View Full Version : Ryanair vil starte 80 nye ruter fra Milano
Bll spotter
13-09-2007, 12:45
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=07&month=sep&story=gen-en-130907
Og slagordet på EI-CSZ blir mer og mer sant
http://www.airliners.net/open.file/1205556/L/
Det var ikke snaut heller det!
Jeg reiste til London med FR039 igaar kveld, og skjonner ikke hva folk her klager saa ille for. Fra vi parkerte bilen paa Torp, til jeg satt i pubben i utenlandshallen, tok det ti minutter. Flyet var ca en halv time forsinket, og all informasjon ble gitt paa en grei maate.
Vi hadde med vaar datter paa 5 aar, og da flyverten gikk gjennom kabinen, paapekte han at vi burde stramme setebeltet hennes litt. Flott observert!
Flyvertinnen som hadde mikrofonen var nok irsk, og jeg maa innroemme at irsk dialekt er litt vanskelig. Men saa ble informasjonen gjentatt paa norsk, med opptak.
Vi kjoepte en oel, en en brus, kaffe, og pringle potetgull, og betalte 6 pund for det.
Opplevde ikke noe kjoepepress i det hele tatt.
Stolene er greie, men ikke top of the line. Men naar flyturen kun tok 1 time og 35 minutter, kan vi leve godt med det.
Vi landet tids nok til aa rekke busen vi hadde booket (EASY BUS), som hadde avgang 23.10, Naa ser vi frem til noen flotte dager i London, med venner og kjente herfra.
Så lenge folk flyr med de, så vil de jo bare fortsette å øke. Ulempen er at når det først skjer noe med FR så får ALLE vite hvor grusomt det var...
Desk pilot
13-09-2007, 13:33
Apropos Alitalia, de fortsetter å tape penger men sier de har en så stor kontantbeholdning at de kan fly et år til.
biz.yahoo.com/ap/070912/earns_italy_alitalia.html?.v=1 (http://biz.yahoo.com/ap/070912/earns_italy_alitalia.html?.v=1)
litt-amatør
13-09-2007, 13:40
Originally posted by imm
Det var ikke snaut heller det!
Jeg reiste til London med FR039 igaar kveld, og skjonner ikke hva folk her klager saa ille for. Fra vi parkerte bilen paa Torp, til jeg satt i pubben i utenlandshallen, tok det ti minutter. Flyet var ca en halv time forsinket, og all informasjon ble gitt paa en grei maate.
Vi hadde med vaar datter paa 5 aar, og da flyverten gikk gjennom kabinen, paapekte han at vi burde stramme setebeltet hennes litt. Flott observert!
Flyvertinnen som hadde mikrofonen var nok irsk, og jeg maa innroemme at irsk dialekt er litt vanskelig. Men saa ble informasjonen gjentatt paa norsk, med opptak.
Vi kjoepte en oel, en en brus, kaffe, og pringle potetgull, og betalte 6 pund for det.
Opplevde ikke noe kjoepepress i det hele tatt.
Stolene er greie, men ikke top of the line. Men naar flyturen kun tok 1 time og 35 minutter, kan vi leve godt med det.
Vi landet tids nok til aa rekke busen vi hadde booket (EASY BUS), som hadde avgang 23.10, Naa ser vi frem til noen flotte dager i London, med venner og kjente herfra.
Hvordan var belegget på flyet på den sene kveldsavgangen til London fra Torp igår? Alltid interessant å høre om, spesielt på den ruta synes jeg...;)
Originally posted by LN-KGL
Og slagordet på EI-CSZ blir mer og mer sant
http://www.airliners.net/open.file/1205556/L/
Akkurat det klarer Alitalia fint på egen hånd, helt uten hjelp fra Ryanair. :lol: :p
Originally posted by litt-amatør
Originally posted by imm
Det var ikke snaut heller det!
Jeg reiste til London med FR039 igaar kveld, og skjonner ikke hva folk her klager saa ille for. Fra vi parkerte bilen paa Torp, til jeg satt i pubben i utenlandshallen, tok det ti minutter. Flyet var ca en halv time forsinket, og all informasjon ble gitt paa en grei maate.
Vi hadde med vaar datter paa 5 aar, og da flyverten gikk gjennom kabinen, paapekte han at vi burde stramme setebeltet hennes litt. Flott observert!
Flyvertinnen som hadde mikrofonen var nok irsk, og jeg maa innroemme at irsk dialekt er litt vanskelig. Men saa ble informasjonen gjentatt paa norsk, med opptak.
Vi kjoepte en oel, en en brus, kaffe, og pringle potetgull, og betalte 6 pund for det.
Opplevde ikke noe kjoepepress i det hele tatt.
Stolene er greie, men ikke top of the line. Men naar flyturen kun tok 1 time og 35 minutter, kan vi leve godt med det.
Vi landet tids nok til aa rekke busen vi hadde booket (EASY BUS), som hadde avgang 23.10, Naa ser vi frem til noen flotte dager i London, med venner og kjente herfra.
Hvordan var belegget på flyet på den sene kveldsavgangen til London fra Torp igår? Alltid interessant å høre om, spesielt på den ruta synes jeg...;)
Det var langt fra fullt. Jeg vil tippe rundt 80-100 passasjerer bare. Det virket som det var en god del flere paa de andre Ryanair rutene som gikk omtrent samtidig.
Det står i artikkelen fom Alitalia at selskapet hadde lavere drivstoffkostnader og men mer lønnskostnader, da flere var blitt ansatt etter tidligere avtaler. Vil de seg selv vondt? Slike avtaler må da kunne gjøres om i en så dramatisk tid for selskapet. Det virker jo ikke som de pynter bruden før et salg her. Man trenger vel være langt fra noen Nostradamus for å skjønne at Alitalia må ha dramatiske kostnadskutt i vente om de skal overleve. Jeg fløy selskapet tidligere i år, og det er et helt greit selskap som jeg har litt erfaring med, men det virker som det er svært gammeldags drevet.
Originally posted by jb1
Det står i artikkelen fom Alitalia at selskapet hadde lavere drivstoffkostnader og men mer lønnskostnader, da flere var blitt ansatt etter tidligere avtaler. Vil de seg selv vondt? Slike avtaler må da kunne gjøres om i en så dramatisk tid for selskapet. Det virker jo ikke som de pynter bruden før et salg her. Man trenger vel være langt fra noen Nostradamus for å skjønne at Alitalia må ha dramatiske kostnadskutt i vente om de skal overleve. Jeg fløy selskapet tidligere i år, og det er et helt greit selskap som jeg har litt erfaring med, men det virker som det er svært gammeldags drevet.
Som nevnt, det er ikke Ryanair som har sendt Alitalia på en motorvei mot helvete...det har de klart helt på egenhånd og det er en grunn til at ingen vil kjøpe dem opp
Originally posted by Someone
Originally posted by jb1
Det står i artikkelen fom Alitalia at selskapet hadde lavere drivstoffkostnader og men mer lønnskostnader, da flere var blitt ansatt etter tidligere avtaler. Vil de seg selv vondt? Slike avtaler må da kunne gjøres om i en så dramatisk tid for selskapet. Det virker jo ikke som de pynter bruden før et salg her. Man trenger vel være langt fra noen Nostradamus for å skjønne at Alitalia må ha dramatiske kostnadskutt i vente om de skal overleve. Jeg fløy selskapet tidligere i år, og det er et helt greit selskap som jeg har litt erfaring med, men det virker som det er svært gammeldags drevet.
Som nevnt, det er ikke Ryanair som har sendt Alitalia på en motorvei mot helvete...det har de klart helt på egenhånd og det er en grunn til at ingen vil kjøpe dem opp
Det er nok noen som vil kjoepe...men noen ganger loenner det seg aa ha is i magen...:p
FBU 4EVER
14-09-2007, 14:29
Originally posted by dc-8-63
Det er nok noen som vil kjoepe...men noen ganger loenner det seg aa ha is i magen...:p
Yesss! En skikkelig dose gelato tenker jeg.