene ofte svikter?

LN-ATC
08-10-2007, 17:27
Noen som kan opplyse om registreringen til den involverte maskinen?

krølle
08-10-2007, 17:38
Kommentaren til Ellingsen i Dagbladet var jo hel maks, vi kan ikke ringe opp pax midt på natta og informere de heller:angry: kunne de ikke bare informert dem i hotel resepsjonen og sagt de kunne ha romene lengre:rolleyes:

Turbofan
08-10-2007, 17:44
Originally posted by LN-ATC

Noen som kan opplyse om registreringen til den involverte maskinen?

KKH

FlightDeck
08-10-2007, 17:48
Norwegian er altfor dårlige på dette. Det har skjedd så mange ganger nå, at selskapet MÅ skaffe seg bedre rutiner!

imm
08-10-2007, 19:29
Norwegian har sikkert gode nok rutiner på informasjon og annet ved forsinkelser. Men ofte er det underleverandører/handlingagenter som ikke gjør jobben. De følger ikke opp og gjør de oppgaver de er satt til.
Widerøe for eksempel, sliter med dette i København. Widerøe har rutinene klare, men å få SGS til å følge disse ser ut til å være svært så vanskelig.


IMM

LN-ATC
08-10-2007, 19:46
Originally posted by Turbofan
KKH
Takker!

krølle
08-10-2007, 22:07
Originally posted by imm

Norwegian har sikkert gode nok rutiner på informasjon og annet ved forsinkelser. Men ofte er det underleverandører/handlingagenter som ikke gjør jobben. De følger ikke opp og gjør de oppgaver de er satt til.
Widerøe for eksempel, sliter med dette i København. Widerøe har rutinene klare, men å få SGS til å følge disse ser ut til å være svært så vanskelig.


IMM

riktig som du påpeker men passasjerer assosierer de bakkeansatte med flyselskapet,
så om det er handling agenten som gjør feil er det selskapet som får dritten, forøvrig
synes jeg vedlagt artikkel var viser velvalgt reklamspot; nderst på siden, er det ikke slik at all reklame er god reklame

http://www.rogalandsavis.no/nyheter/article3045156.ece