PDA

View Full Version : Bornholm-suksess for Widerøe


FlightDeck
11-09-2007, 23:19
http://boarding.no/art.asp?id=28119

CK
12-09-2007, 07:48
KJEMPEBRA!! Hyggelig at "min lille baby" ble så bra! Supert!!

Falcon
12-09-2007, 09:26
Veldig bra for WF, og fint på CVen til CK. :)

Gratulerer, alle flinke eks-kolleger!

sk931
12-09-2007, 09:34
"Bornholm, Bornholm du min dejlige fødeø" hed en gammel dansk sang....
og det er rigtigt at Bornholm er en perle

Hilsen
Ole

CK
12-09-2007, 10:21
anbefales for sommeren 2008!

FlightDeck
12-09-2007, 11:16
Flott sted! Men Widerøe tar seg ganske godt betalt for billettene.

MD11
12-09-2007, 23:45
Er nå egentlig 64% belegg så bra for en typisk ferie og fritidsrute? De skrøt jo mye av ruten til Shetland også men den forsvant jo....

Tommy777
13-09-2007, 03:06
Kjempebra! Er fullstendig enig i at Bornholm er en perle.

CK
13-09-2007, 09:12
Originally posted by MD11

Er nå egentlig 64% belegg så bra for en typisk ferie og fritidsrute? De skrøt jo mye av ruten til Shetland også men den forsvant jo....

Nei, 64% er ikke godt nok for en slik rute om den skal dekke alle kostnadene - da må den laaaangt opp på 80/90-tallet. Men, både OSL-RNN og OSL-VBY "flys på marginalen". Flyet som brukes flys til vanlig OSL-GOT, men ettersom dette er en tung bizznizz-rute, reduseres den noe om sommeren, og da står jo flyet allerede på OSL, crewet sitter og dingler på crewrommet og WF handling er på plass. Ekstrakostnadene ved å fly ruten, i forhold til å stå parkert er ikke de helt store. Det er et lite regnestykke, som selvsagt også inkluderer marketing etc, men inntjeningskravene for en slik type rute er ikke lioke store som helårsruter. Helst skulle den nok opp på 70-75%, men husk at dette var en ny rute (den aller første ruten mellom Bornholm og Norge), og det ble ikke brukt de helt store markedsmidlene (det var et premiss for å få lov til å starte) for å gjøre den kjent. Alt i alt, synes jeg 64% var et godt belegg på OSL-RNN i 2007. For 2008 bør belegget opp!

MD11
13-09-2007, 11:44
Originally posted by CK

Originally posted by MD11

Er nå egentlig 64% belegg så bra for en typisk ferie og fritidsrute? De skrøt jo mye av ruten til Shetland også men den forsvant jo....

Nei, 64% er ikke godt nok for en slik rute om den skal dekke alle kostnadene - da må den laaaangt opp på 80/90-tallet. Men, både OSL-RNN og OSL-VBY "flys på marginalen". Flyet som brukes flys til vanlig OSL-GOT, men ettersom dette er en tung bizznizz-rute, reduseres den noe om sommeren, og da står jo flyet allerede på OSL, crewet sitter og dingler på crewrommet og WF handling er på plass. Ekstrakostnadene ved å fly ruten, i forhold til å stå parkert er ikke de helt store. Det er et lite regnestykke, som selvsagt også inkluderer marketing etc, men inntjeningskravene for en slik type rute er ikke lioke store som helårsruter. Helst skulle den nok opp på 70-75%, men husk at dette var en ny rute (den aller første ruten mellom Bornholm og Norge), og det ble ikke brukt de helt store markedsmidlene (det var et premiss for å få lov til å starte) for å gjøre den kjent. Alt i alt, synes jeg 64% var et godt belegg på OSL-RNN i 2007. For 2008 bør belegget opp!

Takk for flott redegjørelse CK, men da er jo det store sprøsmålet, tjente WF penger på denne ruten? Jeg tipper det ble minus.....

FlightDeck
13-09-2007, 12:24
Hvilken flytype ble brukt på ruten? Det var Dash 8-300?

MD11
13-09-2007, 12:27
Det var en Dash 8 - 300.