View Full Version : Flerer SK Q400 med problemer
I dag måtte LN-RDG returnere til CPH grunnet teknisk, rute 767 CPH-PRG....
Og borsen.dk (http://borsen.dk/rejser/nyhed/116047/)
Den andre med problemer var RDI
Ser på NRK tekst TV i kveld at SAS skal starte en grundig undersøkelse av flytypen! Men så vidt jeg vet er det gjort før eller tar jeg feil?
Og Sas Norge sier at den flytypen IKKE blir brukt i Norge
Har de drukket eller ? :old
Originally posted by Leorim
Den blir ikke brukt i eller av SAS Norge, men av SAS Danmark til og fra, så teknisk sett har de sitt på det tørre.
Uansett synes jeg problemene nå blir litt overdrevne. Ok, 1 fly har krasjet og det har vært mye tekniske problemer med typen, men det betyr ikke at alle Q400 skal begynner å regne ned fra himmelen og jeg hadde ikke nølt ett sekund med å sette med inn i en Q400 imorgen hvis jeg skulle ut å reise
Tommy777
10-09-2007, 21:53
Det gjør den ikke... SAS bruker ikke Q400 i Norge. De bruker den til og fra CPH (noen ganger ARN. Disse opereres av SAS Danmark og SAS Sverige...
Widerøe derimot bruker Q400 i Norge, men har ikke hatt i nærheten av hva problemer SAS har hatt med flytypen.
Originally posted by Tommy777
Det gjør den ikke... SAS bruker ikke Q400 i Norge. De bruker den til og fra CPH (noen ganger ARN. Disse opereres av SAS Danmark og SAS Sverige...
Det brukes vel normalt Q400 ARN-TRD.
Originally posted by Tommy777
Det gjør den ikke... SAS bruker ikke Q400 i Norge. De bruker den til og fra CPH. Disse opereres av SAS Danmark...
Widerøe derimot bruker Q400 i Norge, men har ikke hatt i nærheten av hva problemer SAS har hatt med flytypen.
WF sine modeller er også senere modeller av utgaven. Såvidt jeg har forstått det er det spesielt de 8 første Q400 som ble levert til SAS som er skikkelige hangardronninger.
Ellers en litt dårlig uke for SAS...står en 330 (SE-REF) på ORD på 3 dagen med en RR-motor som ikke samarbeider ifølge flyertalk.com
For enkelte så er SAS det samme enten det er SAS Sverige eller SAS Danmark,
dermed blir det feil å si at ikke flytypen blir brukt i Norge av SAS
Her brukes den jo 5-6 ganger om dagen
flytypen blir brukt i norge det er ikke noe å diskutere engang den er på osl flere ganger i året, den har orange motorer og blå hale med skriften SAS så det er ikke WS sin.
at den ikke brukes på faste ruter er ikke dermed sagt at den ikke brukes i norge for jeg har sett den flere ganger på osl
For en gangs skyld enig med de to sistnevnte "kverulanter" :wink , SAS er et konsern og bruker Q400 til/fra Norge også. At det ikke er SAS Norge som opererer maskinene er for folk flest helt uinteressant.