View Full Version : Bilder fra OSL
Airbus 330
03-10-2007, 20:58
Her følger bilder fra gårsdagens fangst.
Mine første Kveldsbilder er dette her, så kom gjerne med tilbakemeldinger på dem.
Takk til mine GODE medhjelpere.:wink
Airbus 330.:smile2
Airbus 330
03-10-2007, 20:59
Siste reine kveldsbilder....
Ja, dette var virkelig bra. Flotte bilder! Knallgod skarphet og riktige farger - tok du i RAW-format? Og hva har du gjort med dem i evt. Photoshop?
Dæven han steike, det her er det råeste jeg har sett på lenge av bilder her inne! :wow: :wow:
Nydelig Jan Kåre, kom med fler!
Dette var helt råbra! :wow:
Hvilket kamera og hvilke objektiv har du brukt her?
Utrolig flott serie! :) Om bare jeg kunne tatt så flotte kveldsbilder. Bilde nummer fire i innlegget ditt for reine nattbilder var jo helt sinnsykt rått!
Råbra Airbus 330 - Vi tar gjerne mer :up:
Airbus 330
03-10-2007, 21:39
Dette var virkelig morro å høre, er jo tross alt mine første kveldsbilder dette her.
Jeg har brukt Canon 350D, Sigma 50-500mm på stativ.
Bildene er tatt i Raw og Jpeg, så det eneste jeg har gjort i Photoshop er svært lite faktisk, justert level og sharpen bare.
Frister så absolutt til flere kveldsbilder dette her.
Airbus 330.
10+++ Jan Kåre, ikke mer å si, takk for i går og dette må vi gjøre mer av;)
Originally posted by Airbus 330
Dette var virkelig morro å høre, er jo tross alt mine første kveldsbilder dette her.
Bildene er tatt i Raw og Jpeg, så det eneste jeg har gjort i Photoshop er svært lite faktisk, justert level og sharpen bare.
Airbus 330.
også har du fjerna Exif-dataene ;)
Men bildene var rålekre dem :) Frister med en Oslo-tur og litt mørke fotografering nå ja :)
ATC-flyradar
03-10-2007, 21:55
Jan- Kåre du får +++++++++999 av 999 mulige - fantastiske bilder, hvordan er det mulig.
Takk for at du deler med oss andre her på forumet -
Jan
Airbus 330
03-10-2007, 22:05
Originally posted by LCH78
Airbus 330.
Men bildene var rålekre dem :) Frister med en Oslo-tur og litt mørke fotografering nå ja :)
Tro meg, jeg er Postmann så jeg har ingen anelse på hvordan man fjerner de filene....:lol:
Blir ikke de med automatisk fra Photoshop da?
Airbus 330.
Originally posted by LCH78
Airbus 330.
Tro meg, jeg er Postmann så jeg har ingen anelse på hvordan man fjerner de filene....:lol:
Airbus 330.
hehe.. kan hende at dem blir fjerna via uploadfunksjonen her på forumet da.. :)
Fytterakkern så rått!! Dette er da toppkarakter og vel så det...:exclamati :devot:
sirpjalle
03-10-2007, 22:34
Dette var rått! :up: ;)
Airbus 330.
For det første Jan Kåre- bildene ble veldig bra!:smile2
Det ser ut som du har kjørt de gjennom støyfjerner- og ev hvilken har du brukt? Jeg mener ikke det er noe galt å bruke slike- hvis det kan bedre bildekvaliteten!
Exif- dataene pleier å forsvinne i støyfjerningsprogrammene!
Photoshop gjør intet annet en å legge et fingeravtrykk inn i Exif!
Airbus 330
03-10-2007, 23:27
Originally posted by SE-DYD
Airbus 330.
For det første Jan Kåre- bildene ble veldig bra!:smile2
Det ser ut som du har kjørt de gjennom støyfjerner- og ev hvilken har du brukt? Jeg mener ikke det er noe galt å bruke slike- hvis det kan bedre bildekvaliteten!
Exif- dataene pleier å forsvinne i støyfjerningsprogrammene!
Photoshop gjør intet annet en å legge et fingeravtrykk inn i Exif!
Takk for det SE-DYD. :smile2
Bruker kun neat image på bildene mine.
Airbus 330.
EXIF infoen forsvinner når du lagrer bilder i Photoshop og velger JPEG under Lagre for web / save for web funksjonen....:) ;)
Rossiyskie Avialinii
04-10-2007, 00:08
Nydelig
Må være noe av det beste jeg har sett på en lang stund ja. Herlig:exclamati
Originally posted by SK917
EXIF infoen forsvinner når du lagrer bilder i Photoshop og velger JPEG under Lagre for web / save for web funksjonen....:) ;)
Ja- naturlighvis! Må innrømme at jeg aldri har prøvd den funksjonen!:o
ENGM RAMP
04-10-2007, 01:04
Bravo Gutt!
Applaus fra meg....
Det vakreste flyet jeg ser her oppe om dagen er faktisk Finnair's SMYKKE av en EMB190!
Rett og slett raaaaaasende elegant!
Flotte bilder! Sylskaprt, og fint lys
RuneGaus
04-10-2007, 09:19
ENDELIG!!!! For en serie Jannis: nå begynner jeg å tro du forstår hva jeg snakker om, det er på høy tid du kommer deg ut av skapet!!! Dette er definitivt det beste jeg har sett fra deg noensinne, fytterakken for en serie :colgate:
jeg har vist i lang tid du er kar om å ta gode bilder, bare du orker....
Airbus 330
04-10-2007, 16:21
Originally posted by RuneGaus
ENDELIG!!!! For en serie Jannis: nå begynner jeg å tro du forstår hva jeg snakker om, det er på høy tid du kommer deg ut av skapet!!! Dette er definitivt det beste jeg har sett fra deg noensinne, fytterakken for en serie :colgate:
jeg har vist i lang tid du er kar om å ta gode bilder, bare du orker....
Det var da voldsomt da :lol:
Ikke snakk om man orker, men om man hadde stativ eller ikke. Og med nytt stativ i hus, så blir det nok flere kveldsbilder tenker jeg.
Takk til alle for ros, morro når man tenker på at det var første gangen jeg tok kveldsbilder. :spin:
Airbus 330.
Tommy777
04-10-2007, 17:27
Holy smokes! Det beste jeg har sett paa kjempelenge!! Ser frem til neste kveldsserie!!!