PDA

View Full Version : Widerøe vurderer direkterute Brønnøysund-Oslo


Desk pilot
25-09-2007, 14:13
Widerøe vurderer å opprette en direkterute mellom Oslo og Brønnøysund. Flygningene er tenkt gjennomført to ganger i uka.

www.ba-avis.no/nyheter/article109468.ece (http://www.ba-avis.no/nyheter/article109468.ece)

Dermed blir det enda lettere å komme seg til Brønnøysundregistrene ;)

F35Landing
25-09-2007, 14:17
Denne kommer vel til å gå bra (som før i tiden).

Hmmm, har vi fått lov av storebror nå??...:rolleyes:

STARSHIP 2
25-09-2007, 14:51
artig! blir vel med Dash 8-100 regner jeg med? begynner å bli en del trafikk på BN nå..

LN-BRK
25-09-2007, 14:53
Ja, det blir med -100 med 39 seter (i følge papirutgaven)

Desk pilot
25-09-2007, 15:10
Ifølge artikkelen nedenfor var det tidligere et krav om at trafikken fra Helgeland skulle mates til Værnes for å styrke rutene mellom TRD og OSL. Dette kravet er vistnok ikke like gyldig lengre.

www.ba-avis.no/nyheter/article110112.ece (http://www.ba-avis.no/nyheter/article110112.ece)

Ifølge samme artikkel ønsker Widerøe også at Oslo-Brønnøysund skal være med i neste anbudspakke for Helgeland.

Farmer
25-09-2007, 15:47
Originally posted by Desk pilot

Ifølge artikkelen nedenfor var det tidligere et krav om at trafikken fra Helgeland skulle mates til Værnes for å styrke rutene mellom TRD og OSL. Dette kravet er vistnok ikke like gyldig lengre.

www.ba-avis.no/nyheter/article110112.ece (http://www.ba-avis.no/nyheter/article110112.ece)

Ifølge samme artikkel ønsker Widerøe også at Oslo-Brønnøysund skal være med i neste anbudspakke for Helgeland.
Det er Samferdselsdepartementet som definerer andbudsrutene, og de har aldri lagt noen føringer for å styrke trafikken mellom Oslo og Trondheim på noe vis.
Etter hva jeg vet var hovedårsaken til at anbudet skulle gå Helgeland-Trondheim, og ikke til Oslo, at det blir flere frekvenser ved den kortere flytiden til Trondheim.

Egil
25-09-2007, 20:34
Hmmm, skal WF legge om rutene da og selv mate inn til BNN og sine egne flyvninger (fra MJF og MQN) eller satser de da på å fylle flyene lokalt?

For meg som reisende er det riv ruskende likegyldig om jeg bytter fly i BNN eller TRD, men må jo innrømme at jeg er glad i kaffeservering ombord, noe WF desverre ikke tilbyr sine reisende med 103 serien...


Egil

LN-BRK
25-09-2007, 21:41
Kan vel ikke være veldig vanskelig å fylle opp 2 fly ukentlig med folk fra lokalområdet?

Dag Viking
25-09-2007, 22:35
De får legge avgangene de dagene det går flighter fra heliporten da, så man kommer seg direkte til OSL;)

Wf-pax
25-09-2007, 23:26
Kan jo også nevnes at denne ruta er tenkt til Sandnessjøen (SSJ).
Dette blir ikke før den nye delen av rullebanen er asfaltert.
Da vil ruta starte i SSJ, så dra innom Brønnøysund.
Hvis ruta blir som dette, så skal det ikke så mye til for å fylle opp 39-seteren.

F35Landing
25-09-2007, 23:54
Trenger ikke lengre rullebane på SSJ for å fylle 100-serie derfra, men tanken er vel å bruke 300 på denne ruten via BNN.

STARSHIP 2
26-09-2007, 02:32
Hvor mye bane trenger en 300? og F35Landing hvorfor skal dere alltid fly ST-BN samtidig som dere flyr BN-ST, bare for å gjøre det vanskelig? :p

wf145
26-09-2007, 06:15
Originally posted by m_zahl

Kan jo også nevnes at denne ruta er tenkt til Sandnessjøen (SSJ).
Dette blir ikke før den nye delen av rullebanen er asfaltert.
Da vil ruta starte i SSJ, så dra innom Brønnøysund.
Hvis ruta blir som dette, så skal det ikke så mye til for å fylle opp 39-seteren.

Kilde?

F35Landing
26-09-2007, 10:36
Hvor mye bane trenger en 300?

Har ikke gross weight charts foran meg nå, men trenger ca. 1000-1200m for å få med en godt lastet 300.

F35Landing hvorfor skal dere alltid fly ST-BN samtidig som dere flyr BN-ST, bare for å gjøre det vanskelig?

Hehe, det har jeg også lurt endel på. Blir jo klabb og babb nesten hver gang det, og denne #€%&% VEGAS3D...;)

Egil
06-12-2007, 22:57
Det er bevegelse i Brønnøysund, men ingen lovnader i følge Helgeland Arbeiderblad (http://www.helgeland-arbeiderblad.no/nyheter/article3173043.ece)

E!

TCAS
06-12-2007, 23:14
Akkurat nå er vel problemet materiell. Er ganske sikker på at ruta ville blitt et faktum dersom Q400'ene ikke hadde blitt satt på bakken.