PDA

View Full Version : Stuere på Torp


Kingstone
06-10-2007, 20:38
Nå begynner jeg å bli rimelig lei alt tullet på OSL mellom Proffice og NP, tro det eller ei.. Så frister å se etter noe annet må jeg si.

Ser Widerøe nå søker etter stuere på Torp og vurderer å søke. Så til dere som er stuere på Torp, hvordan er forholdene hos dere? Ser dere i hovedsak søker etter vikarer, hvor mye er det mulig å få jobbe som vikar. jeg er nå i full stilling hos NP, så er ganske avhengig av en fast inntekt :)

N2630B
06-10-2007, 20:42
Bare fått høre av en annen i SGS på OSL som kjenner en som byttet over til TRF at det er helt jævlig.
Mulig det har endret seg siden da, men uansett var det sånn at de ikke fikk lov til å sitte selv om det ikke var noe å gjøre, samt bare 2 stk i buken på Ryanair uten slides..
Og at folk stort sett ikke holdt ut så lenge.. Men kanskje noen her med hands-on erfaring..?

svetho
06-10-2007, 21:22
Originally posted by LN-RRL

Bare fått høre av en annen i SGS på OSL som kjenner en som byttet over til TRF at det er helt jævlig.
Mulig det har endret seg siden da, men uansett var det sånn at de ikke fikk lov til å sitte selv om det ikke var noe å gjøre, samt bare 2 stk i buken på Ryanair uten slides..
Og at folk stort sett ikke holdt ut så lenge.. Men kanskje noen her med hands-on erfaring..?

Det er nok ikke så ille som det du skriver her.

KennethGS er den rette til å svare på dette.

imm
06-10-2007, 21:49
2 stuere i buke på Ryanair er riktig. Snutid på 25 minutter, og stort sett mye folk ombord. De jobber hardt og godt. Jeg tror de fleste stuere på Torp trives godt.
Men KennetGS og kanskje andre, har mer å si om åssen det er å være stuer på Torp.

KennethGS
06-10-2007, 22:54
Originally posted by LN-RRL

Bare fått høre av en annen i SGS på OSL som kjenner en som byttet over til TRF at det er helt jævlig.

Hehe... Ja, folk som kommer fra SGS på OSL til WF på Torp, har det med å syte.. Er visst ikke vant til å jobbe der oppe såvidt jeg kan skjønne... :rolleyes:

Mulig det har endret seg siden da, men uansett var det sånn at de ikke fikk lov til å sitte selv om det ikke var noe å gjøre, samt bare 2 stk i buken på Ryanair uten slides..
Og at folk stort sett ikke holdt ut så lenge..

Høres vel overdrevet ut dette synes jeg. Vi får da sitte vi også... Hehe... Men ja, at man bare er to i buken på Ryanair er helt korrekt. Fire stuere på en turnaround, to ute og to inne. Er ingen stor sak det.
Vi har hatt 18 år gamle jenter her som vikarer som har klart det, så det er ikke så vanskelig som noen skal ha det til...

At folk ikke holder ut lenge er vel også en overdrivelse. Det er svært liten rotasjon på fulle stillinger, lite rotasjon på deltidsstillinger, og noe rotasjon blant vikarer.

Men kanskje noen her med hands-on erfaring..?

Snart 9 år som stuer på Torp bra nok?


Originally posted by Kingstone

Ser Widerøe nå søker etter stuere på Torp og vurderer å søke. Så til dere som er stuere på Torp, hvordan er forholdene hos dere?

Vel, som du sikkert skjønner, så jobber vi tydligvis litt mer enn i f.eks. SGS. På tross av dette så har folk en tendens til å bli her, mye pga. et veldig bra miljø på avdelingen spesiellt, og på Torp generellt.

Ser dere i hovedsak søker etter vikarer, hvor mye er det mulig å få jobbe som vikar. jeg er nå i full stilling hos NP, så er ganske avhengig av en fast inntekt :)

Et vanlig problem igrunn... Tør vel påstå at de vikarene som ønsker det, klarer å jobbe tilnærmet fullt iløpet av en måned. Det hele avhenger av hvor tilgjengelig man velger å være.
Ikke alle ledige vakter er planlagt, og som skiftleder ringer man jo først de man vet tar vakter, enten de er på 3 eller 10 timer.

Kan jo ikke på noen måte garantere at en vikar har mulighet til å jobbe fullt året rundt, men en vikar med arbeidslyst, som ikke har behov for å dra på byen hver eneste helg, og som gidder å ta telefonen, burde kunne oppnå en årslønn man kan leve av/med...

SK1399
06-10-2007, 22:58
Vi er 2 stuere i buken på FR her på Karmøy også, og to som tar i mot på utsiden når vi losser, på lasting er det en på utsiden som hiver på båndet. Og to stuere inne i buken er nok. En eventuell tredje person får bidratt med minimalt uansett...

rampen
06-10-2007, 23:44
Noen som har mindre enn 9 års erfaring fra TRF som kan kommentere dette? Er vel en kjent sak at de med lengst fartstid har de beste dealene, eller de som gjør minst.. eller gjelder dette bare for OSL,hehe;) Og bare de på OSL som syter ja..kommer vel an på hvor mange bevegelser man har om dagen det da, eller????:rolleyes:

N2630B
06-10-2007, 23:57
Originally posted by KennethGS

Originally posted by LN-RRL

Bare fått høre av en annen i SGS på OSL som kjenner en som byttet over til TRF at det er helt jævlig.

Hehe... Ja, folk som kommer fra SGS på OSL til WF på Torp, har det med å syte.. Er visst ikke vant til å jobbe der oppe såvidt jeg kan skjønne... :rolleyes:

Mulig det har endret seg siden da, men uansett var det sånn at de ikke fikk lov til å sitte selv om det ikke var noe å gjøre, samt bare 2 stk i buken på Ryanair uten slides..
Og at folk stort sett ikke holdt ut så lenge..

Høres vel overdrevet ut dette synes jeg. Vi får da sitte vi også... Hehe... Men ja, at man bare er to i buken på Ryanair er helt korrekt. Fire stuere på en turnaround, to ute og to inne. Er ingen stor sak det.
Vi har hatt 18 år gamle jenter her som vikarer som har klart det, så det er ikke så vanskelig som noen skal ha det til...

At folk ikke holder ut lenge er vel også en overdrivelse. Det er svært liten rotasjon på fulle stillinger, lite rotasjon på deltidsstillinger, og noe rotasjon blant vikarer.

Men kanskje noen her med hands-on erfaring..?

Snart 9 år som stuer på Torp bra nok?

Ikke meningen å virke offencive eller noe som helst.
Skrev bare det jeg har hørt, og jo, vet jo at det må taes med en klype salt.

TUC
07-10-2007, 01:58
Originally posted by KennethGSEr visst ikke vant til å jobbe der oppe såvidt jeg kan skjønne... :rolleyes:


Hvor mange bevegelser har dere pr dag der nede, da...?:)

Kingstone
07-10-2007, 03:26
Hehe... Ja, folk som kommer fra SGS på OSL til WF på Torp, har det med å syte.. Er visst ikke vant til å jobbe der oppe såvidt jeg kan skjønne...


Er nok ikke noe fare for oss som kommer fra NP :p jeg vil påstå at vi er de mest hardtjobbende stuerene i hele Norge. Og de dårligste betalte.. vi er heldig hvis vi får sette oss ned i løpet av 6 timer på en vanlig dag. dvs komme inn på pauserommet. Og begynner man å klage på at man er sliten, så får man høre det. Er ganske umennskelige tilstander i NP til tider. ganske mange sjukemeldinger ute å går for tida å.

Så vurderer sterkt å søke på TRF nå, før fristen snart går ut ;) Skader jo ikke å søke

KennethGS
07-10-2007, 07:45
Originally posted by rampen

Er vel en kjent sak at de med lengst fartstid har de beste dealene, eller de som gjør minst.. eller gjelder dette bare for OSL,hehe;)

Vet ikke om det bare gjelder OSL, men det har lite å si her... Skiftledere her har f.eks. like mange fly som andre stuere. Vi har jo folk i 60-årene her, og vi forventer ikke at de skal sitte innerst i belly på Ryanair, men det er vel så langt fordelene strekker seg.

Og bare de på OSL som syter ja..kommer vel an på hvor mange bevegelser man har om dagen det da, eller????:rolleyes:

Merkelig nok, så er det faktisk bare tidligere SGS-folk fra OSL som jeg har hørt syte over hvor hardt det er. Vi har jo gamle BU-stuere her som ikke klager, så noe må det jo ligge i det.

Hvor mange bevegelser man har om dagen? Pr. stuer da eller? Iløpet av en full dag så har en stuer her mellom 14 og 20 bevegelser (7-10 turnarounds om du vil).

Hvor mange har en SGS-stuer på OSL?

rampen
07-10-2007, 09:51
Ikke uvanlig at en SGS stuer har 10-15 snuinger på en vakt, med mye baggasje og frakt. Men det finnes gode dager med mindre også. Men det virker ikke som at SGS stuerne på OSL klager, ukjent for meg iallefall. Har hørt mer syting fra tidligere BU folk i andre handlingselskaper som savner tiden på Fornebu der de kunne henge på Statoil stasjonen utenfor flyplassen og kjøpe Cola og pølse istedet for å jobbe.;)

CK
07-10-2007, 10:00
Originally posted by KennethGS

Vi har hatt 18 år gamle jenter her som vikarer som har klart det, så det er ikke så vanskelig som noen skal ha det til...



ogikke minst 32 år gamle kontorrotter fra Head office... ;)

Kingstone
07-10-2007, 13:08
Originally posted by KennethGS
Tør vel påstå at de vikarene som ønsker det, klarer å jobbe tilnærmet fullt iløpet av en måned


Noen som vet hvor langt tid ca det kan ta før man har mulighet til å få noe mer enn vikar stilling? jeg har jo å de fleste utsjekker fra OSL. kommer vel kanskje an på hvor interessert man er regner jeg med..

TUC
08-10-2007, 00:02
For å svare på spørsmålet mitt -en SGS-stuer på OSL har ca 13-15 bevegelser på et normalt skift. NOen ganger mer, noen ganger mindre. En gang iblant en Fokker eller ATR, men stort sett 737 og opp, som regel med en blanding av frakt og bag.