PDA

View Full Version : SAS øker langruter....


B767
27-09-2007, 23:41
hey.. kjøpte meg ny nr av airliner world .. og der fikk eg lese litt om sas planer for framtida.. å skaffe flere langrutefly for å ekspandere ruter fra OSLO og stockholm til øst og vest.. bland annet bangkok og chicago....det er iallefall sas høyeste ønske på listen..


eg tar forbehold om mistforståelse.. for bladet eg leste e på engelsk.....

FlightDeck
27-09-2007, 23:44
Tja. Dette har vi diskutert før. SAS ønsker og trenger mer langdistansemateriell, det er vel det eneste som er sikkert.

B767
27-09-2007, 23:48
hmm ok.. men .... fra OSLO og.. det der er vel noe nytt... ?!

OEH
27-09-2007, 23:49
Hva er det som gjør at SAS plutselig ønsker å starte langruter fra Oslo?
Er jo ikke lenge siden man hørte at det var helt uaktuelt.

jikswoboB
27-09-2007, 23:52
Originally posted by FlightDeck

Tja. Dette har vi diskutert før. SAS ønsker og trenger mer langdistansemateriell, det er vel det eneste som er sikkert.

Med rådande låg dollarkurs är det kanske läge för SAS att beställa lite nya fräsiga widebodies made in USA.

FlightDeck
27-09-2007, 23:52
Originally posted by B767

hmm ok.. men .... fra OSLO og.. det der er vel noe nytt... ?!

Ingenting nytt. Det er ikke kapasitet til nye ruter med dagens begrensede flåte. Nytt materiell må på plass før man kan ekspandere videre. Jeg tror SAS-ledelsen gjerne vil fly fra Oslo, men da må nok rutene dimensjoneres bedre Oslo/København/Stockholm.

amatør
28-09-2007, 10:39
Originally posted by jikswoboB

Originally posted by FlightDeck

Tja. Dette har vi diskutert før. SAS ønsker og trenger mer langdistansemateriell, det er vel det eneste som er sikkert.

Med rådande låg dollarkurs är det kanske läge för SAS att beställa lite nya fräsiga widebodies made in USA.
Jepp, 787 hadde passet perfekt.

JetBlue
28-09-2007, 10:50
Originally posted by FlightDeck

Originally posted by B767

hmm ok.. men .... fra OSLO og.. det der er vel noe nytt... ?!

Ingenting nytt. Det er ikke kapasitet til nye ruter med dagens begrensede flåte. Nytt materiell må på plass før man kan ekspandere videre. Jeg tror SAS-ledelsen gjerne vil fly fra Oslo, men da må nok rutene dimensjoneres bedre Oslo/København/Stockholm.

Ja, tanken er jo at langrutene skal fordeles mellom OSL/ARN og CPH, men enn så lenge mangler SAS fly. Noen A330-200 hadde gjort susen fra OSL.

Det er trafikklekkasjene til spesielt Finnair og KLM som gjør denne satsingen aktuelt. Tror sikkert at FBU 4EVER kan gi utfyllende info i sakens anledning, men jeg er sikker på at det kun er et tidsspørmål før vi har mer langruter på OSLO.

FBU 4EVER
28-09-2007, 10:59
Det er ytret ønske om A330-200 fra SAS Intercont's ledelse,men styret ledet av Myklebust sier nei. I april nevnte Lars Lindgren at man ser på muligheten til å starte opp sesongruter fra OSL. Som et eksempel nevnte han OSL-BOS om sommeren og OSL-BKK om vinteren. Men A332 vokser ikke på trær, de må bestilles som nybygg fra fabrikken. Brukt-/leiemarkedet for denne varianten er sprengt. Meget populært fly, m.a.o.

Det er også 787, men her er det ikke mulig med leveranser før nærmere 2013-4, så den er ikke noe alternativ med det første.

CK
28-09-2007, 11:49
synes ofte Airliner World opererer med rykter og halvsannheter og misfortåelser i sin "nyhetsdel"

Bizflyer
28-09-2007, 12:27
Sier som i reklamen: Skeptisk!

BF:old

SAJblue
28-09-2007, 13:07
Også Airbus tar vel betalt i dollar, så det gir ikke noen ekstra fordel til Boeing at dollarkursen er lav.

OJB
28-09-2007, 13:31
Originally posted by CK

synes ofte Airliner World opererer med rykter og halvsannheter og misfortåelser i sin "nyhetsdel"

Det er også mitt inntrykk. Fine bilder har dem og noen interessante artikler. Nyhetene er enten gamle eller så må man ta disse med en klype salt. som det heter.