View Full Version : 1 bilde: LN-RRB Rygge Air Show
Jeg har ikke kommet så langt som til å gjøre bildene fra Rygge om til JPG, kun blitt ferdig med grovjustering av RAW-filene. Imidlertid har jeg fått fart på et par bilder, hvorav ett er lastet opp på Airliners.
Så... i skyggen av JørgenS prøver jeg meg med denne: http://www.airliners.net/open.file/1259953/L/
sail4fun
05-09-2007, 21:05
:clap: som vi sa i gammledager
I skyggen av Jørgen S?
- Ingen fare, dette var svinlekkert!!
sirpjalle
05-09-2007, 21:53
Grattis! Dette var drittpent! :-p
Airbus 330
05-09-2007, 21:56
Sinnsykt bra bilde, meget bra jobba Andreas.:spin:
Airbus 330.
Rossiyskie Avialinii
05-09-2007, 22:41
Herlig. Bra jobbet.
Utrolig skarpt! Flott :up:
Helt rått bilde. :devot: :devot:
Sier ikkeno jeg- men du vet hva jeg mener!;)
ATC-flyradar
06-09-2007, 11:06
Mr seilfly - hvordan er det mulig å få til et så skarpt bilde.
Kan du fortelle hva slags utstyr du benyttet og hva du brukte av blender osv ..
Jan
Fly high
06-09-2007, 11:53
ATC-flyradar, jeg tror det er noen av de gutta som har objektiver på linje med det ypperste innen luftvernbatteri! :D
Et krembilde, seilfly!
Skarpere enn mitt syn i hvertfall...nydelig!
Ja, altså...., hvis den kreasjonen der på noen som helst måte kan assosieres med pattedyret gris...., da er jeg en krakk!!!!
Knallbra, klart og fint lys...., et blinkskudd!!! http://www.skipsfarts-forum.net/images/openbb/smiley/76.gif
ATC-flyradar
06-09-2007, 21:42
Originally posted by Fly high
ATC-flyradar, jeg tror det er noen av de gutta som har objektiver på linje med det ypperste innen luftvernbatteri! :D
Et krembilde, seilfly!
Enig, men får lyst til å kaste mine kamerahus og objektiver i søpla og jeg tror ikke på at det bare er objektiver - men også mennenskelige kunnskaper med å sette opp alt i kamera etter lyfforhold osv.
Jan
Originally posted by ATC-flyradar
men også mennenskelige kunnskaper med å sette opp alt i kamera etter lyfforhold osv.
No shit sherlock....
Hahaha.. amen, brother.
Vet ikke hvor mange hus og linser du har prøvd nå jeg, Jan? :exclamati
Edit: Grindvollen bruker vell Canon 5D og Canon EF 400 2.8 IS?
Originally posted by Thomas
Og sitt fotografiske talent..
Originally posted by Thomas
Hahaha.. amen, brother.
Vet ikke hvor mange hus og linser du har prøvd nå jeg, Jan? :exclamati
mener det stod 300mm f/2.8 IS på linsa hans under Rygge :)
.. hva om plusser ihop og blir enige om 700mm f2.8 IS? :colgate:
Thomas: jeg går for tiden et krasjkurs i statistikk og etter hva jeg har forstått må du dele på to - snitt på 350mm :)
Jeg takker for all respons. Nå har jeg laget en stor fallhøyde til når resten av bildene kommer.
Diskusjon utstyr vs mannen bak... both, men i stigende rekkefølge er det kanskje kamera, optikk og mannen bak. Det er dog ikke så mye å tenke over egentlig, jeg prøver å være bevisst på lukkertid ved raske fly, og ønsker sjeldent å bruke større blender enn AV8 (noe jeg har hengt meg opp i). I værste fall øker jeg ISO for å sikre brukbar lukkertid og blender. Ved fighters bruker jeg konsekvent lukkertid på 1/1000sec fordi det er blitt en vane etter å ha ødelagt alt for mange bilder på P-innstillilngen før. -Så generelt for meg er Av satt til 8 min favoritt, men Tv satt til 1000 når det trengs. Det er dog mulig jeg er paranoid når det gjelder lukkertid.
Noen som tenker annerledes eller likt?