PDA

View Full Version : Til de som trodde at taket nar nådd for antall avganger mellom Aberdeen og Stava


MartinL
03-10-2007, 12:52
Britiske Eastern Airways øker frekvensen på ruten mellom Aberdeen og Stavanger, som ble åpnet den 13. august. Fra den 22. oktober blir det tre daglige rundturer mellom de to "oljebyene". Uken etter - fra den 28. oktober, blir det også en søndagsavgang i begge retninger.

- Vår nye rute fra Stavanger har hatt en flott start og vi responderer på tilbakemeldinger fra våre kunder og fra energiindustrien som ønsker større fleksibilitet og flere valg med en tredje rute på uke dagene og en søndagsavgang. Dette gir oss muligheten til å forbedre videreforbindelser vi har til andre byer ut fra Aberdeen, sier direktør Graeme Ross i Eastern Airways Skottland.

Eastern Airways har avgang fra Stavanger til Aberdeen klokken 0940, 1640 og 1955 og ankommer den skotske oljehovedstaden klokken 0950, 1650 and 2005 lokal tid .

Avgangene fra Aberdeen er klokken 0700, 1225 og 1720, og ankomst Stavanger klokken 0910, 1435 og 1930 lokal tid.

Søndagsavgangen fra Stavanger er klokken 1955 med ankomst Abedeen klokken 2005 lokal tid.

Søndagensavgangen fra Aberdeen er klokken 1720 med ankomst Stavanger klokken 1930 lokal tid.




http://www.boarding.no/art.asp?id=28437

OJB
03-10-2007, 13:28
Det begynner nå å bli en heftig trafikk mellom SVG og ABZ.
Eastern har nylig fått sin 5 SAAB 2000 og får sin 6. i neste uke.
Nå mangler vi bare DY på denne ruten så har vi rene flyshow på strekningen.
Prisene bør jo falle ytterligere en periode.
Når det er sagt tror jeg en av aktørene blir tvunget til å gi seg på denne strekningen etter hvert.
Hvem det blir ser litt uklart ut i øyeblikket for meg , men siste aktør skal få slite en del tror jeg.
Spørs om ikke SK konsernet konsoliderer litt her og trekker WF fra ruten slik at ruten kan trafikkeres med 737 .
Mange forretningsreisende foretrekker større materiell på denne ruten, særlig vinterstid med dårlig vær på sørvestlandet og i Skottland.

Vede
03-10-2007, 14:12
Har hørrt rykter om at der er SK som skal ut av denne ruten og operere den sammen med WF.

snag
03-10-2007, 14:36
Originally posted by Vede

Har hørrt rykter om at der er SK som skal ut av denne ruten og operere den sammen med WF.
Det tror jeg ikke før jeg får se det. Sk tjener gode penger på all frakten som blir sendt til ABZ. Volumet er så stort at det ville være vanskelig for WF å få med alt!
Men for all del......den som lever får se!

LN-RRA
03-10-2007, 14:46
Originally posted by Vede

Har hørrt rykter om at der er SK som skal ut av denne ruten og operere den sammen med WF.

Du får finne fram Q-tipsen og rense ørene! :old
Her har du nok hørt feil Vede!

Må være ønsketenkning dette tror jeg.....:D

Vede
03-10-2007, 15:02
Stemmer. Skulle bare se reaksjonene. :colgate:

LN-RRA
03-10-2007, 16:00
Originally posted by Vede

Stemmer. Skulle bare se reaksjonene. :colgate:

hehe....veldig morsomt?....nei

LN-BRK
03-10-2007, 16:10
Originally posted by OJB
Spørs om ikke SK konsernet konsoliderer litt her og trekker WF fra ruten slik at ruten kan trafikkeres med 737.

Hvorfor skulle de gjøre det? Har SAS ledig materiell til å gjøre det?
Med det antall avganger WF nå har mellom SVG og ABZ, så kommer nok ikke SAS-konsern til å trekke WF bort fra ruten. Hva skal da skje med den overkapasitet WF blir sittende igjen med av både crew og materiell? Da må i så fall konsernet i samarbeid med WF komme opp med en slagplan for hvordan crew og fly skal settes inn på andre ruter. Konsernet må tenke helhetlig og kommer ikke til å trekke ut WF sin kapasitet dersom resultatet er at fly blir stående mer på bakken.

Og hvis det er slik i dag at både WF og SK tjener gode penger på å fly denne ruten, hvorfor skal da SAS i det hele tatt foreta seg noe? Fordi pax vil ha 737 i stedet for Dash8? Været på sørvestlandet blir jo ikke noe bedre selv om man setter inn en annen flytype :p

OJB
03-10-2007, 16:29
Originally posted by LN-BRK

Originally posted by OJB
Spørs om ikke SK konsernet konsoliderer litt her og trekker WF fra ruten slik at ruten kan trafikkeres med 737.

Hvorfor skulle de gjøre det? Har SAS ledig materiell til å gjøre det?
Med det antall avganger WF nå har mellom SVG og ABZ, så kommer nok ikke SAS-konsern til å trekke WF bort fra ruten. Hva skal da skje med den overkapasitet WF blir sittende igjen med av både crew og materiell? Da må i så fall konsernet i samarbeid med WF komme opp med en slagplan for hvordan crew og fly skal settes inn på andre ruter. Konsernet må tenke helhetlig og kommer ikke til å trekke ut WF sin kapasitet dersom resultatet er at fly blir stående mer på bakken.

Og hvis det er slik i dag at både WF og SK tjener gode penger på å fly denne ruten, hvorfor skal da SAS i det hele tatt foreta seg noe? Fordi pax vil ha 737 i stedet for Dash8? Været på sørvestlandet blir jo ikke noe bedre selv om man setter inn en annen flytype :p

Om SAS konsoliderer gjenstår å se. Om SAS har ledig materiell pr idag tror jeg ikke , men det er ikke sikkert de trenger å øke kapasiteten fordi de nye aktørene forskyner seg godt av markedet . SK er vel dessverre den part som ikke får ta del i veksten her da mye trafikk til SVG genereres på UK siden.
Eastern og Citystar har en mye lavere kostnadsbase og kan konkurere om en stor del av markedet til lavere priser enn SK og WF.
I min bedrift har man inngått bra avtaler med begge UK selskaper. Svært mange som pendler fra Skottland til SVG/OSL hos oss bruker disse selskapene . Også business trafikk den andre veien gir disse selskapene trafikk som tidligere gikk til SK/WF.
Siste tur SVG-ABZ-SVG med SK for meg kostet over 7000kr på C klasse. Det er klart at mange vil prøve å få noe av kaka på denne strekningen når C klasse billetten har et slikt nivå.
Disponering av crew og materiell er helt uvesentlig hva gjelder SK og WF i sakens anledning.
Det dreier seg om hva de ulike selskapene blir utsatt for av markedskrefter.