gustavf
16-09-2007, 19:48
Dette fortjener kanskje ikke posting som trip report, men jeg tar sjansen.
Jeg skulle fra Stavanger til Oslo i ettermiddag, en ikke helt god dag for den som ville fram i rute. Ettermiddagsflyene til SAS var rundt en time forsinket og vi fikk beskjed om at vår avgang var forsinket på grunn av flybytte i Oslo.
Betjeningen på Sola fortjener forresten ros for god informasjon i forbindelse med forsinkelsene. Jeg har sett at enkelte her mener at man som passasjer ikke har behov for noe mer informasjon enn av flyet er forsinket pga sent innkommende fly/betjening. De som ga informasjon for SAS i Stavanger delte tydeligvis min oppfatning om at det er litt for snaut. Her fikk vi beskjed om hvorfor flyene var forsinket inn (min avgang pga flybytte på OSL neste avgang pga crewmangel på OSL), samt beskjed når flyene var i lufta og ankomsttid til SVG. Meget bra, synes jeg.
Uansett, LN-RRB var flyet som det var byttet til. En hyggelig overraskelse etter en times venting. Jeg hadde ikke med kamera, så jeg nøyer meg med noen skriftlige inntrykk fra sete 19C.
737NG er jo ikke akkurat noen nyhet i seg selv på norske flyplasser, så setene var vel egentlig den viktigste nyheten for passasjerene.
Setene er tynne, men jeg er usikker på hvor mye dette betyr der det er viktigst: Ved knærne. Kanskje en drøy centimeter, eller noe deromkring. Jeg synes det er bortimot umulig å bedømme pitch uten å bruke målebånd, men nøyer meg å fastslå at jeg synes det var greit nok. Setene satt jeg godt i, men her vil det sikkert være litt ulike oppfatninger.
Det er heller ikke askebeger i armlenene. Om ikke annet så bidrar det til inntrykket av at man flyr i et fly tilpasset dagens virkelighet og gir et sted mindre som tyggegummi samler seg.
Hele flyet virker førvrig fresht og fint. Alt innventaret, untatt gardina for å skille av business, er i SAS sin normale "interiørblått" med stoffseter.
En liten detalj er at lydanlegget virket bra. Det kan selvfølgelig ha hatt med de som snakket i det å gjøre, men både informasjonen fra cockpit og kabinbesetningen var klar og tydelig.
Jeg setter stor pris på traktekaffen som serveres i ex-BU-fly, men var ikke i kaffehumør denne ettermiddagen. Noen vet kanskje om det er pulver eller skikkelig ombord?
Alt i alt en behagelig opplevelse, men ikke den store forskjellen.
Jeg skulle fra Stavanger til Oslo i ettermiddag, en ikke helt god dag for den som ville fram i rute. Ettermiddagsflyene til SAS var rundt en time forsinket og vi fikk beskjed om at vår avgang var forsinket på grunn av flybytte i Oslo.
Betjeningen på Sola fortjener forresten ros for god informasjon i forbindelse med forsinkelsene. Jeg har sett at enkelte her mener at man som passasjer ikke har behov for noe mer informasjon enn av flyet er forsinket pga sent innkommende fly/betjening. De som ga informasjon for SAS i Stavanger delte tydeligvis min oppfatning om at det er litt for snaut. Her fikk vi beskjed om hvorfor flyene var forsinket inn (min avgang pga flybytte på OSL neste avgang pga crewmangel på OSL), samt beskjed når flyene var i lufta og ankomsttid til SVG. Meget bra, synes jeg.
Uansett, LN-RRB var flyet som det var byttet til. En hyggelig overraskelse etter en times venting. Jeg hadde ikke med kamera, så jeg nøyer meg med noen skriftlige inntrykk fra sete 19C.
737NG er jo ikke akkurat noen nyhet i seg selv på norske flyplasser, så setene var vel egentlig den viktigste nyheten for passasjerene.
Setene er tynne, men jeg er usikker på hvor mye dette betyr der det er viktigst: Ved knærne. Kanskje en drøy centimeter, eller noe deromkring. Jeg synes det er bortimot umulig å bedømme pitch uten å bruke målebånd, men nøyer meg å fastslå at jeg synes det var greit nok. Setene satt jeg godt i, men her vil det sikkert være litt ulike oppfatninger.
Det er heller ikke askebeger i armlenene. Om ikke annet så bidrar det til inntrykket av at man flyr i et fly tilpasset dagens virkelighet og gir et sted mindre som tyggegummi samler seg.
Hele flyet virker førvrig fresht og fint. Alt innventaret, untatt gardina for å skille av business, er i SAS sin normale "interiørblått" med stoffseter.
En liten detalj er at lydanlegget virket bra. Det kan selvfølgelig ha hatt med de som snakket i det å gjøre, men både informasjonen fra cockpit og kabinbesetningen var klar og tydelig.
Jeg setter stor pris på traktekaffen som serveres i ex-BU-fly, men var ikke i kaffehumør denne ettermiddagen. Noen vet kanskje om det er pulver eller skikkelig ombord?
Alt i alt en behagelig opplevelse, men ikke den store forskjellen.