PDA

View Full Version : Eksperimental fly, kjp/bygging

STARSHIP 2
26-09-2007, 21:16
Jeg er en sterk tilhenger av canard p fly og drmmer om en gang bygge mitt eget.. Fr det kan skje er det mange hindringer som m ut av veien, feks m jeg flytte og f en gedigen garasje og spare opp en del penger, samt lre meg hvordan man bygger et fly og vedlikeholder det..

Flyet jeg drmmer om n er en Velosity SE-RG (www.velocityaircraft.com) i helkomposit. Svidt jeg vet finnes det ingen av denne flytypen i Norge, s jeg lurer p om noen vet hva som gjelder med kjp av "kits" fra feks USA (som denne) og evt import av ferdige eksperimentalfly fra USA. Leste litt i BSL B 3.1 som omhandler eksperimentalklassen, men ble langt fra noe klokere av det..

Noen eksemplarer til salgs her (http://www.controller.com/listings/forsale/List.asp?ShowAdvFields=&guid=D426375B60FB4071A2211 4AEEF722340&etid=1&setype=1&catid=0&man=VELOCITY+A IRCRAFT&mantxt=&mdltxt=&MdlX=Contains&PF=&PT=&YF=& YT=&TTF=&TTT=&SN=&RN=&OverhaulTimeStart=&OverhaulT ypeStart=&OverhaulTimeStart2=&OverhaulTypeStart2=& OverhaulTimeEnd=&OverhaulTypeEnd=&OverhaulTimeEnd2 =&OverhaulTypeEnd2=&HotsectionTimeStart=&Hotsectio nTimeStart2=&HotsectionTimeEnd=&HotsectionTimeEnd2 =&SeatNumber=&FlightRules=&YearPaintedFrom=&YearPa intedTo=&YearInteriorFrom=&YearInteriorTo=&LS=&SO= 15&beginsearch=Search) og da skjnner dere hvorfor jeg faller pladask for dette flyet :).