View Full Version : En liten kavalkade fra FRA
En god tysk kamerat av meg jobber på Canadian Air Cargo på FRA. Han tar en masse bilder i pausene sine på jobben (akkurat som vår venn på CPH). De beste sender han til meg. Mottar en 50-60 i uka. Med tilatelse fra ham ønsker jeg å dele noen av disse bildene med dere. Det kan jo være artig med en avveksling fra alle smågrisene.
Om dere ønsker fler av disse er det bare å si fra!
Fotografen heter Erik Ritterbach og har e-mail: Erik.Ritterbach@aircanada.ca om noen ønsker å gi ham tilbakemelding- han konverserer på engelsk!
Hans utstyr er EOS 350D og EOS 400D, EF 70-200mm F4L, og EFS 17-85mm så vidt jeg vet!
God fornøyelse:D
Hmm! det kom en dobbelopplasting der gitt- det var dumt! Vet ikke åssen jeg sletter den igjen! Men legger ut noen fler da....
Også det siste i denne omgang- da ble det 50!:smile2
Suverene bilder!
Skulle ønske vi hadde en sånn variasjon på OSL, men igjen blir det jo mer spennende her når en ny 747 e.l. detter ned ;)
Uansett veldig kult med noen 707'er osv :D
Dette var virkelig snadder... :up:
Er vel egentlig unødvendig å si at flere bilder herfra er ønsket... :-p
Eyecandy :up: :) Elsker fargene på South African
Vi tar gjerne fler :smile2
sirpjalle
01-10-2007, 07:44
Her var det mye bra... første tanken var woow....! Kanskje jeg er feil bransje:question: :-p
ATC-flyradar
01-10-2007, 07:51
Snakk om bildeserie - Dag du får gi han noen tilbakemeldinger fra oss som fotograferer meg 737 griser :D
Jan
Kjempefint og uvante motiver; og forandring fryder! E.R. har tatt bedre og bedre bilder og jeg har sett utviklingen der selv av naturlig grunner: ACCargoFRA heter han på airpics.com (http://www1.airpics.com/search/search.php?string=ACCargoFRA&si=0&count=&st=1&ar=2 )
Originally posted by seilfly
E.R. har tatt bedre og bedre bilder og jeg har sett utviklingen der selv av naturlig grunner
Han har en norsk læremester da vet du!;)
Det var ikke få bilder han har lagt ut hos dere!
Han har noen på anet også- men synes det er vanskelig der!:rolleyes:
http://www.airliners.net/open.file/1130073/M/
Kjempebra bilder!
MEN det er en liten sak jeg ønsker å ta opp:
Når man tar bilder av fly i fart, bør det ikke være litt "luft" foran nesa på flyet?
Jeg prøver å la det være mer 'luft' foran nesa på flyet enn bak flyet. Beskjæres et flybilde for tett på nesa, virker det som flyet 'møter veggen' med en gang. Jeg tror det blir mer dynamikk i et flybilde når man gir flyet litt rom å 'bevege seg på' - selv om det er et stillbilde. Syns disse bildene var litt for tett beskjært i nesa...
Er det noen som forstår hva jeg prøver å si? Hører gjerne hva andre mener om beskjæring av flybilder...
Seabee
Originally posted by Seabee
Syns disse bildene var litt for tett beskjært i nesa...
Er det noen som forstår hva jeg prøver å si? Hører gjerne hva andre mener om beskjæring av flybilder...
Seabee
Dette er en effekt av at en del av oss laster opp til anet. Der er det strenge regler om at det skal være like mye luft foran og bak- over og under! Dvs flyet skal være i det absolutte sentrum!
Fototeknisk er jeg helt enig- et hovedmotiv- i bevegelse eller ikke- den veien det er naturlig at det beveger seg bør det være mer luft enn på "baksiden". Men for spotting er det ergo andre regler, og standarden er satt av anet og jpnet som de største spottersidene. En slags indoktrinering kan du gjerne si!
Dog kan du jo om du vil gjøre annerledes valg her på forumet, men regn med at du får pepper om du overdriver.
Airbus 330
01-10-2007, 12:11
Kjempe serie SE-DYD, dette vil vi ha mere av kan du si til han.
Jeg og Hans Olav skal til Frankfurt neste tirsdag å spotte, håper vi får se noen av disse skjønnhetene da. Gleder meg enormt til den turen.
Airbus 330.
Originally posted by Airbus 330
Jeg og Hans Olav skal til Frankfurt neste tirsdag å spotte, håper vi får se noen av disse skjønnhetene da. Gleder meg enormt til den turen.
Airbus 330.
Ja- dere farter!:D Ta gjerne kontakt med Erik! Tror nok ikke han klarer å lure dere inn, men ikke umulig han møter dere på utsiden! Utrolig hyggelig kar! Hils fra meg!
Desk pilot
01-10-2007, 13:58
Flotte bilder. Har man virkelig utviklet egen pushe-traktor for A380 eller er det bare nye stickers? :huh: