PDA

View Full Version : Nordmenn testet bagasjebåndet i Amsterdam

AirbusTrond
24-09-2007, 09:19
Tre nordmenn i 40-årene på firmatur bestemte seg for å teste hva som skjedde hvis de la seg på bagasjebåndet på Schiphol flyplass i Amsterdam. Det fant de ut av, og ble bøtelagt.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=397905

.. hvem vil med hånden på hjertet si at de aldri har hatt lyst til å forsøke??! ^_^

Someone
24-09-2007, 09:25
500kr i bot er nesten verdt det:p

....og ja skal skal innrømme at jeg har tenkt tanken;)

Egil
24-09-2007, 09:44
Tenkt tanken ja... Men fall på to meter?!?!?!?!?!?!?
Hvilken måte å behandle bagasje på da... Ikke rart bagasjeskader oppstår, og kjenner jeg systemet rett så er det flyselskapene som får svi! Ikke eierne av flyplassen!

Egil

FBU 4EVER
24-09-2007, 11:39
Jeg vil anbefale at de som vil forsøke, fester en sånn oransje bagasjetag med "Heavy" på seg. Da får iallefall ikke stuerne grunn til å klage!:p

Bizflyer
24-09-2007, 12:03
Merkelig at ikke noen har hylt opp om at det er den gratis alkohol serveringen på flyet som er skyld i dette!:rolleyes:

BF:old :cool2

TOS
24-09-2007, 12:06
Dette er ene og alene på grunn av all gratis alkoholholdig drikke som blir servert på flyene i dag. Dette bør det bli en slutt på og de tradisjonelle selskapene bør ta etter lavprisselskapene som tar betalt for drikkevarene. Da vil det bli en slutt på disse tullepåfunnene til de reisende......Alternativet er å sette inn militært skolerte kabinansatte :wink

Bizflyer
24-09-2007, 13:24
Originally posted by TOS

Dette er ene og alene på grunn av all gratis alkoholholdig drikke som blir servert på flyene i dag. Dette bør det bli en slutt på og de tradisjonelle selskapene bør ta etter lavprisselskapene som tar betalt for drikkevarene. Da vil det bli en slutt på disse tullepåfunnene til de reisende......Alternativet er å sette inn militært skolerte kabinansatte :wink

Ja, der kom den! Visste jeg det ikke!:colgate:

Det beste hadde vel vært å insette militært skolerte passasjerer????

BF:old

Egil
24-09-2007, 13:25
:cheers:

Someone
24-09-2007, 13:25
Originally posted by Bizflyer

Det beste hadde vel vært å insette militært skolerte passasjerer????

BF:old

Tja, når jeg ser tilbake på førstegangstjenesten er jeg ikke så sikker på det:p

MountainDew
24-09-2007, 20:57
Bagasjen faar ganske hard behandling gjennom OSL sitt system, saa pass paa flaskene deres :wink

Superhai
27-09-2007, 05:56
Ja OSL sitt anlegg er nok røffere enn den i AMS... selvom det også er nederlandsk.

blazius
28-09-2007, 12:23
Originally posted by AirbusTero

Tre nordmenn i 40-årene på firmatur bestemte seg for å teste hva som skjedde hvis de la seg på bagasjebåndet på Schiphol flyplass i Amsterdam. Det fant de ut av, og ble bøtelagt.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=397905

Er det bare meg som ikke får denne artikkelen til å henge sammen?

De sto og ventet på bagasjen sin, og måtte få tiden til å gå, skriver Dagbladet. Først la den ene nordmannen seg oppå bagasjebåndet [..] Men hva skjer egentlig med koffertene når de forsvinner inn i hullet ved enden av båndet? [..] De tre nordmennene på heisatur falt nemlig to meter rett ned, før de traff gulvet i bagasjekjelleren. Bare flaks gjorde at ingen ble skadd.

Er det slik at AMS "dumper" bagasjen som ikke blir plukket opp etter én runde på ankomst-båndene...?

LN-RKF
28-09-2007, 13:04
Det var vel en katt som fikk prøve dette på OSL for en tid tilbake.
Men katta satt vel i bur. :p