PDA

View Full Version : NYC-HAV?

Lillingen
11-09-2007, 13:22
Jeg skal på jorden-rundt reise i januar og planlegger en tur innom Cuba. Jeg lurer på hvordan man lettest kan komme seg fra New York til Havana. Jeg ser på Wikipedia ATA flyr charter direkte, stemmer det?

LN-KGL
11-09-2007, 13:29
Enkleste er vel å reise via Canada

Herlov
11-09-2007, 13:31
Originally posted by Lillingen

Jeg skal på jorden-rundt reise i januar og planlegger en tur innom Cuba. Jeg lurer på hvordan man lettest kan komme seg fra New York til Havana. Jeg ser på Wikipedia ATA flyr charter direkte, stemmer det?

Det tviler jeg sterkt på siden USA har boikottet Cuba i mange år. Hvis man ikke får lov til å sette opp rutefly mellom de to, hvorfor da chaterfly? Det blir jo det samme.

Desk pilot
11-09-2007, 13:32
Det går an å fly via Toronto, Air Canada har direkteflygning. Evt. kan du fly via Cancun eller Mexico City.

henning
11-09-2007, 14:40
det absolutt enkleste og billigste da vi skulle reise der i mai var å fly via Cancun.

Jetblues direkteflight til Cancun og videre herfra med Click/Mexicana. Cubana går også fra Cancun til Havana - men foretrakk å ikke utsette meg for YAK flyene deres når det var alternativer.

LN-MOW
11-09-2007, 14:51
Det gaar masse charterfly mellom USA og Havana - ATA er bare ett av selskapene som operer dem. Er imidlertid ikke siker paa kriteriene paa aa faa bli med. tror nok det er mest for slektsbesoek ..

Skal man fly rutefly fra NYC, er nok Canada eller Mexico det letteste.

Lillingen
11-09-2007, 17:55
Takk for tipsene. Jeg tror det blir via Cancun.