PDA

View Full Version : 23.000 billetter solgt !


linium
26-09-2007, 18:40
Moss avis (http://moss-avis.no/article/20070926/SISTENYTT/70926006/1037/ABON)

ThomAAs
26-09-2007, 18:51
Ikke dårlig. Håper dette er en strategi som viser seg å være lønnsom...

Grattis:)

ATC-flyradar
26-09-2007, 19:04
Det viser at DY sin stategi med satsing på Rygge ble en suksess, men hvor lenge vil de andre aktørene sitte på gjerdet å se at DY tar flere og flere til seg :question:

Jan

FlightDeck
26-09-2007, 19:10
23 000 er mange billetter, men husk at 15 000 av disse ble solgt de fire første dagene.
8000 billetter har blitt solgt de tre siste ukene og dermed har salget flatet noe ut.

LN-BRK
26-09-2007, 20:06
Originally posted by ATC-flyradar

Det viser at DY sin stategi med satsing på Rygge ble en suksess, men hvor lenge vil de andre aktørene sitte på gjerdet å se at DY tar flere og flere til seg :question:

Jan

Det å selge et visst antall seter har ingenting å gjøre med om det blir en økonomisk suksess. 23.000 billetter betyr omtrent 130 fulle fly (veldig rundt regnet). Men det er kansje en bra start på forhåndssalget med tanke på at det fortsatt et halvt år til første DY/FlyNordic-fly letter fra Rygge.

FlightDeck
26-09-2007, 20:26
Det er et bra forhåndssalg. Det er lenge til februar/mars, og det er vel ennå en stund til folk begynner å planlegge sommerferien. Etter jul vil nok vi få en ny opptur i salget.

Flyer
26-09-2007, 20:35
Originally posted by LN-BRK

Originally posted by ATC-flyradar

Det viser at DY sin stategi med satsing på Rygge ble en suksess, men hvor lenge vil de andre aktørene sitte på gjerdet å se at DY tar flere og flere til seg :question:

Jan

Det å selge et visst antall seter har ingenting å gjøre med om det blir en økonomisk suksess. 23.000 billetter betyr omtrent 130 fulle fly (veldig rundt regnet). Men det er kansje en bra start på forhåndssalget med tanke på at det fortsatt et halvt år til første DY/FlyNordic-fly letter fra Rygge.

Om det er en økonomisk suksess er jo også avhengig av hvor mange billetter de har solgt til 199 kroner. På disse billettene taper de ganske mange penger for hver passasjer som går om bord.
Men supert med bra salg fra Rygge!

sail4fun
26-09-2007, 20:52
Og om det er 23.000 reiser som har flyttet fra OSL så er man vel like langt ?

F35Landing
26-09-2007, 21:04
Hører rykter ute i den store pilotverdenen om at det ligger an til FlyNordic-base på Rygge, og ikke DY. Noen andre som har hørt noe?

ATC-flyradar
26-09-2007, 21:24
Originally posted by P.A. VIKING

Og om det er 23.000 reiser som har flyttet fra OSL så er man vel like langt ?

Ja, hvis Kjos ikke har fått dette noe som tillegg/økning i antal PAX samlett.

Nei, hvis belegget PAX er like stort for Kjos på OSL og Rygge gir tillegg pax

Jeg har ingen aning, det ville være høl i huet av Kjos å gjøre dette, hvis det som PA-Viking sier - da tror jeg Kjos hadde gjort noe med det som strakstiltak.

Vi som venter for de da, om Kjos er dum eller dristig.

Jan

FlightDeck
26-09-2007, 22:03
Originally posted by P.A. VIKING

Og om det er 23.000 reiser som har flyttet fra OSL så er man vel like langt ?

Norwegian har bare i begrenset grad flyttet aktivitet fra OSL til RYG. Dette gjelder rutene til Beograd, Marrakech, Valencia, Szczecin ("Stetin") og Istanbul. Ingen av disse utgjør i dag et spesielt stort passasjerkonsum for Norwegian. Bergen, London, Budapest, Alicante, Warszawa og Malaga vil bli tilbudt fra begge stasjoner, men volumet begrenses ikke fra OSL som følge av at destinasjonene i meget begrenset omfang tilbys fra RYG. Athen, Palanga og Barcelona er nye produksjoner, og det forventes at sistnevnte rute vil gi særlig effekt på utenlandsproduksjonen fra RYG.

Fly high
26-09-2007, 22:06
Det er nok lurt å vente litt før man erklærer dette for en suksess. Jeg vil tro at en god del av billettene er kjøpt "i begeistringens navn" fordi DY satser så tungt på Rygge og fordi det blir såpass med siviltrafikk derfra. Jeg antar at man bør vente noen måneder før tendensen evt. bekreftes. Men om den gjør det, er jo det hyggelig for driverne - og brukerne! ;)

valen
26-09-2007, 22:58
Blir det flynordic eller Norwegian som skal opperere her??

LN-MOW
26-09-2007, 23:09
Det synes aa herske litt uklarhet om det ... og det kan virke som det ikke er helt avklart, skal man doemme etter kommentarer her paa forumet... Vi faar vente og se ...

ThomAAs
26-09-2007, 23:18
Originally posted by valen

Blir det flynordic eller Norwegian som skal opperere her??

Det var vel DY sist jeg sjekket. Står ikke noe sted at FlyNordic skal operere ut fra RYG.

Desk pilot
26-09-2007, 23:20
Norwegian vokser fort og det begynner å bli trangt på Gardermoen. Dermed kunne OSL bli et hinder som hemmet videre vekst hos Norwegian. Ved å bruke Rygge i tillegg til Gardermoen vil Norwegian ha god plass å vokse på.

ATC-flyradar
26-09-2007, 23:22
Originally posted by Fly high

Det er nok lurt å vente litt før man erklærer dette for en suksess. Jeg vil tro at en god del av billettene er kjøpt "i begeistringens navn" fordi DY satser så tungt på Rygge og fordi det blir såpass med siviltrafikk derfra. Jeg antar at man bør vente noen måneder før tendensen evt. bekreftes. Men om den gjør det, er jo det hyggelig for driverne - og brukerne! ;)



Jeg venter spent helt ut til juni 2008 for å se om dette er JA eller NEI for suksess.

- Men uansett - lykke til med Rygge flyplass - enten eller :colgate:

Nick Figaretto
27-09-2007, 12:22
Originally posted by ThomAAs

Originally posted by valen

Blir det flynordic eller Norwegian som skal opperere her??

Det var vel DY sist jeg sjekket. Står ikke noe sted at FlyNordic skal operere ut fra RYG.

Da er vel spørsmålet like mye om kjoser'n har tenkt til å beholde FlyNordic som et eget selskap eller om han kommer til å slå sammen de to selskapene.

Selv har han gått ganske høyt på banen og sagt at SAS' største tabbe dette århundret var å kjøpe Braathens med alle de konflikter det har medført. Selv om det er store foskjeller mellom SAS/Brathens og Norwegian/FlyNordic scenariene er det allikevel flere like problemstillinger.

Hva er visten med å ha to like flyselskap med (etter hvert) samme flytyper som også opererer innenfor samme marked, hvis FlyNordic starter base på RYG?

Og hvis de velger å beholde disse som to separate flyselskaper: Hvordan har de tenkt å forvalte dette? Hva med kostnadsnivåer, kollektivavtaler, pilotrekruttering, ressursfordeling, rutefordeling, kostnadsfordeling og internkonkuranse? Vil han spille de to selskapene mot hverandre i pressede situasjoner, slik SAS valgte å gjøre med SAS og Braathens, eller vil han klare å finne en stabil sameksistens mellom de to selskapene hvor ikke selskapene spises opp innenfra?

litt-amatør
27-09-2007, 12:28
Det er en hårfin balanse her. Å satse voldsomt er bra, men å satse litt mer enn voldsomt kan være katastrofalt. Det ligger feller der, som f eks FlyNordic kan være.

Dag-Yngve
27-09-2007, 16:43
Rygge er og forblir en suksess! Norwegian er den største vinner:old