PDA

View Full Version : Glad fredag morgen

EB
28-09-2007, 07:36
Ny dag og endelig helg...:D Et par møter på morgenkvisten - så lunsj på Pascal med et nyopprettet reisebyrå før det blir en forholdsvis tidlig ettermiddag. Trening blir det også tid til før kveldens show på Smuget. Ha en bedre fredag!

Thomas
28-09-2007, 08:05
Mårnings!

Nattstopp AY606 er på vei, nå venter KL1141/1142 deretter KL1143/1144. Tenkte meg en tur på G-sport utpå formiddagen for å se på ny sykkel, de billigste dyre er det vel best pris på rundt disse tider.

Oppe klokken 04:10, så det blir nok ett par timer på puta på ettermiddagen før både Lørdag og Søndag byr på samme vakt. :wow:

Været er ihvertfall bra, om noe kaldt!

LN-FHU
28-09-2007, 08:14
God morn fra Tromsø

Dessverre en trist dag her oppe......vi måtte dessverre avlive vår høyt elskede ilder pga nyresvikt i går kveld.Hadde egentlig visst at det bar den veien i noen dager , men alltid like trist å miste et dyr man har hatt i mange, mange år. Hun har det bedre nå....

Det blåser i Tromsø i dag, men temp. er ok. Følg denne linken (http://weather.cs.uit.no/) for mere info om været.

R.I.P - Ruth(2000-2007)

ATC-flyradar
28-09-2007, 08:40
God morgen fra Oslo nord. Været 5,5, grader pg knall blå himmel - så nå kan man smøre seg litt og nyte solen.

Dagen går til møte om lønnforhandlinger internt i bedriften - så denne dagen går i møter.

Ha en god helg alle sammen.

Jan

sirpjalle
28-09-2007, 08:43
God morgen. Fint vær i dag. Håper på en stille dag i dag, uten de store overraskelsene....

Ellers er planenen fremover sparkling, sparkling og atter sparkling.... Men nå er jeg nesten halveis! :p

JetBlue
28-09-2007, 09:05
God fredag! Sol og fint over hovedstaden, men ser skyer i vest, hmm. Lett program på jobben i dag, det betyr egentlig at man får gjort noe produktivt. I ettermiddag en rask tur til Moss for å hente barna som skal være hos meg i høstferien.

God helg alle sammen!

Someone
28-09-2007, 10:46
God morgen fra Kongens By. Overskyet og endel vind og snart er det tid for å komme seg på skolen. Må få gjort litt skolearbeid i morgen så blir nok en rolig kveld, enten i sofaen eller kanskje en liten tur på kino. Ha en fin dag!

FBU 4EVER
28-09-2007, 11:02
Atter en dag med sol på Nærsnes. I ettermiddag blir det en tur på Mikrobryggeriet i Holtegata, deretter middag på "Amundsen & Nobile", en av byens desidert bedre italienske restauranter. Med bilder og tegninger av luftskipet "Norge" på veggene!

Ha en fin dag. Nå er det snart helg igjen.

OJB
28-09-2007, 11:19
God morgen fra Tananger/Forus,
Nydelig dag ja som sirpjalle skriver her i sørvest.
Dagen går unna og det er utrolig hvor kjapt ukene går eller kommer.
Fortsetter det fine høstværet slik blir det fjelltur i helgen.
På turen over fra OSL igår ettermiddag kunne man se fjellet allerede i flotte høstfarger.
En bildeserie av turen og fedrelandet blir la ut under bilder senere idag etter at jeg har fått forminsket disse.
Det er et fantastisk land vi har sett fra luften.
Ellers må litt hagearbeid til også denne helgen.
Ha en fin dag samtlige.
Påsken nærmer seg..

CK
28-09-2007, 11:24
Stein: Amundsen & Nobile er knallbra! og ikke bare pga dekoren!

I dag stiller undertegnede i rød skjorte for å markere solidaritet med folket i Burma!

Bizflyer
28-09-2007, 11:39
God morgen fra KRS.
Her blåser det godt. Mastercaten har innstillt avgangen sin i dag. Men det er solskinn og blå himmel om ikke annet. Nå kommer helga, og derfor blir det regnvær i morgen. Det passet godt/dårlig (alt ettersom..) da jeg skulle ha malt hytta i morgen! Akk ja! Det er derfor jeg drikker!!

Ellers hadde jeg en snodig drøm i natt. Jeg drømte at de første 4 radene i SAS sine 737-fly skulle få egne businessclass seter i form av slike fiskebensetetype som bl.a. Virgin Atlantic har. Og om disse ikke ble solgt før avgang så kunne hvem som helst sette seg der. Jeg tviler vel på at denne drømmen noen gang kommer til å gå i oppfyllelse. Men i drømme virket det veldig allright!!!

Nå er det helg! I kveld skal det drekkas! :cheers:

BF:cool2

CK
28-09-2007, 11:42
apropos BFs drøm, fant jeg i et gammelt SAS Inside en story om at SA vurderte 737-300 som erstatter for eldre DC-9 (det ble MD87), og da var planen å kjøre en 2+3 konfigurasjon i Business Class!!!

ENGM RAMP
28-09-2007, 11:47
God formiddag fra høstlige men vakre Heggedal....

Dagen i dag skal tilbringes ute - med å snekre igjen - jeg blir jo aldri ferdig med denne hersens terrassen så mye som jeg reiser om dagen - men jeg prøver igjen..

Ellers akal det jobbes i morgen ettermiddag & søndags formiddag, så ha en strååålende helg til dere som skal ha fri i den!

M

MartinL
28-09-2007, 11:51
God morgen. I dag skal undertegnede til banken og sikre seg nytt boliglån til ny leilighet.

God fredag og god helg.

FBU 4EVER
28-09-2007, 11:55
Originally posted by CK
Stein: Amundsen & Nobile er knallbra! og ikke bare pga dekoren!
I dag stiller undertegnede i rød skjorte for å markere solidaritet med folket i Burma!

Jeg vet det! Har vært der flere ganger. Super mat, godt utvalg av vin, noe privatimport, også kan jeg få praktisert/brush'et opp italiensken min.:cool: :ITA

AirbusTrond
28-09-2007, 11:55
God morgen. I dag er nytt pass sikret etter at det forrige gikk i oppløsning. Det var ingen kø, men tvert i mot to ledige damer da jeg kom inn på ekspedisjonen. Et pussig poeng er at jeg ser slankere ut på det nye bildet, selv om virkeligheten er den motsatte. :cool:

Bizflyer
28-09-2007, 12:26
Originally posted by AirbusTero

God morgen. I dag er nytt pass sikret etter at det forrige gikk i oppløsning. Det var ingen kø, men tvert i mot to ledige damer da jeg kom inn på ekspedisjonen. Et pussig poeng er at jeg ser slankere ut på det nye bildet, selv om virkeligheten er den motsatte. :cool:

Du skulle ventet til etter nyttår! Da går passprisen ned til det halve!!

BF:old

Twin Otter
28-09-2007, 12:49
Ni hao!

Nå sitter jeg på Starbucks i en bydel av Beijing og nyter en mokka. Tidligere i dag har jeg vært på "The Great Wall of Badaling". En times busstur unna. Den kinesiske mur er bare helt enormt og bare et must hvis man er innom strøket. I går var vi på Den Himmelske Freds plass og i den forbudte by. Det var også en minneverdig severdighet!

Straks skal jeg treffe mitt vertskap igjen og vi skal ut å spise Peking-And :D

Zàijiàn!

AirbusTrond
28-09-2007, 12:52
Originally posted by Bizflyer

Du skulle ventet til etter nyttår! Da går passprisen ned til det halve!!

BF:old

Mitt var gratis! Det var dårlig plastkvalitet (for sprø) på et parti pass, og vi som har vært uheldige å får pass med denne feilen får nye uten kostnad. Så er må Fru Halvorsen punge ut.. ^_^

Someone
28-09-2007, 12:57

Mitt var gratis! Det var dårlig plastkvalitet (for sprø) på et parti pass, og vi som har vært uheldige å får pass med denne feilen får nye uten kostnad. Så er må Fru Halvorsen punge ut.. ^_^

Gratis og gratis fru Blom. Hadde akkurat samme type pass som deg og man fikk ikke forlenget gyldighetstiden med noe, så man fikk ingen ting bortsett fra ett pass som ikke falt fra hverandre

learjet
28-09-2007, 13:33
God ettermiddag

Solen skinner og jeg høyner et håp om at influensaen forsvinner i løpet av noen dager. Sliter med hoste etc og har holdt på alt for lenge...

Nå er jeg på vei for å hente min møkkabil som nå skal kastes etter at kostnaden med å få den eu godkjent er betraktelig høyere enn verdien - var ikke noe godt kjøp og moralen er kjøp aldri bil formidlet av svigermor :angry: :angry: !!!

Hvis gudene er gode og lykken står den kjekke bi, så er det mulig at det blir en ukes kursing i Houston i slutten av Oktober. Jeg krysser fingrene.

En trivelig helg ønskes alle forumister

S

Thomas
28-09-2007, 13:47
så er det mulig at det blir en ukes kursing i Houston i slutten av Oktober.

.. kanskje du er en av de heldige da, hørte om ett par andre som var rimelige klare for det, men som fikk reisestopp på OSL avreisedagen?! :rolleyes:

Kan vel ønske god formiddag nå, en forbanna arbeidsdag går mot slutten med overbookinger, offload av bag, flytting av bag mellom selskaper og du hurra meg væl!
Håper ting roer seg til i morgen...

VoiceCom
28-09-2007, 14:02
God dag fra Oslo igjen.

Kom meg hjem i går kveld fra Nice med Sterling - samme fly (blått med grå nese), OY-ett-eller-annet.

Kan ellers nevne som svar på mitt eget spørsmål forleden dag at det ikke er noen restaurant inne i avgangshallen i Nice terminal 1. Det er restaurant og diverse snacks/hamburger-sjapper rett før sikkerhetskontrollen og anbefales å spise der. Inne i selve avgangshallen var det meget fullt (mange forsinkede fly pga mye regn og faktisk hagl i Nice i går), og det var kun en liten pub/kaffebar med litt sandwich-aktig (såvidt jeg så - prøvde det ikke selv).

N2630B
28-09-2007, 14:12
God fredag!

Har nettopp kommet hjem fra USA ambassaden, hvor studievisum for 2 år er nå fikset etter en 2 timer venting (1 time ute i kulda før jeg kom gjennom porten.. kult..).
Og nå er også JAA ATPL bøker fikset, noe som har gjort meg 22 000 kr fattigere.. sukk..

Uansett en meget produktiv dag :)

Og kaldt, men ihvertfall sol og noe varme om man holder seg i sola :)

Håper alle har en fin dag!

LN-MOW
28-09-2007, 14:39
G'morgen fra Det Store Veikrysset, hvor solen er i ferd med aa staa opp. Skulle oenske jeg kunne sove sa lenge ..

Velvel - naa er det fredda'n og i morgen blir rollene byttet!! :up:

Varmt og fuktig i Atlanta idag .. som vanlig .. kaffetrakteren putrer fornoeyd ved siden av meg og jeg foeler arbeidslysten trenge seg paa .... noooooooot ....

learjet
28-09-2007, 15:20
Vel Thomas, det gikk litt galt for noen der, mener begge har nye bekreftede datoer. Tror faktisk at det ennå diskuteres litt hvem som er den skyldige.

VoiceCom, jeg vil tro det var OY-SED du fløy, lyse blå uten WL. Forøvrig det samme individet som en av jentene på SA ramp ikke er så glad i etter at hun satte det ut av trafikk i sommer med en "ørliten" flenge i siden.

S

VoiceCom
28-09-2007, 16:17
Originally posted by learjet
VoiceCom, jeg vil tro det var OY-SED du fløy, lyse blå uten WL. Forøvrig det samme individet som en av jentene på SA ramp ikke er så glad i etter at hun satte det ut av trafikk i sommer med en "ørliten" flenge i siden.

S

Det var nok OY-SED (http://www.airliners.net/open.file/1253619/M/ ), ja. Lyse-blå med grå nesetipp.

http://i2.planepictures.net/61/98/1178318589_TN.jpg

En ørliten flenge i siden - ja, syntes det var litt trekkfullt... :D

De hadde gått tom for høreplugger på vei ned så ingen fikk kjøpt dette på vei opp igjen - måtte se film uten lyd :) . Også all vin var utsolgt..:angry:

Farmer
28-09-2007, 16:49
God ettermiddag. Da er jeg kommet til Værnes, etter å ha vært innom Bodø på et lite møte. Nå venter jeg på å få fly F100 direkte til København, før SK973 skal bringe meg til Bangkok i løpet av natten. Blir nok en laaang dag det her, så en bedre middag på Kastrup, etterfulgt av avslapning og en dusj i loungen før avgang skal nok gjøre også denne turen levelig.

LN-MOW
28-09-2007, 16:58
Da ser jeg Fokker'n din paa nordgaaende langs Oslofjorden .. ^_^

Ligger kun i 24000 fot .. det er da uvanlig lavt ..

Ha en glimrende tur!