View Full Version : Quale: Politiske sikkerhetsregler
AirbusTrond
19-09-2007, 07:54
Bra han sier tydelig fra!
http://www.p4.no/story.aspx?id=243879
sirpjalle
19-09-2007, 08:49
Absolutt! :-p
Originally posted by AirbusTero
Bra han sier tydelig fra!
Ja, endelig en som markérer standpunkt, det er forøvrig jobben hans også.;)
Det er faktisk på tide at det etableres en balansert debatt om det jeg vil kalle politisk hysteri rundt luftfarten. Skal man reise med tog eller båt er man ikke i nærheten av det vanviddet vi opplever hver gang vi skal opp i et fly.
Jo, jeg ser at enkelte kan mene at sikkerheten er spesielt viktig i et fly, men Qvale har et særlig godt poeng i at sikkerhetstiltakene er basert på politiske vedtak og ikke reelle risikoanalyser. Da kan man heller ikke måle effektene.
Paranoide og hysteriske amerikanere er vel egentlig drivkreftene bak dagens overdrevne sikkerhetstiltak.
Jeg for min del er mer opptatt at flygerne har fått seg en god natts søvn eller tilstrekkelig hviletid før flyging tar til en alt annet tøv på fygeplassene.
Fint at Kvale sier ifra , håper at dama fra nordvestlandet lykkes med sitt fremstøt for avvikling av tøvete innslag i sikkerhetskontrollen.
Quale er den desidert beste sjefen Avinor/Luftfartsverket har hatt på flere tiår sier sjefen min. Tror jeg så gjerne.
Når det gjelder security hysteriet så er dette en seier om det går i orden. Om vi bare kan få stoppet "aerodrome patrol" opplegget som de skal begynne med også.
(Patruljering av flyplassen med bil, utført da av tyttebærpolitiet)
Håper EU gjengen klarer å få avskaffet noe av alt tullet, så ikke bl.a GA miljøet blir kvalt i 2009.
The Ticketor
19-09-2007, 11:49
Hva er feil med patruljering av flyplassen? Den skjønner jeg ikke. Ellers enig!
Utflyttet
19-09-2007, 17:46
Jeg holder på å lese Ghost Wars av Steve Coll(?), der er mye ihstorie og fakta som tydelig ikke all presse har tid å grave i som maler et ganske annet bilde enn det media har gjort i noen år og hva en del lettere bøker gjør, både for "vesten", USSR og ymse andre krefter sine spill og føringer i hva som nå spiller seg ut i midtøsten nå om dagen.
-A