PDA

View Full Version : Royal scandinavian

putzmeister
22-09-2007, 12:32
http://www.wings-fly.dk/SAS.dk/SAS.dk.html

Egil
22-09-2007, 12:42
Kul side! Takk for tipset!

Egil

LN-KGL
22-09-2007, 12:49
Lurer på hvor alle disse illustrasjonene er stjålet - originalene finnes her:

http://www.plane-spotter.com/Airlines/SAS/Special_paint_schemes.htm

Greit nok at en linker mot bilder, men hos wings-fly.dk er alle PLANE-SPOTTER.com's copyright-merker fjernet og benyttet som sine egne. Jeg har ikke fått noen forespørsel om å kunne benytte dem, så nå går det en e-mail til Manfred.

Hvis det er flere som vil uttrykke sin indignasjon over tyveri og brudd på copyright-reglene, så skriv ned dine tanker og send dem til fly@wings-fly.dk

Egil
22-09-2007, 13:18
Hmmm, ikke bra! Hvem står bak siden egentlig? Kanskje på sin plass å be om en redegjørelse...

Slik jeg husker det fra mine studier på IT så kan hvem som helst linke bildeadresser til sin egen side, men å regelrett stjele, endre og publisere bilder er tyvert!!!

Egil

LN-KGL
22-09-2007, 13:39
Her er en grei oversikt over hva som er tillatt på webben:

http://mason.gmu.edu/~montecin/copyright-internet.htm

Men den enkleste regelen er spørre først - tillatelse er enklere å oppnå enn tilgivelse.

OJB
22-09-2007, 15:25
Originally posted by LN-KGL

Lurer på hvor alle disse illustrasjonene er stjålet - originalene finnes her:

http://www.plane-spotter.com/Airlines/SAS/Special_paint_schemes.htm

Greit nok at en linker mot bilder, men hos wings-fly.dk er alle PLANE-SPOTTER.com's copyright-merker fjernet og benyttet som sine egne. Jeg har ikke fått noen forespørsel om å kunne benytte dem, så nå går det en e-mail til Manfred.

Hvis det er flere som vil uttrykke sin indignasjon over tyveri og brudd på copyright-reglene, så skriv ned dine tanker og send dem til fly@wings-fly.dk

Sue the hell out of them.....

LN-KGL
22-09-2007, 22:59
Noen som vet hvordan komme i kontakt med Kim Brantenberg? Også han er utsatt for tyveri av noen gamle nydelige SAS-maskiner fra Luftfartshistorisk Forening Tromsø sine sider (http://www.skattora.com).

Kan noen enten sende meg kontaktpunkt på PM eller hvis noen kan kontakte ham direkte hadde vært fint.

wf145
22-09-2007, 23:09
hald oss gjerne oppdatert på dette!

LN-KGL
22-09-2007, 23:22
Og for dere med bilder i en rekke baser eller har bilder på egne maskiner - det finnes en rekke bilder, både av nåværende maskiner og historiske, som helt sikkert ikke av tatt av Mandfred Bøddewadt Sørensen. For alle bildene er eventuelle copyrightinformasjon fjernet.

Da får dere ta en titt for å finne ditt/dine bilde(r).

Har ikke fått noe svar på min e-mail fra tidligere i dag enda - I'll keep you posted

OJB
23-09-2007, 00:33
Fyren er jo rimelig frekk! Det finnes ikke en referanse til opphavsmannen for et eneste bilde eller sketch!
Skal vi sende Someone som torpedo på døren hans!

Someone
23-09-2007, 00:46
Aabenraa er jo laaangt unna meg....må jo til og med til Jylland:huh: :p

Dessuten gjemmer fyren seg godt og finner lite med hans navn når jeg søker:rolleyes:

Han påstår:

Oplysninger og foto er venligst udlånet af Airliners.net, Planespotters.net, Wikipedia og flyselskabernes egne oplysninger og hjemmesider, samt af private personer

...det er vel ikke heeelt sant:rolleyes:

LN-KGL
23-09-2007, 00:49
Tror Someone har riktige høyden, men er ellers litt pinglete til å være torpedo ;)
Tviler også på om Someone vil bevege seg over de to Beltene til Aabenraa.

Edit: Du slo meg på målstreken Someone, men var da noe sant i det jeg skrev :p

Someone
23-09-2007, 00:57

Tror Someone har riktige høyden, men er ellers litt pinglete til å være torpedo ;)

Jepp, jeg mangler tyrenakken og klarer å få armene inntil kroppen:lol:

OJB
23-09-2007, 12:45
Originally posted by Someone

Jepp, jeg mangler tyrenakken og klarer å få armene inntil kroppen:lol:

Et balltre gjør samme nytten.:D

laurenz
23-09-2007, 21:34
Sidene hostes av One.com kanskje det hadde gjort seg å sende en e-post dit med melding om at det lagres stjålet materialle på en av deres servere. Om det kan dokumenteres og One.com er et seriøst firma er sidene stengt fortere en du aner.

Hilsen,
Laurenz

LN-KGL
23-09-2007, 22:15
Det er trinn fire laurenz, la oss først la Mandfred unnskylde seg, fjerne ulovlig materiale og gjøre opp for seg.

Someone
23-09-2007, 22:16

Det er trinn fire laurenz, la oss først la Mandfred unnskylde seg, fjerne ulovlig materiale og gjøre opp for seg.

Og jeg har vært på treningstudio og løftet idag....step 5:p

OJB
24-09-2007, 11:05

Jeg kan sende ned mitt balltre laget på sløyden i 7. klasse....folkeskolen...

Gi bare beskjed ....:D

FBU 4EVER
24-09-2007, 11:23
Originally posted by OJB
Jeg kan sende ned mitt balltre laget på sløyden i 7. klasse....folkeskolen...
Gi bare beskjed ....:D

Og gå for knærne først, så klarer han ikke å stikke av!:old

LN-KGL
25-09-2007, 21:02
Nå er sju av åtte av mine illustrasjoner fjernet ... men ingen svar på e-mail er ankommet fra Manfred.

Min oppfordring står fremdeles ved lag - det er sikkert flere av dere eller som dere kjenner med bilder der. Ser at flere av bildene er hentet fra Airliners.net (mange klassiske SAS-maskiner tatt av bl.a. Lars Söderström, Nils Rosengaard og Flemming K. Fogh), men også bilder fra Air-Britain's får en røff behandling.

Edit: Nå er også noen av fotografene på Airliners.net gjort oppmerksom på at deres bilde er benyttet.