PDA

View Full Version : BMI legger ned Kjevik ruten


MartinL
28-09-2007, 17:37
bmi legger ned ruten Aberdeen - Kristiansand
bmi har i dag kunngjort at de legger ned ruten mellom Kristiansand og Aberdeen fra den 28 oktober, på grunn av operasjonelle årsaker.


På grunn av operasjonelle årsaker velger flyselskapet bmi og legge ned ruten mellom Kristiansand og Aberdeen fra og med den 28. oktober, opplyser selskapet i dag.
Dette gjelder rutene BD 349 og BD 350.

- Til tross for at we prøvde å stimulere til fritidsreiser, fikk vi ikke nok bestillinger i forretningssegmentet. Den lave bookingen har derfor ført til at vi nå velger å innstille den planlagte vintertrafikken, opplyser bmi.

Selskapet opplyser samtidig at de trolig vil gjenoppta trafikken på denne ruten igjen, fra sommeren 2008.

Passasjerer som allerede har bestillt plass på flygninger etter 28 oktober, vil bli varslet, og vil få tilbud om å reise med SAS fra Stavanger til Aberdeen.

Selskapet beklager de forstyrrelser dette må få for enkelte passasjerer, og angir at de som ikke kan benytte dette alternativet, vil få refusjon for kjøpte billetter.

Boarding.no

litt-amatør
28-09-2007, 18:07
Synd, men ikke uventet. Ikke utenkelig med flere Aberdeen- innskrenkninger andre steder i landet også. Kapasiteten vikrer å være for stor...:huh:

sirpjalle
28-09-2007, 18:48
.....untatt fra Stavanger:question:

sukram
28-09-2007, 19:28
Tilgangen til de britiske øyer ble på kort tid drastisk redusert på Kjevik! Synd...

FlightDeck
28-09-2007, 19:41
Utrolig hvor raskt et ganske godt tilbud kan bli et forferdelig dårlig tilbud. Synd, men passasjergrunnlaget er der tydeligvis ikke. Når det er sagt så vil Norwegian komme tilbake på ruten til London-Stansted til sommeren, og dessuten er det akutelt med en Alicate-rute fra Kristiansand.

Bizflyer
28-09-2007, 22:28
Originally posted by FlightDeck
dessuten er det akutelt med en Alicate-rute fra Kristiansand.

Vet ikke om du følger helt med i timen, men KRS har hatt en ukentlig avgang til Alicante i lang tid allerede!!!

Synd at BMI ikke får ruten til Aberdeen til å gå. Men det er jo ikke akkurat en stor hub der over. Kristiansandsområde har vel heller ikke de store oljefirmaene som bruker reiser så ofte. Dessuten var ikke deres rutetid tilpasset forretningsmarkedet, ettersom de flyr midt på dagen. Hadde de derimot hatt en kveldsavgang fra Aberdeen og morgenavgang fra KRS så hadde det nok heller sjanse for at forretningsmarkedet hadde brukt ruten bedre?

Det er dog tydelig at KLM gjør det godt fra KRS for tiden. Jeg sjekket for moro skyld avgangene fra Kristiansand fredag, lørdag og søndag denne helgen og samtlige var utsolgt.

Det er tydelig at det kan lønne seg å fly til en hub. Så mitt beste forslag til ny rute fra KRS måtte i så fall være LH direkte til FRA. Jeg har vel et inntrykk av at deres rute SVG-FRA går rimelig bra?

BF:cool2

sukram
29-09-2007, 00:28
Dette med Lufthansa-ruter til Norge har jo blitt diskutert endel her på forumet. Ettersom jeg har skjønt er det bl.a mangel på fly som gjør at Lufthansa ikke har årsrute til Bergen. Vil tro at en rute til Bergen er prioritert et godt stykke foran Kristiansand-ruten. Husk at Kristiansand idag har like mange hub-ruter som Bergen (Oslo-København-Amsterdam). Muligens kan man også telle med Bergens Gatwick-rute, men likevel, tror nok at markedet fra Bergen frister Lufthansa mer enn Kristiansand-markedet.

MartinL
29-09-2007, 00:31
Originally posted by Bizflyer

Originally posted by FlightDeck
dessuten er det akutelt med en Alicate-rute fra Kristiansand.

Vet ikke om du følger helt med i timen, men KRS har hatt en ukentlig avgang til Alicante i lang tid allerede!!!




Han mener sikkert med Norwegian til Alicante!

Bizflyer
29-09-2007, 00:38
Originally posted by MartinL

Originally posted by Bizflyer

Originally posted by FlightDeck
dessuten er det akutelt med en Alicate-rute fra Kristiansand.

Vet ikke om du følger helt med i timen, men KRS har hatt en ukentlig avgang til Alicante i lang tid allerede!!!




Han mener sikkert med Norwegian til Alicante!

Det ville i såfall vært idiotisk, ettersom SAS vurderte å droppe hele ruten i vinter.
Så at det skulle være rom for Norwegian i tillegg, har jeg sterk tvil til. Og jeg tror ikke engang DY ville gå inn på en rute som dette hvor det allerede er konkurranse!

Men det er jo mye synsing her på boardet!!

BF:old

Someone
29-09-2007, 00:47
Originally posted by sukram

Dette med Lufthansa-ruter til Norge har jo blitt diskutert endel her på forumet. Ettersom jeg har skjønt er det bl.a mangel på fly som gjør at Lufthansa ikke har årsrute til Bergen.

En ting er mangel på fly for LH, men hovedproblemet er mangel på slot på FRA

Bizflyer
29-09-2007, 00:50
LH har jo nettopp solgt en CRJ til Cimber air, så da har de vel neppe mangel på fly hvis det var det som var problemet i forhold til ruter de gjerne vil befly!

Når det gjelder slot'er på FRA, har vel AMS en høyere frekvens enn FRA med samme antall rullebaner?

BF:cool2

sukram
29-09-2007, 00:53
Originally posted by Someone

Originally posted by sukram

Dette med Lufthansa-ruter til Norge har jo blitt diskutert endel her på forumet. Ettersom jeg har skjønt er det bl.a mangel på fly som gjør at Lufthansa ikke har årsrute til Bergen.

En ting er mangel på fly for LH, men hovedproblemet er mangel på slot på FRA

Sant sant, en rute til sekundær-hub München vil vel neppe samle like stort pax-antall. Dog, sommerruten fra Bergen med Lufthansa, har ikke den gått til München?

EB
29-09-2007, 08:21
Lufthansa har større problemer enn slots og mulig mangel på fly...

FlightDeck
29-09-2007, 15:38
Originally posted by Bizflyer

Originally posted by MartinL

Originally posted by Bizflyer

Originally posted by FlightDeck
dessuten er det akutelt med en Alicate-rute fra Kristiansand.

Vet ikke om du følger helt med i timen, men KRS har hatt en ukentlig avgang til Alicante i lang tid allerede!!!




Han mener sikkert med Norwegian til Alicante!

Det ville i såfall vært idiotisk, ettersom SAS vurderte å droppe hele ruten i vinter.
Så at det skulle være rom for Norwegian i tillegg, har jeg sterk tvil til. Og jeg tror ikke engang DY ville gå inn på en rute som dette hvor det allerede er konkurranse!

Men det er jo mye synsing her på boardet!!

BF:old

En rute til Alicante eller liknende har vært i tankene, men STN-ruten og den generelle etterspørselen på eksisterende KRS-ruter har vært skuffende, og det er nok ikke like aktuelt lenger - særlig med tanke på at tilgangen til fly nå er meget begrenset.