PDA

View Full Version : Harald Brattbakk

Fokker 50
04-10-2007, 14:01
http://tinyurl.com/28r6vn

anders320
04-10-2007, 17:26
Han går på PEA tydelgivis!

LN-KOG
04-10-2007, 20:53
Hvem er Harald Brattbakk og hvorfor er dette interessant? Er han her på forumet? Hvis ikke er det vel mindre interessant - med mindre han er mafiamedlem da?

Utflyttet
04-10-2007, 21:06
Originally posted by LN-KOG

Hvem er Harald Brattbakk og hvorfor er dette interessant? Er han her på forumet? Hvis ikke er det vel mindre interessant - med mindre han er mafiamedlem da?

Han har tidligere hatt som jobb å leke med en lærkule, en fetish flere her på forumet har som går ut på å observere mannfolk som klemmer og susser voldsomt mens de fikler med lærkuler i en park med masse tribuner.

-A

Dag Viking
04-10-2007, 21:09

Ja, at en person som mange nordmenn kjenner til velger å ta pilotutdannelse i voksen alder er virkelig en ikkesak på et flyforum:cry: Dessuten et filmklipp fra baksetet på en Seneca, tenk å poste noe slikt.. FYY:drunk:

Harald er en flink kar, som garantert kommer bak spakene der han måtte ønske. Flott klokke har han også, Breitling Emergency:wink

anders320
05-10-2007, 00:27
Forstod det slik at Harald Brattbakk er en tidligere Rosenborgspiller som har spilt i 2. divisjon slik som Solskjær osv.
Nå har han lagt fotballen tilside og valgt å fly fremfor fotballkarriere

litt-amatør
05-10-2007, 01:10
Han har vel spilt litt andre steder også enn bare Rosenborg. Men særlig på Rosenborg lagde han utrolig mange mål---:D Synes denne posten må være på sin plass.

ENGM RAMP
05-10-2007, 01:23
Så har'n en svigerfar jeg kjenner svært godt og da, nettopp pensjonert Kaptein i Widerøe :)

Er nok HAN, som forøvrig lyder det klingende navnet Morten :colgate: som har gjennom mange år fristet Brattbakk'en til å fly litt ;)

Lykke til!

RuneGaus
05-10-2007, 01:27
fornuftig kar, han derre brattbakk.... ;)

MountainDew
05-10-2007, 04:31
Martin er flink han. Bestod alle 14 ATPL eksamener paa foerste forsoek etter vi tok samme kurs hos Luftfartsskolen. Jeg anbefaler luftfartsskolen.no til dere som vurderer utdannelsen. Bare skurker paa Moere!

N2630B
05-10-2007, 05:46
Jepp, så han her nede i går. Han hadde visstnok vært en tur til NYC.

Ikke for å avspore for mye, så virker skolen og miljøet her nede bra, men Daytona Beach er en møkka by, bare så det er sagt :P

LN-KOG
05-10-2007, 09:12
Originally posted by Dag Viking

Ja, at en person som mange nordmenn kjenner til velger å ta pilotutdannelse i voksen alder er virkelig en ikkesak på et flyforum:cry: Dessuten et filmklipp fra baksetet på en Seneca, tenk å poste noe slikt.. FYY:drunk:

"Ikkesaken", kjære Dag Viking, er at "alle" forutsetter at "alle andre" er interessert i fotball og vet hvem alle disse (her sensurerer jeg meg selv) er.

CK
05-10-2007, 09:25
selv JEG visste at han var en foppalspiller, Kjell Oskar - selv jeg!

FBU 4EVER
05-10-2007, 11:27
Border Collie'n til mora mi er flinkere til å løpe etter ball enn noen foppalspiller!

Jeg tror ikke Bratbakk får jobb i "hvilket som helst selskap han måtte ønske". Til det er han i ferd med å bli for gammel mht. evt. pensjonsavtaler og øvre aldersgrenser. Med flere års erfaring ville situasjonen vært en annen, mens det for en nyutdannet 30+-åring er en helt annen jungel der ute.

LN-BRK
05-10-2007, 12:34
Originally posted by FBU 4EVER

Med flere års erfaring ville situasjonen vært en annen, mens det for en nyutdannet 30+-åring er en helt annen jungel der ute.

Det finnes da selskaper for modne menn! :) Kjenner flere nyutdannede godt over 30 år som har kommet seg inn i det grønne måkeselskapet Widerøe, samt i andre steder. Og jeg tror nok at det de neste par årene kan bli åpninger hos flere selskaper dersom markedet fortsetter å utvikle seg som det gjør nå.

LN-BRK
05-10-2007, 12:35
Originally posted by MountainDew
Jeg anbefaler luftfartsskolen.no til dere som vurderer utdannelsen. Bare skurker paa Moere!

Har du pådratt deg dårlige erfaringer med Vigra-gutta nå da?

Dag Viking
05-10-2007, 17:34

"Ikkesaken", kjære Dag Viking, er at "alle" forutsetter at "alle andre" er interessert i fotball og vet hvem alle disse (her sensurerer jeg meg selv) er.

Jeg er ikke interessert i fotball selv, men det er da moro å se klipp fra flyging likevel.
Hadde du reagert negativt og lurt på hvorfor noen posta et innlegg om dette, dersom det var en hvilken som helst annen pilotstudent?

Jeg tror forresten Brattbakk burde nærme seg ferdig med en pilotutdannelse nå, han dro bort på nyåret og hadde ATPL-teorien i boks fra før.

Det med alder stemmer kanskje Stein. Jeg tror likevel at om prognosene for pilotmangel slår halvveis til, så "burde" det bli såpass kamp om de pilotene som faktisk vet hva de driver med, at han og hans likesinnede kan velge i hvilket selskap de vil jobbe. Veldig mange i f.eks SAS begynte vel et sted mellom 30 og 40?

Om jeg husker riktig har SAS en kaptein Brattbakk fra før, på 321? Eller har han bytta til yoke?

De var jo veldig kjappe til å spørre om man har finansieringen i orden når man er der oppe på "intervju" da... :wink

FBU 4EVER
05-10-2007, 17:54
Veldig mange i f.eks SAS begynte vel et sted mellom 30 og 40?
Om jeg husker riktig har SAS en kaptein Brattbakk fra før, på 321? Eller har han bytta til yoke?

Riktig, men med alt fra 4500 til over 10 000 flytimer. SAS vil kun ansette nyutdannede piloter hvis SAS selv har stått for, eller hatt oppsyn med, selve utdannelsen. F. eks. NAIA, TFHS, etc.

Brattbakk begynte samtidig med meg og flyr fremdeles sidestick. Ikke 321, dog.

LN-KOG
05-10-2007, 19:02
Jeg er ikke interessert i fotball selv, men det er da moro å se klipp fra flyging likevel.
Hadde du reagert negativt og lurt på hvorfor noen posta et innlegg om dette, dersom det var en hvilken som helst annen pilotstudent?

Jeg hadde ikke reagert i det hele tatt om man hadde forklart hvem Harald Brattbakk er. Det er forutsetningen om "alle" visste det jeg reagert på.

GFL
05-10-2007, 21:26
Ja, vanskelig å finne sånt ut selv i disse internettider....

Trety
05-10-2007, 23:56
Originally posted by ph-ndr
Han har tidligere hatt som jobb å leke med en lærkule, en fetish flere her på forumet har som går ut på å observere mannfolk som klemmer og susser voldsomt mens de fikler med lærkuler i en park med masse tribuner.

Skulle tro at du som Bergenser får med deg litt fotball om dagen ihvertfall, det er vel knapt til å unngå om dagen. ;)

Men av "kjendispiloter", var det ikke også slik at tidligere værdame Anita Pryme fly MD80 for SAS?

LN-BRK
06-10-2007, 00:17

De var jo veldig kjappe til å spørre om man har finansieringen i orden når man er der oppe på "intervju" da... :wink

Ja, det er vel et spørsmål som forteller at man bør holde seg unna....

anders320
06-10-2007, 00:26
Originally posted by FBU 4EVER

Veldig mange i f.eks SAS begynte vel et sted mellom 30 og 40?

Riktig, men med alt fra 4500 til over 10 000 flytimer. SAS vil kun ansette nyutdannede piloter hvis SAS selv har stått for, eller hatt oppsyn med, selve utdannelsen. F. eks. NAIA, TFHS, etc.

Brattbakk begynte samtidig med meg og flyr fremdeles sidestick. Ikke 321, dog.

Hva er NAIA, TFHS osv? Er Luftfartsskolen en NAIA-skole?

LN-BRK
06-10-2007, 00:38
Originally posted by andeik

Hva er NAIA, TFHS osv? Er Luftfartsskolen en NAIA-skole?

FBU 4EVER snakker nok om gamledager da SAS sponset noen utvalgte flyskoler som utdannet piloter direkte til SAS (som bl.a. NAC på Bardufoss). Men slik er det ikke lenger.

Luftfartsskolen eies av NAK (Norsk Aero Klubb) og samarbeider med Phoenix East Aviation i Daytona Beach. NAIA er en skole i South Carolina som samarbeider med (og eier deler av) NEAR på Vigra. Og så har du Rørosfly som har elever fra både NAK/PEA og NEAR/NAIA. Så egentlig har Røros monopol på å gjøre siste finpuss på alle norske flyelever før de slippes løs med sertifikater. Et herlig opplegg som gjør at prisene ligger skyhøyt over det de burde være :)

Utflyttet
06-10-2007, 00:55
Originally posted by Trety

Originally posted by ph-ndr

Skulle tro at du som Bergenser får med deg litt fotball om dagen ihvertfall, det er vel knapt til å unngå om dagen. ;)

Men av "kjendispiloter", var det ikke også slik at tidligere værdame Anita Pryme fly MD80 for SAS?

Anita Pryme:

http://www.dagbladet.no/magasinet/2004/01/31/389627.html

Ellers, jeg kunne interessert meg mindre, selv om det nok er en av mine kunder som gjør at jeg nok kommer til å høre nok om foppall fremover.

-A

N2630B
06-10-2007, 01:29
Originally posted by LN-BRK

Så egentlig har Røros monopol på å gjøre siste finpuss på alle norske flyelever før de slippes løs med sertifikater. Et herlig opplegg som gjør at prisene ligger skyhøyt over det de burde være :)

For tiden stemmer det, men Luftfartsskolen (sa til meg ihvertfall) at de skulle få en operativ skole på TRF.
Hvorvidt dette stemmer eller ikke vet ikke jeg, men de ville ihvertfall ha noe eget, og noe som var nærmere deres hovedkvarter

FBU 4EVER
06-10-2007, 13:11
Originally posted by Trety

Hvis hun er aktiv flyger i SAS idag, så driver hun med "griserflyging". Men jeg tror hun røyk ut sammen med 299 andre kolleger for noen år siden. Hun kom forresten fra flyskolen på Bardufoss, sponset av SAS.

NAIA= North American Institute of Aviation. Startet i sin tid av Otto Lagarhus i New Jersey.

TFHS= (Statens) Trafikflygarhögskola, Sveriges STFS.

Cloudius
06-10-2007, 13:39
Anita ungikk akkurat oppsigelsen, så hun er nok på grisen enda:-p

Cloudius

FBU 4EVER
06-10-2007, 13:50
Originally posted by Cloudius
Anita ungikk akkurat oppsigelsen, så hun er nok på grisen enda:-p
Cloudius

Ja, det stemmer. Fant henne som nr. 2117 på ansiennitetslista.

Fly high
06-10-2007, 18:28
Jeg har heller ikke hørt om denne Brattbakk før, men han har utvilsomt gjort et godt valg ved å velge bort fotball og satse på fly! Det er on topic nok for meg ... :D

Fly high
06-10-2007, 18:30
Originally posted by LN-RRL
For tiden stemmer det, men Luftfartsskolen (sa til meg ihvertfall) at de skulle få en operativ skole på TRF.
Hvorvidt dette stemmer eller ikke vet ikke jeg, men de ville ihvertfall ha noe eget, og noe som var nærmere deres hovedkvarter

Luftfartsskolen er i ferd med (eller har nettopp) etablert seg på Torp. Så vidt jeg skjønner, er det bare en formell godkjennelse fra Luftfartstilsynet som gjenstår.

Dag Viking
06-10-2007, 18:35
Og etter all dritten jeg har hørt om opplegget på Røros, så er det på høy tid med litt konkurranse!

viking737
06-11-2010, 23:17
Border Collie'n til mora mi er flinkere til å løpe etter ball enn noen foppalspiller!

Jeg tror ikke Bratbakk får jobb i "hvilket som helst selskap han måtte ønske". Til det er han i ferd med å bli for gammel mht. evt. pensjonsavtaler og øvre aldersgrenser. Med flere års erfaring ville situasjonen vært en annen, mens det for en nyutdannet 30+-åring er en helt annen jungel der ute.

Ser ut til at han fikk jobb etter hvert.

LN-MOW
06-11-2010, 23:37
Det holder med en tråd ...

http://forum.scanair.no/showthread.php?t=75698