View Full Version : Munchen skal bygges ut
http://www.boarding.no/art.asp?id=28298
Planene omfatter en tredje rullebane, samt en ny utstikker på terminal 2. Begge utvidelsene skal være nødvendige. Terminal 2 var beregnet til å kunne klare 25 millioner passasjerer årlig da den sto ny i 2003. Den planlagte nye utstikkeren vil få en kapasitet på 17 millioner passasjerer årlig
-----------
Og det er planlagt at alt sammen skal stå ferdig i 2011.........tenkt om surrehuene på OSL hadde vært like raske å effektive:exclamati
Fabelaktig flyplass. Som du sier er de langt framfor de som styrer dette landet.:wink :exclamati
Er det noe de er raske på i dette landet i det hele tatt egentlig.???
NOT ! TTT... Det var ikke rekker idag - rekker vi før eller siden :cool:
Skam at ikke politikerne vil satse på en hovedflyplass som virkelig kan bli Norges stolthet. En terminal 2 med mer enn nok innskjekkingsdisker, bagasjebånd, seter og toaletter ville ha vært en god start! En terminal der gateområdene er til for ombordstigning og ikke en stygg pølsebod eller dårlige butikker.
Selvfølgelig bør det være plass til butikker, men de bør ligge for seg selv. Terminal 2 bør kanskje være bredere enn dagens terminal, med et shoppingsenter mellom innsjekkingsområde og gatene.
Originally posted by RSL
Skam at ikke politikerne vil satse på en hovedflyplass som virkelig kan bli Norges stolthet. En terminal 2 med mer enn nok innskjekkingsdisker, bagasjebånd, seter og toaletter ville ha vært en god start! En terminal der gateområdene er til for ombordstigning og ikke en stygg pølsebod eller dårlige butikker.
T2 kommer jo, forhåpentligvis med en bedre planløsniing enn dagens terminal, som du helt riktig kommenterer, den er altfor smal. Jeg tror allikevel at OSL med ny T2 kommer til å bli veldig bra, bare så altfor sent.
Planene for utvidelse i Munchen har dog versert i flere år allerede, men det er åpenbart at der nede handles det når behovet melder seg.
Originally posted by JetBlue
Originally posted by RSL
T2 kommer jo, forhåpentligvis med en bedre planløsniing enn dagens terminal, som du helt riktig kommenterer, den er altfor smal. Jeg tror allikevel at OSL med ny T2 kommer til å bli veldig bra, bare så altfor sent.
Planene for utvidelse i Munchen har dog versert i flere år allerede, men det er åpenbart at der nede handles det når behovet melder seg.
Handle???? Hva er det for noe?? Vi må prosjektere og planlegge i flere år først her på berget.. Å handle raskt er fremmedord her oppe!!
Er det noen konkrete planer i det hele tatt når det gjelder utbygging av OSL? For meg så virker det som om de ikke har kommet på planleggningstadiet en gang. Og snakker man om en helt ny terminal eller om en satelitt med kun gater?
Originally posted by RSL
Er det noen konkrete planer i det hele tatt når det gjelder utbygging av OSL? For meg så virker det som om de ikke har kommet på planleggningstadiet en gang. Og snakker man om en helt ny terminal eller om en satelitt med kun gater?
Jada, det er ansatt prosjektdirektør for T2. T2 kommer nord for dagens terminal, og skal etter de opprinnelige planene ha 37 gates pluss remote. Akkurat dét blir nok endret vil jeg tro.
Superhai
27-09-2007, 05:58
Jada, det er ansatt prosjektdirektør for T2. T2 kommer nord for dagens terminal, og skal etter de opprinnelige planene ha 37 gates pluss remote. Akkurat dét blir nok endret vil jeg tro.
Ser ut som det blir en to trinns byggeløsning. Og det blir vissnok ikke akkurat noen helt ny terminal, men mer en større utvidelse av den eksisterende.
Originally posted by Superhai
Ser ut som det blir en to trinns byggeløsning. Og det blir vissnok ikke akkurat noen helt ny terminal, men mer en større utvidelse av den eksisterende.
Hva mener du med dette? Skal det settes opp et tilbygg til eksisterende og ikke et separat bygg?