View Full Version : Delta kliner til ...
Ikke bare fikk de rettigheter ATL-Shanghai og annonserer ATL-ARN, men det er ogsaa en rekke andre ruter som vel blir annonsert i morgen. Flere av dem er allerede lastet i reservasjonssystemene - litt uvanlig.
Det dreier seg om: JFK til Cairo, Lagos, Amman, Nairobi, Dakar og Cape Town (ubekreftet). I Dakar blir det en minihub med paxbytte paa maskinene fra Atlanta og JFK med fortsettelse til Jo'burg og Nairobi (og evt CPT noen ganger i uken)
I Europa er Malaga (757) bekrefter fra JFK ..
JFK-Tel Aviv er ogsaa ny ...
Delta er iferd med aa befeste seg skikkelig i Afrika og Midt-Oesten! De har jo allerede Atlanta til Dubai, Dakar, tel Aviv, Lagos og Jo'burg.
Og det er visst mer Europaruter paa gang ...
...ser ut som de gir alliansepartneren Continental en tøffere konkurranse!
Malaga var en overraskelse! De må vel ha planer for utvidelse av terminalen. Det er vel over 10 år siden sist.
sirpjalle
26-09-2007, 07:44
De bygger en ny terminal der, T3, og den er DIGER i forhold til de to andre......:-p
Originally posted by sirpjalle
De bygger en ny terminal der, T3, og den er DIGER i forhold til de to andre......:-p
Beklager å gå opp-topic, men har du linker til mer info?
Om det blir noe Delta på OSL er jo det eneste spenningsmomentet her, spør du meg...:sarc
sirpjalle
26-09-2007, 08:21
Originally posted by Herlov
Jeg vet jeg hadde, skal se.... men jeg da jeg spottet på flyplassen, kom jeg "bakveien" inn til terminalbyggene før jeg kjørte ut igjen, og og jupp, det var store dimensjoner der ja....
litt-amatør
26-09-2007, 09:15
Originally posted by amatør
Om det blir noe Delta på OSL er jo det eneste spenningsmomentet her, spør du meg...:sarc
Den spenningen er jeg redd er til ingen nytte. Tror det blir lenge til vi får se DL på OSL...:o
Dag Johnsen
26-09-2007, 12:10
Heisann EB!
...ser ut som de gir alliansepartneren Continental en tøffere konkurranse!
Sunt med litt konkurranse veit du...;)
Flott for Delta ...og vi fikk også DOT approval for Newark til Shanghai!
October 01 starter vi ny service fra Newark til Bombai og da blir det en CO B777 til over Norge... men ikke til Norge...:(
Dag
Desk pilot
26-09-2007, 13:52
Wikipedia nevner byggingen av en ny terminal3 i artikkelen nedenfor:
en.wikipedia.org/wiki/Malaga_Airport (http://en.wikipedia.org/wiki/M%C3%A1laga_Airport)
Nederst i artikkelen er det også link til en større pdf-fil med presentasjon av T3.
sirpjalle
26-09-2007, 14:10
Originally posted by Herlov
Jeg vet jeg hadde, skal se.... men jeg da jeg spottet på flyplassen, kom jeg "bakveien" inn til terminalbyggene før jeg kjørte ut igjen, og og jupp, det var store dimensjoner der ja....
Jo, jeg har nok lurt meg selv litt, tolket bygging av nye parkeringshus som en del av terminalen! Men uansett, T3 blir stort nok ja.
Fant ikke den opprinnelige linken jeg hadde, men jeg fant denne (http://www.gop.es/AEROPUERTOS/NAT_MALAGA/00_DOC-COMPLETO.pdf)
NB! Den er på Spansk.