PDA

View Full Version : optikk for spotting? kamera på tur? o.s.v o.s.v

bearnick
15-09-2007, 14:03
Heisann, lurer bare på hvor store linser man bør ha for å ta såkalte spottebilder?
har nettop skaffet meg et Canon 400d.
Synes det er svinaktig morsomt a fotografere, men har aldrig hatt noe særlig utstyr selv
utenom kompakt kamera. Dette har jo da erget meg når jeg da er å spotter eller er på flyshow og lignende.( Åhh det kunne blitt et bra bilde, og der også...:lol: ) jeg er jo nybegynner og skjønner også at utstyret ikke har alt å si da:rolleyes: men det hjelper sikkert!

Så, Mandag drar jeg til Statene. Og da lurer jeg på om jeg kan ta med meg kameraet i hådbagasjen, eller må det i lasterommet?.

Og mens jeg er der borte, lønner det seg å kjøpe utstyr der , eller går vinninga opp i spinninga?.

Før i tiden når jeg var i militæret ,så hadde jeg alltid et lite engangs kamera eller noe slikt med meg når vi tok fly for å prøvde å knipse bilder ut av vinduet. er det lov lenger? regner med at jeg ikke får lov til å skru på digitalkameraet, hvis jeg i det heletatt får ha det i håndbagasjen.

Sånn da skal jeg ikke plage Dere med flere spørsmål. Alle tips og vink mottas med takk.

Erik.

seilfly
15-09-2007, 14:46
Speilrefleks skal aldri sendes som innsjekket bagasje. Det er ikke ulovlig, men uklokt. Blir det mirakuløst nok ikke ødelagt kan du stole på at det er borte fra bagasjen din. Dette er selvsagt å sette det på spissen, men sender du kameraet i innsjekket bagasje bør du ikke bli overrasket over om noen av disse to tingene skjer. Ta alltid med kameraet i håndbagasjen. Det er pr def ikke lov til å ta bilder med elektronisk drevet kamera under start og landing, men det er ikke noe problem å bruke dette for å ta bilder imens setet med fest setebeltet er slukket.

Er det noe ellers du lurer på er det bare å ta kontakt med kabinbestningen. Ha en hyggelig reise!

Innkjøp i utlandet fr andre svare for...

intransfer
15-09-2007, 14:48