PDA

View Full Version : LN-TUA paa BFI


LN-MOW
28-09-2007, 01:43
... den gamle traaden var blitt altfor lang og handlet om noe annet, men jeg fant bildet av LN-TUA pss BFI ..

Originally posted by OJB

Originally posted by dc-8-63

ja jeg stod ved gjerdet ved Museum of Flight (den tok av mot Nord), saa jeg har bilde av den naar den kommer taxende ned mot den soerlige bane enden. Den hadde de nye fargene, ingen spyttklyse i halen, et Norsk Flagg langt freme paa kroppen og saavidt jeg husker ikke Braathens paa Kroppen engang....en dag klarer jeg vel aa lese den disken som har bildene....
Braathens navnet ble påsatt på BFI.
Jeg må sjekke bildene mine fordi "hauet" ikke klarer å huske i øyeblikket om spyttklysa var på halen.
Jeg mener å huske at -TUA og -TUB fikk påsatt "æljhornet" på halen på BFI , mens resten ble fikset på SVG på øvrige kjerrer.
Jeg innser at jeg må skaffe meg en scanner for å scanne slidene mine etter hvert som behovet oppstår her på forumet.


Originally posted by dc-8-63


jeg er helt sikker paa at LN-TUA ikke var komplett i design naar den forlot BFI,


.. og det hadde du helt rett i!! Her er TUA paa BFI.

dc-8-63
28-09-2007, 02:30
dette var kjempegoey, jeg tok feil spyttklysa var paa plass, men hadde rett i at bu skriften manglet. Sender du bildet til BU662? Foroevrig er dette sett og skrevet i fergekoeen,paa iPhone!!! Med Marianne Faithfull's Ballad of Lucy Jordan i bakgrunnen

EB
28-09-2007, 07:28
Spyttklysa var på plass...men nordlyseffekten er ikke på plass...

MountainDew
28-09-2007, 07:30
Dette flyet var starten på noen vonde år for Braathens :(

OJB
28-09-2007, 10:45
Originally posted by EB

Spyttklysa var på plass...men nordlyseffekten er ikke på plass...

Ja, jeg tok feil av hele æljhornet og nordlyset. Det var nordlyset de ikke fikk til og som måtte ordnes på Sola.
Nordlyset viste seg å være vanskelig å få til og derfor finnes det forskjeller av dette på nesten alle maskinene som fikk denne forferdelige halen.

Fint å få oppklart dette.

LN-MOW
27-01-2008, 03:38
Jeg fant et gammelt bilde til som jeg mistenker er av en annen maskin. Det ser ut som at 'Braathens'-titlene er paa plass paa denne maskinen.

Kan ikke huske omstendighetene, men regner med at DC-8-63 er fotograf .. Kanskje kan husker mer?

CK
06-02-2008, 09:00
og her er'n i SAS Norges farger (tatt på OSL i går morges)