PDA

View Full Version : Første selskap bekrefter Rygge ..


Herlov
23-11-2004, 10:43
Ving!

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostfold/4286553.html

Og det vil vel si hovedsaklig Premiair?

:wow: :spin: :D

Trety
23-11-2004, 11:13
Premiair eksisterer som kjent under navnet MyTravel. Chartertrafikk er noe jeg forestiller meg Rygge blir brukt mest til.

Blubird
23-11-2004, 11:29
Premiair eksisterer ikke lenger! MyTravel Airways heter det nå. Charter er forøvrig ikke satsningsområdet til flyplassledelsen, i følge tidligere uttalelser.

Herlov
23-11-2004, 11:39
Hahaha, det var litt av en flause. Jeg skjønner ikke hva jeg tenkte. :sarc Selvfølgelig vet jeg at selskapet heter MyTravel. :p

Guest
23-11-2004, 11:46
Originally posted by Herlov


Hahaha, det var litt av en flause. Jeg skjønner ikke hva jeg tenkte. :sarc Selvfølgelig vet jeg at selskapet heter MyTravel. :p Det heddervel egentlig my Travel AIRWAYS

Nick Figaretto
23-11-2004, 12:15
- Det er jo en lang prosess før man er klar med flygningene så jeg vil anta at det tidligst vil være når flyplassen åpner (...)

Det var jo betryggende å høre at de ikke har tenkt å starte flygninger derfra før flyplassen åpner. :spin:

laurenz
23-11-2004, 14:00
Ja fy sørn! Sånn er det når men først snakker og så tenker seg om!

Jeg la også merke til denne: - Vi får starte i det små så får vi se hvordan dette utvikler seg, men jeg tror Rygge kan bli en ordentlig konkurrent til Gardermoen, sier han.

Ja ja, lykke til!


Laurenz

EB
23-11-2004, 17:43
Jeg håper absolutt at Norwegian/Sterling kommer til Rygge...Det vil skape en ny situasjon i norsk luftfart...og bli et reelt alternativ.

DY
23-11-2004, 17:46
Tror Rygge kommer hovedaklig til å bli en charterflyplass med lite innelandstrafikk.

EB
23-11-2004, 17:52
Charter pluss noe storbyer...Men da kanskje mer utenlandske selskap. Tror ikke DY vil fly tomme fly mellom OSL og Rygge...

DY
23-11-2004, 17:55
Det er jeg enig i. Tror kanskje Norwegian kan starte spaniaturer, men ikke noe stort.

laurenz
23-11-2004, 18:43
Skal Norwegian fly fra Rygge så må de få et fly dit først. Jeg er enig at de neppe bruker penger på å fly Gardermoen - Rygge. så det vil si at de nesten må ha en rute innenriks også. et mulig oppleg hadde vært TRD - Rygge - AGP - Rygge - TRD. Eller kanskje BGO - AGP - Rygge - AGP - BGO. Hmm den siste var kanskje ikke så dumt?

Laurenz

GFL
23-11-2004, 19:10
Originally posted by laurenz


Eller kanskje BGO - AGP - Rygge - AGP - BGO. Hmm den siste var kanskje ikke så dumt?

Laurenz


SAS/BU flyr vel OSL-ALC-TRF-ALC-OSL når de flyr TRF-ALC? Uten at jeg setter penger på det :)

MountainDew
23-11-2004, 23:33
Kansje DY/NB flytter all trafikk over til Rygge...

DY
23-11-2004, 23:37
Originally posted by MountainDew


Kansje DY/NB flytter all trafikk over til Rygge...

Går det ikke dårlig nå...så vil det gjøre det da. Men at Norwegian/Sterling kan opprette ukentlige flyvninger til Alicante/Malaga kan kanskje fungere, men mest sannsynlig operert av Norwegian's B737-300. Sterlings fly blir nok for store.

LN-SEK
24-11-2004, 00:09
Lurte på, skal de bygge ny terminal på Rygge ? Eller blir det en mil. hangar som får ta støyten til å begynne med ...

Blubird
24-11-2004, 00:35
Ny terminal langs med E6.

Falcon
24-11-2004, 00:39
Det er nettopp det - det er ingen terminalfasiliteter overhodet på RY i dag, og det vil nødvendigvis ta en stund før plassen kan ta i mot sivile passasjerfly.

Hvordan er forresten eierforholdene i Rygge Sivile Lufthavn nå?

Herlov
24-11-2004, 09:49
Per mai 2004 var eierne Orkla Eiendom (styreleder), Borregaard Industrier (eid av Orkla), Peterson, Østfold Fylkeskommune og Københavns Lufthavne. Dessverre offentliggjorde sistnevnte, med en andel på 36,7%, i mai at de skulle trekke seg ut fordi saksbehandlingen trakk ut i tid, men jeg har ikke fått med meg om den delen av selskapet er solgt eller hvem som overtok.

Herlov
24-11-2004, 10:16
Og her er mer stoff om Rygge;

http://moss-avis.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20041124/NYHET/480042958

Nick Figaretto
24-11-2004, 12:04
Jeg er overbevist om at SAS før eller siden blir nødt til å bite i det sure eplet og begynne å fly på Rygge.

Av "vanlige" ruter (ikke charter), tror jeg Rygge-CPH har et av de største potensialene. Det vil være viktig for SAS å feede inn Rygge-passasjerene til CPH før for eksempel KLM eller en eller annen samarbeidspartner begynner å fly Rygge-AMS eller til en annen stor hub. Dermed tor jeg SAS må følge godt med, slik at ikke markedet på Rygeg glipper for dem på grunn av den generelle uviljen.

Det blir for så vidt også spennende å se om det er potensiale for større selskaper en Coast Air på Rygge-BGO, Rygge-TRD osv.

CK
24-11-2004, 16:34
og *drumroll* nå viser Ryanair interesse... var det noen som var overrasket??
DN.no: http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article380455.ece

"– Ja, vi er i dialog med RSL, men når det er sagt er vi i dialog med mange flyplasser rundt omkring i Europa. Det at vi nå snakker med Rygge trenger ikke å bety at vi kommer til å starte flygninger derfra, sier finansdirektør Michael Cawley i Ryanair. "

Noen som tror TRF må ut å redusere sine priser for at Ryanair ikke skal flytte over fjorden?? Her har Crawley & MOL fått en gavepakke i hånden - her kan de sette de to flyplassene opp mot hverandre.

easyJet?? Tviler jeg på. Det passer jo svært dårlig med deres strategi. Om de kommer til Østlandet kommer de til OSL, sekundære flyplasser ute i skaugen er ikke deres stil

EB
24-11-2004, 16:44
I såfall er det good news for WF. Blir det billigere for Ryanair påSandefjord Lufthavn Torp så gjelder dette selvsagt også for WF! Ryanair liker jo konkurranse...

DY
24-11-2004, 17:23
Originally posted by EB


I såfall er det good news for WF. Blir det billigere for Ryanair påSandefjord Lufthavn Torp så gjelder dette selvsagt også for WF! Ryanair liker jo konkurranse...

Blir jo også billigere for KLM og SASBraathens.:)

EB
24-11-2004, 17:36
Riktig - men WF blir vel den store vinneren - tatt antall flybevegelser i betraktning!