PDA

View Full Version : Prisgaranti

CK
01-10-2007, 13:59
JetStar Asia lanserer nå prisgaranti, og gir kunder som finner en lavere pris hos konkurrentene DOBBELT av differansen i vouchere.

Gutta har baller!
http://www.eyefortravel.com/index.asp?news=57858&src=nwsltr

Jan
01-10-2007, 14:27
Da kan man stille spørgsmålstegn ved hvor mange vouchere
der når at blive indløst :jumpin

TOS
01-10-2007, 14:49
Samtidig kan man nok stille spørsmål ved hvor grundig kundene vil velge å sjekke konkurrentenes priser, og hvor intenst de forskjellige flyselskapene da ønsker å konkurrere på pris. Det er et velkjent triks å gi denne typen garantier for å "lure" kundene, samt å signalisere overfor eventuelle konkurrenter at det ikke er noe vits i å konkurrere på pris fordi JetStar Asia (i dette tilfellet) forteller alle konkurrentene at om de tilbyr billigere billetter så vil de uansett matche tilbudet (og det med det dobbelte av differansen til kundene i form av vouchere). Dermed vil ikke konkurrentene tjene noe på å forsøke å være billigere enn JetStar Asia på de strekningene de konkurerer.

Bizflyer
01-10-2007, 15:04
En ting er LCC her i Europa med liten plass mellom seteradene!

Hvordan vil dette være i ASIA hvor alle er 150 cm høye? Det må jo være enda værre! Mulig vi europeere ikke har noe på et asiatisk LCC selskap å gjøre?

Noen som har erfaring med Air Asia eller Tiger Airways og fortelle oss hvor trangt det EGENTLIG er der?

BF:cool2

Farmer
01-10-2007, 15:18
Har reist med Air Asia på 737, og der var det ikke noe merkbart dårligere plass enn på DY og SK sine innlandsversjoner. Er selv 1.90 og kom meg fint gjennom reisen mellom KUL og BKK.

Bizflyer
01-10-2007, 16:52
Originally posted by Farmer

Har reist med Air Asia på 737, og der var det ikke noe merkbart dårligere plass enn på DY og SK sine innlandsversjoner. Er selv 1.90 og kom meg fint gjennom reisen mellom KUL og BKK.

Det var da godt å høre!

Jeg hadde på minnet når jeg skrev dette at en kamerat av meg på samme høyde som deg og meg reiste innenriks i Japan for noen år siden. Og han måtte nesten plassere føttene bak sin egen nakke for å få plass. Han mente ordet trangt fikk en ny betydning etter japansk innenriks! Så da tenkte jeg mitt når jeg hører ordet LCC Asia! Men det er jo derfor jeg drikker!;)

BF:cool2

Desk pilot
01-10-2007, 17:28
Men det er jo derfor jeg drikker!

Drikker du mye? (Fordekt måte å spørre om du reiser mye i Asia ;) )

Tommy777
01-10-2007, 18:09
Litt av en dristig garanti.... La oss haape at sikkerheten holdes paa rett nivaa