PDA

View Full Version : Widerøes "action" team


Desk pilot
20-09-2007, 13:31
Widerøe har en gruppe med ansatte som, i tillegg til å håndtere flyankomst og -avganger, også booker om passasjerene når været er dårlig eller når flyene sliter med slatters-kne.

www.helgeland-arbeiderblad.no/nyheter/article3006626.ece (http://www.helgeland-arbeiderblad.no/nyheter/article3006626.ece)

Utflyttet
20-09-2007, 13:41
Preventivt arbeide fra et flyselskap kan vi like. Alle har vel opplevd å komme til en flyplass hvor selskapet har vist om problemene en tid forut og lite arbeide er gjort for å rette på ting før pax er i køen...

-A

CK
20-09-2007, 14:04
dagens pirk - bile av Q400 i et fargeskjema den aldri kom i...

TUC
20-09-2007, 14:50
Dette er god kundeservice! Bu hadde jo en slik gruppe i sin tid -har SAS noe lignende?

CK
20-09-2007, 14:57
ja, SAS har også egne action teams

Tommy777
20-09-2007, 15:27
Originally posted by CK

ja, SAS har også egne action teams

Dem har jeg aldri sett..... Kunne trengt et action team ventende ved SK944s gate i CPH med boardingkort i haanden naar det er 500 mann i ko foran servicesenteret, samt 20 mann i ko i loungen

Utflyttet
20-09-2007, 15:33
Originally posted by CK

ja, SAS har også egne action teams

Enig med Tommy her, dette har jeg ikke merket så mye til. Nå er det vel litt med jobben til et slikt team som det er med mitt, at gjør det jobben så er det ingen som merker de er der.

-A

Someone
20-09-2007, 15:38
Originally posted by ph-ndr

Originally posted by CK

ja, SAS har også egne action teams

Enig med Tommy her, dette har jeg ikke merket så mye til. Nå er det vel litt med jobben til et slikt team som det er med mitt, at gjør det jobben så er det ingen som merker de er der.

-A

Er det ikke de som kommer inn i bildet når man ankommer for sent inn til CPH, forbindelsen har gått og man får beskjed før man lander om å gå rett til SKxxxx ved gate xx istedet og man slipper transfer center og slikt tull?

Utflyttet
20-09-2007, 15:46
Originally posted by Someone
Er det ikke de som kommer inn i bildet når man ankommer for sent inn til CPH, forbindelsen har gått og man får beskjed før man lander om å gå rett til SKxxxx ved gate xx istedet og man slipper transfer center og slikt tull?

Vil tro det, pluss vil tro det er de som tar seg av de umiddelbare effektene når noe går tech og masse folk må skufles om på.

Det som ofte er det dårlige bindeleddet er vel det jeg forbinder mer med hva jeg opplever hos SQ, at det er alltid en eller annen luring i døren som har alt papirarbeidet klart og nye boardingkort, etc.

Jeg er klar over at det å ha folk til slikt er en mye dyrere funksjon enn hva det er i Asia, men det er ofte det som er mangelen når jeg står på bakken i Køben, enten det er et fly som er sykt eller en forkjølet fagforening som endrer planene.

-A

MD11
20-09-2007, 17:18
Originally posted by ph-ndr

Originally posted by CK

ja, SAS har også egne action teams

Enig med Tommy her, dette har jeg ikke merket så mye til. Nå er det vel litt med jobben til et slikt team som det er med mitt, at gjør det jobben så er det ingen som merker de er der.

-A

Dette er vel inget team som er ute blant passasjerenepå flyplasser, f eks i CPH. Jeg vil tro slike "team" sitter på kontorene og booker om på harde livet når noe uforutsett skjer, f eks groundingen av Q400.

Utflyttet
20-09-2007, 17:41
Originally posted by MD11
Dette er vel inget team som er ute blant passasjerenepå flyplasser, f eks i CPH. Jeg vil tro slike "team" sitter på kontorene og booker om på harde livet når noe uforutsett skjer, f eks groundingen av Q400.

Det vet jeg, det er åsnn i det fleste organisasjoner som har slikt at de er baki kulissene og er ofte folk som er ganske flinke på det tekniske bedriften driver med og tenker kreativt.

Det hjelper ikke alltid å ha bare det. Det jeg tenkte på over er at SQ er ganske flinke slik og de har en del veldig proaktive folk i sitt system, men hos de er det også forbundet med at istedet for at jeg må manøvrere meg igjennom hauger av folk i kø over alt, så har det vært slik at ånr jeg lander så er det noen som står ved flydøren nårjeg lander og vet hvem jeg er og har boardingkort klare. Som Tommy nevnte over, å stå på Kastrup med en enorm kø på kundesenteret og en god kø i loungen hjelper ikke om det haster.

Så ja, det er fint å ha slike team, men når kunden ofte er avhengig av å få en papirbit i hånden, så må du ha kanalen til å få det til slik. Eller at du får formidlet at alt er i orden, gå til rett gate og dra kort.

-A

Egil
23-09-2007, 23:26
Hører at mine kolleger har jobbet døgnet på tamp den siste uka for å hjelpe så mange som mulig før de faktisk står på flyplassen og "tror" de skal reise...

Desverre er ikke Widerøe's Actionteam tiltenkt (eller bemannet for) slike oppgaver som vi nå har med samtlige Q400 på bakken!
Vi løser primært endringer fra Q400 til 300-serien og 300-serie til 100-serie hvor vi kommer i situasjoner med overbookinger.
Samt endringer i ruteprogram i forbindelse med jul, påske etc.

Og så og si alle vi kontakter blir kjempeglade for å få en slik telefon med mulighet til ombooking til annen avgang slik at de kan planlegge :)


Egil