PDA

View Full Version : Integrasjon DY+LF

Isbamse
03-10-2007, 14:21
Et tema jeg tok opp i forbifarten i en annen tråp, kanskje litt for mye forbifart:

Hvordan vil DY intergrere LF? Vil de "ta en" "KLAF", med to selskaper som samarbeider og fordeler ruter (codeshare er jo det minste vi kan forlange), eller blir det full integrasjon? I så fall vil de jo slite litt med navnet:colgate: kan bli mange norskevitser over Kjølen...

Hva skulle et sånt selskap hete? Døpe om LF til Swedish og la dem være tospann? Føle opp tradisjonen med dobbeltnavn, NorwegianFlyNordic? NorwegianSwedish? Svorsk Air? Scandinavian er jo opptatt.... Evt beholde bare FlyNordic på hele selskapet?

Vede
03-10-2007, 14:24
Viss de skal beholde et navn for hele selskapet trur jeg heller de beholder Norwegian fremfor FlyNordic. Men jeg trur de beholder både Norwegian og FlyNordic.

CK
03-10-2007, 14:36
Et navn som Norwegian funker vel ikke like godt i Sverige og Polen? Og det er DER Kjos sier ekspansjonen kommer, kanskje FlyNordic hadde vært et bedre brand å bruke enn Norwegian?

sirpjalle
03-10-2007, 14:41
Mener å ha lest at begge navnene skal beholdes slik som det er nå. Norwegian her på berget og Flynordic i Sverige, siden Flynordic er et kjent varemerke på andre siden av kjølen......

Savipix
03-10-2007, 14:49
Flywho? :cool:

OJB
03-10-2007, 15:14
Originally posted by sirpjalle

Mener å ha lest at begge navnene skal beholdes slik som det er nå. Norwegian her på berget og Flynordic i Sverige, siden Flynordic er et kjent varemerke på andre siden av kjølen......

Riktig , men har du tenkt på at det går an å ha Norwegian maskiner i SE med små titler "Operated by FlyNordic" ?
Over tid forsvinner slike små titler når det er hensiktsmessig.;)

Isbamse
03-10-2007, 15:19
FlyNordic er jo det mest logiske, men da mister DY et sterkt merkenavn i Norge.

Men jeg legger merke til at det ikke er mulig å booke LF-ruter på norwegian.no - de burde få ut fingern til codeshare. Kanskje ikke så mange nordmenn som skal til Luleå, men sikkert noen svensker som vil ut i EUropa, og der er det en del destinasjoner å velge mellom fra OSL...

Stian
03-10-2007, 15:35
Norwegian er jo et såpass sterkt merkenavn i Norge, at jeg tviler sterkt på at det blir forandret. Det ville i tilfelle vært svært dumt.

Desk pilot
03-10-2007, 15:42
Norwegian prøver jo å styrke merkenavnet sitt gjennom bl.a. bankdrift. Hva med FlyNordic bank? ;)

litt-amatør
03-10-2007, 15:56
De vil ikke endre :exclamati på bruken av Norwegian i det norske markedet i hvert fall på laaang tid. Skal de bruke Fly Nordic mye ellers vil jo ført Norwegian fort bli vannet litt ut. Vet ikke hva som er beste måten å løse dette på, men det er klart at Norwegian ikke klinger like forlokkende i Sverige, Polen osv.

Men dette er jo et interessant tema.

Stian
03-10-2007, 15:59
Hva med rett og slett NOA? Forkortelse for Norwegian Airshuttle.
Det er vel ganske nøytralt.

OJB
03-10-2007, 16:55
Nå må dere ikke ta helt av gutter og jenter. Les hva selskapet selv skriver gjennom markedsavdeling og pressemeldinger.:-p

FlightDeck
03-10-2007, 19:48
Dette har vært diskutert MANGE ganger det! Nå får vi nesten vente å se hva Norwegian kommer frem til. Foreløpig ser det ut til at både Norwegian og FlyNordic vil bli brukt som merkenavn. Så kan man selvfølgelig si at det er rart med Norwegian i Polen og rart med Norwegian-ruter fra Stockholm til Paris. Det vil nok gå litt tid og så får vi en mer avklart situasjon mellom de to flyselskapene. Men at FlyNordic skal operere i Norge tviler jeg sterkt på.

DYflyer
03-10-2007, 20:11
På den ene siden så virker det kanskje litt rart med Norwegian fra Polen, men det er nå engang ett merkenavn de har kommet godt i gang med å innarbeide. DY begynner nå å tjene penger på det markedet, så ett navnebytte der kan fort være ett skritt eller to tilbake.

LN-MOW
03-10-2007, 21:23
Norwegian - British - Air France ... hva er forskjellen? Norwegian er litt vanskeligere aa uttale, det er alt ...

ENGM RAMP
03-10-2007, 21:52
Aah, endelig kom den Andy, takk!

Er HELT enig med deg, hva er forskjellen? om en leter rundt finner en MANGE slike navneløsninger, som uansett har bygd seg opp et bra merkenavn...!

Vede
03-10-2007, 23:41
Det beste poenget MOW.

jikswoboB
03-10-2007, 23:47
British Airways har en hemmamarknad. Norwegian har sina i tre olika länder. Helt jämförbart är det ju inte. Slå ihop bolagen och genomför en rebranding med ett helt nytt namn.

LN-MOW
04-10-2007, 03:41
British Airways har et hjemmemarked: Storbrittannia. British Airways flyr ogsaa Oslo-Billund og snart ogsaa Frankfurt-NY.

Norwegian har et hjemmemarked: Norge. Norwegian flyr ogsaa Warzava-Roma.

Hjemmemarkedet er hovedmarkedet, men man soeker ogsaa andre muligheter. I noen tilfeller ogsaa med suksess!

EB
04-10-2007, 06:46
...og siden SAS allerede har att "Scandinavian" så tror jeg Norwegian og FlyNordic vil leve godt - sammen!

jikswoboB
04-10-2007, 21:08
Originally posted by LN-MOW

Norwegian har et hjemmemarked: Norge. Norwegian flyr ogsaa Warzava-Roma.

Med sin kontroll av Flynordic är också Sverige en hemmamarknad eller huvudmarknad eller vad man nu vill kalla det. Etablerar sig Norwegian också i Danmark blir Skandinavien huvudmarknad för flygbolaget. Har man anspråk på att bli ett SAS fast inom lågprissegmentet är inte Norwegian inte det mest självklara att kalla sig.

Isbamse
09-10-2007, 09:42
Hadde jeg giddet å sjekke norwegian.no hadde jeg funnet dette:
http://www.norwegian.no/sw27024.asp

LF forblir altså selvstendig.

Men det ville være merkelig om de ikke satset på codeshare, i det minste.