PDA

View Full Version : Phoenix

sk931
19-09-2007, 06:37
Langt om laenge er man endelig naaet til rejsens maal. Og jeg skal da lige sige, at det absolut ikke gik saa nemt som jeg havde haabet paa...
Startede soendag eftermiddag, hvor jeg tilfaeldigt fandt ud at det fly jeg skulle med fra AAR var blevet aflyst..Det var sket om formiddagen, hvor jeg ligesom havde andre ting at taenke paa....Men det blev da off til CPH kl 1850 og saa haaabede jeg paa komme med LX til ZRH for at overnatte foer en tur mex LX fra ZRH til LAX...Saadan blev det slet ikke...Godt nok VAR jeg ombord og accepteret i Cockpit af LX Captainen, men lige foer pushback finder han ud af at jeg var SK ansat og ikke LX ansat....Det havde han faktisk faaet at vide fra Gate agent i CPH, en samtale jeg overhoerte....Naa men en LX mekaniker var ogsaa ombord, saa det var jo nemt at bytte saede, men nej nej,,,nu ville han slet ikke have nogen i cockpit eller paa jumpseat for den sags skyld....saa ud maatte jeg...Natte over i CPH og saa med SAS til ZRH naeste morgen !!!! troede jeg....
For SK601 blev aflyst i nattens loeb....God jeg var tidligt i CPH(KL0600lt)...Istedet blev det saa CPHFRAZRH istedet...2 chancer i FRA for at komme videre til ZRH, men nej nej.... Nu var god raad jo dyre, men heldigvis var jeg forberedt og havde en billet FRALAX....Checket ind til LAX som STANDBY og ud til gate....vente vente vente, men det var tiden vaerd. Blev spurgt om jeg havde noget imod at sidde upstairs !!!! nej jeg var jo glad bare for at komme med, og endnu stoerre blev glaeden da jeg kunne konstatere at upstairs paa DABVD var f-class......Herligt at proeve det paa LH..
Indrejse formaliteter til USA er et kapitel for sig....Tog naesten 2 timer i LAX.....Det meste var vente tid i koe og selve snakken med en hyggelig or rar immigration officer tog vel hoejst 1 minut....Du skal afgive 2 finger aftryk og der bliver taget et billede af dig.

Da jeg saa endelig var igennem var det jo bare at afhente bagage og over til Hertz rent a car.....Meeeeen der var lige den lille detalje at bagagen ikke var med...Forbavset, neej slet ikke...Den var nemlig slet ikke lastet fra AAR eller CPH....det ved jeg ikke..
Oprindelig var den tagget til ZRH, saa det er jo nok der den er...Har filet report i LAX, men haaber dog aliggelvel at faa min bag her i PHX.....
Hos Hertz stod der en 4x4 som hed OUTLOOK klar...Det er et kaempe skrammel af en bil, men den er dejlig at koere i.....Turen til PHX fra LAX tog vel omkring 6 timer med indlagte stop.

I morgen onsdag, USA tid koere tjeg til TUCSON...Jeg har reserveret plads paa en tur over til AMARG...Det er jeg frem til, selv om milifly ikke lige er mig...Paa vej tilbage til PHX skal jeg lige forbi Pinal Airpark...Jeg vil se om jeg kan komme til at koere langs med hegnet....
Ellers bliver det fototur i PHX og ud til Goodyear blive det nok ogaaa...Nu er det saa bare at haabe at min bag kommer snart...ellers maa jeg til at bruge min lille
Ixus 65 istedet for slides....jeg har ca 20 film liggende i min bag,,,og slide film er vist ikke noget man kan koebe paa disse kanter.

Alt fra dejligt lune Arizona i denne omgang

Hilsen
Ole
)

N2630B
19-09-2007, 11:58
Flott rapport!
Får håpe bagasjen din kommer tilrette snart nok! :)

Tommy777
20-09-2007, 17:55
Flott rapport. Godt at du endelig kom frem

Har du ikke mer aa fortelle om din opplevelse i LH F??? :-p

LH har F i andre etasje paa alle sine 747. LH F er tilbake paa topp naar de erstatter sine F seter neste aar.

Bizflyer
20-09-2007, 22:27
Ja, la oss høre mer om opplevelsen på F hos LH!!!!!

Hvorfor bruke slides når der finnes databrikker som rommer en hel masse bilder???

BF:cool2

sk931
21-09-2007, 05:21
Originally posted by Bizflyer

Ja, la oss høre mer om opplevelsen på F hos LH!!!!!

Hvorfor bruke slides når der finnes databrikker som rommer en hel masse bilder???

BF:cool2
Jamen hvad er der mere at sige...LH F er helt kanon...saederne er helt suveraene
LH IFE er godt...mere en f.ex 100 music programmer....omkring 30 film osv osv
JEg havde adgang til Internet osv osv...Rigtig god service...ikke noget med at overgoere tingene......Meget opmaerksom kabine besaetning som ikke bare kom
og forstyrrede, men naaer de var det var det paa en paen og meget diskret maade.
---
Og historein om min bagage..jo den kom frem til og blev leveret paa hotellet torsdag morgen.....
_____
Onsdag var jeg en tur i Tucson for at se PIMA museet og atter en gang var det en god oplevelse....De har en del forhenvaerende Militaer folk ansat som baade kan og vil fortaelle dig en masse...De spoerger ind til emnet og findre hurtigt ud af om du vil hoere det de har at fortaelle...god oplevelse...men for mig var et af formaelene med turen til Tuscson ogsaa at se AMARG...Det er en tur paa ca 2 timer rundt paa *the bone yard*....
I vores bus var det en gammel Flaade pilot, og han kunne virkelig sin historie....Selv om jeg ikke har den store interesse i militaerfly, saa er det utroligt fasinerende at se
alle de mange mange tusinde fly som er her....Paa foerste del af turen koerte vi igennem det omraade, hvor fly, som bare er taget ud af drift staar..Disse fly kan om fornoedent tages frem fra moelposen og goeres operative igen...F ex. var der vel omkring 250 Lockheed Orion...der var vel over 2500 forskellige jager typer lige fra
F4 Phantom over F14 og F15 til F16...alt var der....Og for mig isaer, saa var den eneste
DC8 i USAF farver ogsaa stillet frem saa den kunne fotograferes....Andel del af turen var
over til det sted , hvor flyene hugges op....Lige nu var det gamle B52G som var under oeksen og klar til det var ogsaa en den B2B...mange af den er ofre for de forskellige aftaler som er lavet mellem USA of Rusland...Der var en gamle B707 i civile version som ogsaa var klar til ophuggeren...
Jeg kan kun anbefale at er man i denne del af Arizona, saa besoeg Pima og kom med
paa en tur til Davis-Monthan..Husk bare lige at turen ikke koerer loerdag og soendag...
-----
Torsdagen her er brugt i PHX Sky Harbor og er du til US Airways og Southwest er her
chancen for at tage rigtig rigtig mange billeder....Idag har jeg f.ex forgraferet 110 forskellige SWA B737 og fra US Airways blev det til omkring 100 forskellige....
----
Kan i oeverigt lige fortaelle at jeg ogsaa koerte forbi Marana Air park eller Pinal Air Park som det hedder...Taenkte jeg ville forhoere om jeg kunne komme ind paa omraadet, men vagten beklagede meget.....:( :( der var simpelt hen for mange forespoergsler,saa desvaerre...spurgte om man kunne koere langs med hegnet....JO hvis man ville sidde fast i sand flere steder....men det var ikke noget de anbefalede...
---
Fredag er saa sidste dag i Arizona...regner med at proeve en tur til Goodyear for at se
hvad er holder parkeret deroppe.
------

Ogsaa lige den med slides...Jeg holder af kvaliteten af slides...Respekterer ogsaa gerne
at mange synes det er gammeldags...men jeg har omkring 25000 slides, og det vil altsaa tage aar at scanne dem ind...Saa indtil videre(saa laenge man kan faa film) holder jeg mig til slides

Glemte lige....Loerdag koerer jeg saa tilbage til LAX for at slappe af et par dage..Mandag gaar det hjemad...Enten med LH til FRA eller med UA til Chicago og SAS resten af vejen...Det finder jeg ud af soendag

Hilsen
Ole

Tommy777
22-09-2007, 01:26
Håper det ble nogen glass med Krug på deg i annen etg. ^_^

Dersom det blir tur via Chicago, tar jeg gjerne en kaffe på O'Hare!

sk931
22-09-2007, 17:43
Originally posted by Tommy777

Håper det ble nogen glass med Krug på deg i annen etg. ^_^

Dersom det blir tur via Chicago, tar jeg gjerne en kaffe på O'Hare!
Jo jeg regner bestemt med at bruge ORD paa vejen hjem...ved dog ikke hvornaar jeg
rammer ORD...Kommer med UA fra LAX senest 2000lt

Hilsen
Ole

sk931
23-09-2007, 08:24
Ja resultatet af 2 en halv dags foto i PHX gave et resultat, som jeg blev overrasket over..
Ikke mindre en 167 forskellige B737 fra Southwest 155 af forskellige typer fra US Airways....Diverse Frontier, Delta American..2 x EMB 190 fra AC 5 x B737 fra Aeromexico
en hoben forskllige B737 fra CO....MEget godt udbytte

Maa i oevrigt sige at CO B737-824 er meget meget flot med Winglets.....Efterhaanden
har mange Winglets, men jeg synes faktisk det ser bedst ud paa CO..

Hilsen
Ole

EB
23-09-2007, 17:09
Kjempeflott rapport...:D

sk931
26-09-2007, 10:28
Og så sluttede den USA tur....Turen hjem fra Chicago var med SAS fra Chicago...og jeg synes nok at SAS har et Business class produkt de kan vaere bekendt....Det var en fornoejelse at sidde paa 01A paa denne tur.
-----
Set i helhed har det vaeret en god tur...eneste minus var jo at min bagage ikke var med
hele vejen paa turen ud...
---
Og saa maa jeg sige at security maessigt i USA oplevede jeg ikke de store problemer...
Eneste minus var i LAX, hvor opfoerelsen hos de TSA folk som var tilstede lader meget tilbage at oenske...F.ex var det en herre som blev bedt om at laegge sit baelte...helt OK
...men da han saa samtidig blev bedt om ikke at holde i sine bukser saa var resultatet jo naestet givet paa forhaand...Hans bukser gled ned om benene....OG han gjordeda ogsaa hoejlydt vrøvl.....De kunne den paagaeldende TAS agent ikke tage sig at...lige
indtil manden gjorde opmaerksom paa sin job funktion....ADVOKAT !!!!! jaa saa kan det nok vaere at undskyldningerne kom op....fra baade supervisor og lignende....om det hjalp....tjaa sikkert ikke......Kan vaere TSA kommer af med et par millioner her

Hilsen
Ole