PDA

View Full Version : Skal ha overlevt "hengende på vingen"

The Ticketor
26-09-2007, 13:13
Jeg er litt skeptisk dog...

Gutt overlevde flytur hengende på vingen
En 15-åring overlevde en to timer lang flytur der han klamret seg fast til flyvingen, hevder russisk radiostasjon.

Din side (http://www.dinside.no/artikler/flytur/artid398211.html)

Someone
26-09-2007, 13:16
Leste samme tingen på a.net og mest sannsynligvis har "inni" vingen (hjulbrønn eller lignende) blit misforstått eller feiloversatt til PÅ vingen

F35Landing
26-09-2007, 13:35
Så den her jeg også. Må være i hjulbrønnen ja. Ellers hadde han nok falt av allerede i avgangen.

VoiceCom
26-09-2007, 15:31
Hehe - denne overskriften minner meg om en dokumentar jeg så på National Geographic channel om en ulykke med en BAC 1-11 i UK, hvor kapteinen hang ut av frontruten på flyet med beina innenfor og kroppen utenfor.

Kona hadde mareritt noen netter etter å ha sett det programmet... :D

Fant denne oppsummeringen av den ulykken:

06/10/1990 British Airways[
BAC-111 Oxfordshire, England On a flight from Birmingham, England to Malaga, Spain, at FL 173, a large section of windshield fell away from the aircraft. The decompression pulled the captain out from under his seatbelt. Despite trying to hold onto the yoke, the captain was sucked out into the opening. A steward in the cockpit was able to grab hold of his legs. Another steward was able to strap himself into the vacant seat and aid in holding onto the captain's legs. The copilot wearing full restraints made an emergency landing at Southampton. The captain remained half way out of the aircraft for 15 minutes and suffered only frostbite and some fractures. Improper bolts used to replace the windshield two days earlier resulted in the accident.

The Ticketor
26-09-2007, 17:46
Holy cow!!!!

Kua
26-09-2007, 17:47
-50 grader og ingen oksygen, i 2 timer.
Den gutten er ikke av denne verden! Jeg er imponert.

Blackhawk
28-09-2007, 03:44
Originally posted by Kua

-50 grader og ingen oksygen, i 2 timer.
Den gutten er ikke av denne verden! Jeg er imponert.

Shitt pomfritt! Var det ikke det jeg visste, nå har vi fått
disse 4400-folka på denne siden av atlanteren også.. :wow: