PDA

View Full Version : Analyst: Fire til seks forsinkelse for 787 leveranser


LN-MOW
06-10-2007, 16:51
Boeing er offisielt ikke enige, men at vinduet er trangt, er nok de ogsaa enige i ..

http://seattlepi.nwsource.com/business/334520_planeorders06.html

Boeing has said before, and said again Friday, that it can still deliver the first 787 on schedule in May to All Nippon Airways of Japan. But senior company executives have acknowledged that schedule is at "risk" because of a long delay in starting the 787 test flight program.

A growing number of industry observers, and even some of Boeing's key suppliers, say it would be a miracle if Boeing can keep the program on track and meet that first delivery commitment.

brendas
06-10-2007, 17:19
Hm, this is not right...
But to meet that initial 112-plane delivery schedule, Boeing has said it needs to have about 40 jets finished and ready to go to customers by May.

In his report Friday, Campbell said that may no longer be achievable, given the extent of the 787 delays.
Boeing har planer om å levere 43 maskiner neste år, og etter planen skal rundt 20 av disse være klare for levering i Mai, ikke 40...

LN-MOW
06-10-2007, 17:49
Det var 112 maskiner i '08 og '09 tilsammen de nevner .. men ellers har du rett ..

brendas
06-10-2007, 18:02
Originally posted by LN-MOW
Det var 112 maskiner i '08 og '09 tilsammen de nevner .. men ellers har du rett ..

Det står følgende:
Boeing has said it needs to have about 40 jets finished and ready to go to customers by May
og dette stemmer ikke, dette tallet gjelder for hele 2008, ikke til mai 2008. Var det jeg siktet til at ikke stemte.

LN-MOW
06-10-2007, 18:11
Boeing plans to deliver 112 Dreamliners in 2008 and 2009

Det var dette jeg mente .. tror vi snakker forbi hverandre. ;)

Desk pilot
09-10-2007, 15:28
Tenk at det var alu-nagler som skulle forsinke et fly som er markedsført som "made of composites...." :cry:

brendas
09-10-2007, 17:23
Originally posted by LN-MOW

Boeing plans to deliver 112 Dreamliners in 2008 and 2009

Det var dette jeg mente .. tror vi snakker forbi hverandre. ;)


Heh, ser sånn ut ja :) Da skulle jeg ha utelatt den setningen fra mitt første innlegg ;)

Originally posted by Desk pilot
Tenk at det var alu-nagler som skulle forsinke et fly som er markedsført som "made of composites...." :cry:
Selvom en forsinkelse virker sannsynlig, så er det ikke sikkert at det blir noen forsinkelse enda.
Nå skal det sies at naglene (det er snakk om noen titalls forskjellige typer, laget av titan og aluminium) er hakket mer avansert enn de skruene vi får på Byggmakker, men ja, er et lite paradoks at noe slikt kan skape forsinkelser.

LN-BRK
09-10-2007, 17:51
Jeg tipper noen sjefen i Boeing må finne seg nye jobber i løpet av våren....

Trety
09-10-2007, 18:44
Det er klart at desto lengre Boeing venter med å innrømme forsinkelser de eventuelt bør forstå at kommer, desto verre gjør de det for seg selv og selskapene. Det blir spennende å se fortsettelsen.

Someone
10-10-2007, 19:00
Og da var katten ute av sekken og det er offisielt

http://biz.yahoo.com/prnews/071010/aqw125.html?.v=19

787 blir nå ett halvt år forsinket. Første flygning er beregnet til Q1 2008, mens første leveranse vil skje i november/desember 2008.

LN-KOG
10-10-2007, 19:22
Hvorfor hører jeg ikke det samme hylet skandale som det var rundt A350 og A380 :cool:

dc-8-63
10-10-2007, 19:54
Originally posted by LN-KOG

Hvorfor hører jeg ikke det samme hylet skandale som det var rundt A350 og A380 :cool:

Det kommer nok...foreloepig er vel ikke forsinkelsene like store som A380. A350v1.0 kan vel best sammenlignes med Sonic Looser, og da ble det skreket minst like hoeyt og vidt.....

LN-KOG
10-10-2007, 19:57
Nå tenkte jeg mer her på forumet - ikke i den stooooore verden. Eller var det den virkelige verden jeg mente?

LN-MOW
10-10-2007, 20:07
Originally posted by LN-KOG

Hvorfor hører jeg ikke det samme hylet skandale som det var rundt A350 og A380 :cool:

Sannsynligvis fordi Boeing hele tiden har vaert aapne om produksjonsproblemene og at forsinkelsene i stor grad skyldes aarsaker av produksjonsmessig karakter og ikke design.

Forsinkelsene hos Airbus hadde litt andre aarsaker ..

dc-8-63
10-10-2007, 20:10
Originally posted by LN-KOG

Nå tenkte jeg mer her på forumet - ikke i den stooooore verden. Eller var det den virkelige verden jeg mente?Jeg tenkte ogsaa paa forumet, og husker godt Sonic Looser diskusjonene....jeg var en av de svaert faa som likte flyet (uten at det er noensomhelstmaalestokkfornoesomhelst)...det var ikke ikke de store skandale oppslagene naar de foerste A380 forsinkelsene ble kunngjort.....og husk at drommelinjen ikke har flydd ennaa....og A380 fikk sine store forinkelser etter foerste flight.....saa den som forumer for se

EB
10-10-2007, 20:14
Hva hadde Boeing vært uten Airbus og hva hadde Airbus vært uten Boeing... Vi trenger begge - nå som produksjonen i Calfornia er lagt ned!

Trety
11-10-2007, 00:05
SKANDALE! (Fornøyd, KOG? :p )

NA24.no (http://www.na24.no/naeringsliv/article1380909.ece) har også litt om saken, og her kan vel Airbus bare si velkommen i klubben. Men det er klart, Boeing har mange fans her på forumet (antakelig flere enn Airbus, eller kanskje bare mer høylytte?) og de synes neppe det er like morsomt at Boeing nå også har fått trøbbel.

Men når det er sagt er jo 6 måneder ikke helt utenkelig at kan skje i utviklingen av et sånt produkt som vi her snakker om. A380 er vel halvannet år forsinket nå, så Boeing har vel ennå "noe å gå på" i forhold til konkurrenten i TLS.

Blackhawk
11-10-2007, 01:20
Dette "feires" i stillhet hos flere av oss vil jeg tro, jeg er ikke så VELDIG lei meg.. he he.. ^_^

LN-MOW
11-10-2007, 01:37
Verdt aa merke seg er ogsaa den knusende roen kundene tar dette med. Det viser at de hele tiden har vaert med paa prosessen.

OJB
11-10-2007, 15:36
Her også en annen artikkel fra BBC.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7038294.stm

Trety
11-10-2007, 20:28
Originally posted by LN-MOW
Verdt aa merke seg er ogsaa den knusende roen kundene tar dette med. Det viser at de hele tiden har vaert med paa prosessen.


Ikke så rart, Airbus har jo lagt lista med A380 og 787 er jo p.t. ikke i nærheten! :lol:

LN-KGL
17-10-2007, 00:40
Scott Carson ser ut til å ha fått nok og vips så ble vice president and general manager of the 787 program Mike Bair satt på tørkeloftet (vice president Business Strategy and Marketing for Commercial Airplanes plassert i Chicago), og erstattes av Pat Shanahan som kommer fra Missile Defense Systems at Boeing Integrated Defense Systems.

Her finner dere pressemeldingen fra i dag: http://boeing.com/commercial/news/2007/q4/071016c_nr.html