PDA

View Full Version : Spottertur til Manchester høsten 2007


ATC-flyradar
03-09-2007, 22:13
Mange av oss var i Zyrich 13.juni i år for felles spotting en hel dag. Vi var vel 2 fra Stavanger, 2 fra Oslo, 1 Finsk, 1 Dansk - noen er kanskje uteglemt -

Dette var for meg en meget fin tur sammen med folk jeg kjente ( Kun Leorim fra Stavanger) men ble kjent med selve sjefen CK, Roxman, vå felles venn fra Danmark SK ...., en fra Finland osv.

Noen som kunne tenke seg å arr en slik tur til Manchester for felles spotting og som er kjent på denne flyplassen.

Mitt ønske var om at turen ble i tiden 15 -21 oktober 2007 og at mange kan være med !

Så folkens`s noen som er interesert i en slik spottertur ??

Jan

Vede
03-09-2007, 22:16
Planlegges dette på en hverdag eller en helgedag? Dette hadde vært kult å vært med på.

Martin
03-09-2007, 22:22
Hmm.. Jeg har faktisk to uker ferie i høst, hvor en tur til London første helga er de eneste planene jeg har.. Så fra Onsdag 26. September og til og med Søndag 7. Oktober er hvertfall jeg ledig.. Men det blir kanskje litt før du hadde tenkt, Jan?

Om jeg kanskje ikke er blant de mest ivrige (og proffe) spotterne her, så hadde jeg ikke hatt noe i mot en dagstur til MAN med en gjeng flyinteresserte..

ATC-flyradar
03-09-2007, 22:24
Sist var den en onsdag grunnet at spotter terassen var oppe onsdager og .... - for meg er det samme - jeg kan ta meg fri fra jobben hvis man planlegger dette i god tid - så for meg blir det openh dag !!

Hva med LN-KGL - LN-KOG - Eng-ramp - CK - Leorim og de andre i Stavanger/Tananger området - hva med Jan-Kåre, Sk 017 ? - Madman - Scanor, Thomas og alle andre som tar bilder -

Blir det noen tur - jeg reiser ikke ditt alene ^_^

Jan

ATC-flyradar
03-09-2007, 22:28
Kan noen sette denne i Sticky en periode (ute sep)

Jan

LCH78
03-09-2007, 22:29
har allerede vært i Manchester (enda til aleina) så jeg blir nok ikke med nå i høst.. Men Manchester er verdt turen ja :)

ATC-flyradar
03-09-2007, 22:51
For å gjøre turen mer interesant - så se på dette fra KGL og hans Internettsider;

http://www.plane-spotter.com/Airports/index_Manchester.htm

Håper at det kan bli felles tur :drunk:

Jan

LN-KGL
03-09-2007, 23:26
Dessverre har jeg anledning i det tidsrommet du nevner Jan. Den uken er jeg opptatt ferdigstillelse og uttesting av en større IT-oppgradering med brukere fra Vietnam i øst til Chile i vest. Men selvsagt kan MAN være behjelpelig med tips og råd. ;)

ATC-flyradar
04-09-2007, 08:07
Originally posted by LN-KGL

Dessverre har jeg anledning i det tidsrommet du nevner Jan. Den uken er jeg opptatt ferdigstillelse og uttesting av en større IT-oppgradering med brukere fra Vietnam i øst til Chile i vest. Men selvsagt kan MAN være behjelpelig med tips og råd. ;)

Det var bare et forslag til uke, har du noen mulighet i slutten av oktober ? så kan vi prøve å samle en gjeng som kan reise samlett. Vi må eventuelt ha med guide og da håper jeg at du en eller annen gang gang være med på rn slik felles tur.

PS. Kan noen sette denne i Sticky en periode (ute sep)


Jan Støkkebo

CK
04-09-2007, 08:41
sjekket en helg i september, men det ble veldig dyrt (hotellet var grådige)
Men, jeg kan sjekke en annen helg og et annet hotell. Oktober? Kan sette sammen en pakke bestående av fly, hotell og leiebil (greit å ha) gjennom arbeidsgiveren (http://www.gonow.no/). Hvor mange er interessert?

CK
04-09-2007, 08:41
sjekket en helg i september, men det ble veldig dyrt (hotellet var grådige)
Men, jeg kan sjekke en annen helg og et annet hotell. Oktober? Kan sette sammen en pakke bestående av fly, hotell og leiebil (greit å ha) gjennom arbeidsgiveren (http://www.gonow.no/). Hvor mange er interessert?

LN-KGL
04-09-2007, 09:57
Vet ikke hvilket hotell du har søkt på CK, men jeg har tilgang til en døgnpris på mellom kr 305 og kr 457 for nesten samtlige dager i september med gangavstand til Aviation Viewing Park. Er det dyrt? Tror at den kjeden vi her snakker om ikke er i GONOWs portefølje. Hotellkjeden jeg snakker om er Travelodge - og det ble åpnet en splitter ny av dem på slutten av 2006. Hvis du åpner denne linken først (http://www.multimap.com/maps/#t=l&map=53.36286,-2.29359|17|4&loc=GB:53.05656:-1.59442), så ligger Travelodge Manchester Airport mellom M56 og Runger Lane helt ned mot Wilmslow Road. For å komme seg til Aviation Viewing Park til fots er det bare å krysse gangfeltet over Ruger Lane, gå på fortauet langs Wilmslow Road og forsette videre langs Wilmslow Old Road til man kommer til AVP. Hvis man blir sliten underveis er det også mulig både å slukke tørsten og/eller å få seg noe å spise på The Romper Public House som ligger i krysset Sunbank Lane / Wilmslow Old Road.

Her er linken til Travelodge-kjeden: http://www.travelodge.co.uk/

For å få tak i de beste tilbudene velg de røde/oransje feltene i venstremenyen, skriv inn Manchester Airport nå du blir spurt om lokasjon. Da vil du få opp en ukesoversikt over hoteller nærmest der du ønsker å være, og hvis du er heldig så dukker også dette hotellet (http://www.travelodge.co.uk/find_a_hotel/hotel/hotel_id/295/ManchesterAirport) opp på listen med lavere pris.

Jan, slikt planene er nå har jeg ikke anledning til å legge inn en ekstra MAN-tur før på vårparten - og da ser det ut til at slutten av april/begynnelsen av mai er det beste værmessig. Erfaring tilsier dette - her er en liste av de gangen jeg har vært der og været vi hadde:
25-26. mai 2002 - pisseregn med noen solgløtt inn i mellom (CK kan underskrive på dette, han satt på the Romper som en våt katt når de asiatiske jumboene kom)
1-2. mai 2004 - klart, men litt varmedis
3-5. september - bra ut på dagene, men morgene var gråe og triste med tåke
14-15. mai 2005 - nydelig første dagen, men så begynte det å skye mer og mer over
24-26. mars 2006 - en del regn og dårlig sikt, men som man sier ingen dag ut litt sol også
11. august 2006 - varm dag, men med mye skyer av til dels lysgrå og mørkgrå farge
30. april - 1. mai 2006 - to praktfulle dager, synd at vi reiste hjem så tidlig med bolaget søndagen.

TOS
04-09-2007, 10:06
Jeg planlegger å være store deler av oktober i Manchester, så om noen bestemmer seg for å dra så stiller nok jeg opp hvis jeg er i byen.

ATC-flyradar
04-09-2007, 10:35
Jeg hadde ikke tenkt meg en hel helg nå i høst/vinter - bare en toppers dag fra tidlig morgen til kveld.

Kanskje vi bør planlegge - tilrettelegge en helg på vårparten istedenfor !!

Takk Kurt for infoen - og at en hel gjeng - en helg med foto kombinert med god mat og drikke på kvelden det høres ut som vårstemning ^_^

Jan

DYflyer
04-09-2007, 19:21
Godt innitiativ Jan. Jeg er nok desverre ganske fullbooket i høst. Hvis det derimot blir noe til våren igjen så er jeg med. Tror nok det bør settes av en helg. Desverre er det litt dårlig med forbindelser mellom OSL og MAN. Det er vel bare SK som flyr direkte, så med mindre det dukker opp noe nytt blir det litt vanskelig/stressende med en dagstur.

ATC-flyradar
04-09-2007, 20:27
Takk for det DYflyer, det er sikkert flere som vil reise sammen, det er ikke så vledig greit å reise på ukjente flyplasser og bare bruke infoen fra Kurt. Det er alltid mange tips og plasser, som man skulle ha vært på iflg kartet/infoen - så finner du den ikke.

Så jeg foreslår en dag eller en heleg i april/mai 2008 og håpe på at det melder seg folk fra forumet fra alle kanter i Norge, Svenske, Danske og Finske medlemmer av dette forumet.

Kanskje noen kan lage et forslag på en hel tur fra lørdag morgen til søndag kveld, eller fredag ettermiddag med ankomst tidlig kveld for en felles middag med tilhørende vin/øl og starte opp lørdag morgen med spotting - avbrekk med felles lunsj - så holde på til middagen. Opp søndag morgen felles spotting til lunsj - så frem til avreise.

Kanskje noen tror at slike turer vil kverke hele matbudsjettet - men nå kan du begynne å spare opp til en slik tur.

Noen med forslag til et slikt opplegg, CK driver med slik business - kom med noen forslag til oss.

Kan noen sette denne i Sticky en periode (ute sept), slik at flere for dette med seg - takk.

De av dere som har vært på spottertur i Manchester, kom med dine forslag, dine erfaringer og opplevelser. Har du bilder fra Manchester (spotting) legg dem i egen tråd under " Bilder & foto
Her samles tråder med flybilder, fotoreportasjer og spørsmål omkring kamera, bilder og fotografering "

Jan Støkkebo

LN-KGL
04-09-2007, 23:32
For de av dere som har installert Google Earth - her er et knippe interessante flyplasser og flymuseum å se på i og rundt Manchester
http://www.plane-spotter.com/KMZs/AviationEngland.kmz

Mange av disse er allerede besøkt av undertegnede, men det står flere igjen på listen så da får vi se hva tiden bringer. Har kommet over stadiet at det å henge bare rundt EN flyplass over flere dager kan bli i det meste laget. Da er det mye bedre å kombinere flere lokaliteter.

Her er noen eksempler på slike som er foretatt:
- En innomslynge - OSL-SXF-LGW-GCI-ACI-SOU-Yeovilton-SOU-MAN-OSL
- En rundt-om-kring-slynge - OSL-CPH-BHX-Cosford-MAN-LPL-Woodford-MAN-OSL
- En annen rundt-om-kring-slynge - OSL-AMS-LBA-Goathland-Elvington-MAN-LPL-TRF
- En kombinasjon - OSL-CGN-DUS-MAN-LBA-MAN-Cosford-BHX-AMS-RTM-OSL

Slik kan man forsette i nesten det uendelige. Til slutt her er siste turen i kortform:
- også denne gang en innomslynge - OSL-ARN-LCY-RAF Museum London-North Weald Airfield-IWM Duxford-MAN-OSL

Med slik rundt-om-kring-aktivitet har medført at jeg siden 1. januar 2006 har logget 26 forskjellige flyplasser, 14 forskjellige flyselskap, 20 forskjellige flytyper og 30 forskjellige flyplasspar på i alt 37 flighter. Var det noen som snakket om lojalitetsprogram :D

DYflyer
05-09-2007, 19:45
Originally posted by ATC-flyradar

Kanskje noen tror at slike turer vil kverke hele matbudsjettet - men nå kan du begynne å spare opp til en slik tur.

De av dere som har vært på spottertur i Manchester, kom med dine forslag, dine erfaringer og opplevelser. Har du bilder fra Manchester (spotting) legg dem i egen tråd under " Bilder & foto
Her samles tråder med flybilder, fotoreportasjer og spørsmål omkring kamera, bilder og fotografering "


Trenger ikke være uoverkommelig nei. Er vi litt tidlig ute med bookingen, så bør vi få flyreisen til en overkommelig pris. LN-KGL nevnte Travellodge som ett forholdsvis rimelig sted å bo. Nå husker jeg ikke prisen, men selv bodde jeg på Bewleys Hotel like ved Terminal 3. Var vel dyrere enn Travellodge, men overkommelig.

Det ligger allerede to tråder med bilder fra MAN i bilde-forumet.
Scanors (http://forum.scanair.no/read.php?TID=21019) med bilder fra Aviation Viewing Park, og min egen (http://forum.scanair.no/read.php?TID=20431) med bilder fra AVP og The Airport Pub.

ATC-flyradar
06-09-2007, 11:03
Takkers til alle opplysninger - bilder og hva vi kan oppleve med en slik tur.- vi får prøve å lage en samlingstur til våren 2008.

innomslynge - OSL-ARN-LCY-RAF Museum London-North Weald Airfield-IWM Duxford-MAN-OSL

Hva med oppsett av en slik tur koste og hvor mange netter er man borte ??

Kurt - kom på banen når du har tid ??

Jan

LN-KGL
06-09-2007, 11:30
Jan du kan sjekke denne siden: http://www.plane-spotter.com/Museum_Tour_2007/
Dette er planleggingssiden for turen, og inneholder priser, tidspunkter, hoteller, kjøreruter - rett og slett alt for rundturen.

ATC-flyradar
06-09-2007, 12:48
Originally posted by LN-KGL

Jan du kan sjekke denne siden: http://www.plane-spotter.com/Museum_Tour_2007/
Dette er planleggingssiden for turen, og inneholder priser, tidspunkter, hoteller, kjøreruter - rett og slett alt for rundturen.

Takk skal du ha - dette kan være en invitasjon til mange her på forumet til å samle en gjeng som vil utvite sin horisont til våren.

Håper på at mange vil og kan være med på en "lufte" tur til våren. Kom gjerne med egne innspill - se og trykk på linken til Plane-spotter.com

Takk for alle innspill til nå - er du med til våren , ja du som ser dette nå !

Jan

ATC-flyradar
06-09-2007, 21:30
Noen som gidder av moderatorene eller CK å sette denne i Sticky en periode (ute sep)

Takk


Jan

ErikB
07-09-2007, 11:52
Godt forslag ! Jeg er interessert både hvis det blir i høst eller neste vår.

Erik

Vede
07-09-2007, 16:10
Er faktisk mer lysten til å reise til Amsterdam og spotte. Er jo også lettere å komme seg ned dit og tilbake?

ATC-flyradar
07-09-2007, 17:28
Originally posted by Vede

Er faktisk mer lysten til å reise til Amsterdam og spotte. Er jo også lettere å komme seg ned dit og tilbake?

Ja hvorflor ikke ditt også. Er spotte mulighetene like bra der ?? - så hvorfor ikke ! Hva tenker du på en dagstur -avgang tidlig morgen - hjem sen kveld ??

Noen flere som kan tenke seg å være med på slike spotterturer ??

Jan

Vede
07-09-2007, 17:46
Jeg tenker meg dagstur ja. Ned med første fly på en lørdag feks. og hjem igjen med siste fly på lørdagen feks. Skal jo være bra spotteplasser på AMS.

Rute: DEP: ARR:
SVG-AMS 06.45 08.20
AMS-SVG 20.45 22.10

BGO-AMS 06.05 07.50
AMS-BGO 21.00 22.40

OSL-AMS 06.30 08.20
AMS-OSL 20.35 22.20

TRD-AMS 06.20 08.45
AMS-TRD 20.20 22.35

Passer jo med tider for de 4 største byene i landet.

Spotterguide (http://www.plane-spotter.com/Airports/index.htm)

Spanair
07-09-2007, 17:50
Originally posted by Vede


Passer jo med tider for de 4 største byene i landet.

Tidene passer utmerket, men prisene passer ikke i hele tatt..:drunk: :angry: :p

Vede
07-09-2007, 17:54
Sjekket prisene nå jeg også. Å det blir ikke aktuelt til de prisene der. :drunk:

Hvorfor er det så dyrt å fly til Schiphol?

LCH78
07-09-2007, 18:07
Originally posted by Vede

Sjekket prisene nå jeg også. Å det blir ikke aktuelt til de prisene der. :drunk:

Hvorfor er det så dyrt å fly til Schiphol?

Fordi at KLM har en annen prisstruktur enn SAS?

Vede
07-09-2007, 18:16
Sjekket priser med SAS. Og det var andre boller. Da må jeg reise om OSL eller CPH.
Er ikke nødt til å reise i en helg da jeg også har fri enkelte ukedager.

LN-KGL
07-09-2007, 18:29
Aha, det ser ut som det er flere som har funnet ut at det er selskaper som er mer gammeldags enn SAS. KLM og til dels også Lufthansa lever fremdeles i den villfarelsen at de som reiser bare enkeltturer er forretningsfolk som ikke tenker på pengene. Og hvis man er turist som overnatter man minst en dag i helgen og flyr tur/retur med samme selskap.

Det er med andre ord en grunn til at jeg fremdeles ikke har flydd KLM og Lufthansa. ;)

LN-KOG
07-09-2007, 22:12
Tjaaa, siden jeg har vært teknisk arrangør på alle gjennomførte Scanair.no-turer og alle Plane-Spøtter.cøm-turer kan jeg vel si at SAS veldig ofte er billigste alternativ (på alle måter - også servicemessig) på de strekningene de flyr mot en eller annen aktuell konkurrent. KLM og SAS på strekningen OSL-AMS er ikke sammenlignbare på annet enn elendig service (SAS=elendig, KLM=verre). Sterling er ikke billig, bare ukurant (hvem vil lande på Schiphol 1905 for så å betale veldig dyrt for hotell når man kan ta en morgenavgang?).

Man må være litt kreativ når man planlegger turer og tenke penger og muligheter :D. Lykke til og god tur!

Vede
08-09-2007, 19:31
Noen som er lystne på spottertur til Schiphol? Er lite respons i denne tråden her.

DYflyer
08-09-2007, 19:53
Originally posted by Vede

Noen som er lystne på spottertur til Schiphol? Er lite respons i denne tråden her.

Som sagt tidligere i tråden så er jeg ganske fullbooket utover året. Neste år skal jeg imidlertid alltids få plass til en tur til Amsterdam :D

ATC-flyradar
08-09-2007, 20:06
Originally posted by Vede

Noen som er lystne på spottertur til Schiphol? Er lite respons i denne tråden her.

Hvis anledningen er der - så er jeg med på en dagstur !

Jan

LN-KOG
08-09-2007, 20:13
Et lite tips: Sett en dato eller ei helg og be folk melde seg. Dette er for løst i fisken.

ATC-flyradar
09-09-2007, 20:39
Hvilken dager er best å besøke AMS for spotting ??

Hvilken ukedag foreslår du (som har vært der tidligere) ??

Og til deg CK eller den som gjøre dette !
Noen som gidder av moderatorene eller CK å sette denne i Sticky en periode (ute sep)

Jan

Thomas
09-09-2007, 20:41
Hvilken dag i AMS som er "best"? - Who cares, der skjer det like mye bevegelser pr. dag som pr måned på OSL så tror ikke det er noe du skal henge deg opp i.

ATC-flyradar
09-09-2007, 21:02
Originally posted by Thomas

Hvilken dag i AMS som er "best"? - Who cares, der skjer det like mye bevegelser pr. dag som pr måned på OSL så tror ikke det er noe du skal henge deg opp i.

Men Thomas -er det like mye bevegelser på de store cargo flyene også ?? Hvis det ikke er de store forskjellene, så VEDE så finn en dag i slutten av oktober, såkan vi invitere flere til å være med !

Jan

OJB
10-09-2007, 09:52
Originally posted by LN-KOG

Et lite tips: Sett en dato eller ei helg og be folk melde seg. Dette er for løst i fisken.

Helt enig -KOG. For 14 dager siden var vi en stor gjeng fra Sola i AMS. Vi dro ned torsdag morgen og hjem på søndagen. 3 dager minimum må man ha dersom det skal bli en tur ut av det. Hotelleri og leiebil må man ha for å komme rundt til de ulike deler av flyplassen og til Aviation Hobbyshop.
Mye film er nødvendig også for de som ikke fester bildene til ei plastikbrikke.
30 ruller med K64 gikk med for mitt vedkommende. Det er nesten nok til å få aksjer i Kodak-konsernet.
God mat og drikke er en del av turen og det sosiale. Vi bodde på hotelleriet en enden av bane 18 center. Flott hotell og fin restaurant til fordelaktig priser.
Oppskriften er som -KOG indikerer over.
-Sett av dato
-bindene påmelding
-bestill flybilletter
-bestill hotelleri
-bestill leiebil
-kun de som skal reise skriver inn på tråden
-alt annet tomsnakk går via PM
-en dag spotting er for pingler.

Lykke til

ATC-flyradar
10-09-2007, 23:01
God mat og drikke er en del av turen og det sosiale. Vi bodde på hotelleriet en enden av bane 18 center. Flott hotell og fin restaurant til fordelaktig priser.

Takk - hotellets navn - tips osv.

Jan

OJB
11-09-2007, 14:15
Originally posted by ATC-flyradar

God mat og drikke er en del av turen og det sosiale. Vi bodde på hotelleriet en enden av bane 18 center. Flott hotell og fin restaurant til fordelaktig priser.

Takk - hotellets navn - tips osv.

Jan

DeHerbergh van Hoovendorph

+31206592600

Bestiller du direkte vil rom koste 10-20Euro mer enn om du bestiller via Booking.com på det samme hotell.

ATC-flyradar
11-09-2007, 14:16
Originally posted by OJB

Originally posted by ATC-flyradar

God mat og drikke er en del av turen og det sosiale. Vi bodde på hotelleriet en enden av bane 18 center. Flott hotell og fin restaurant til fordelaktig priser.

Takk - hotellets navn - tips osv.

Jan

DeHerbergh van Hoovendorph

+31206592600

Bestiller du direkte vil rom koste 10-20Euro mer enn om du bestiller via Booking.com på det samme hotell.

Noen spesielle rom nr - for å god utsikt over fleyene ??
Jan

OJB
11-09-2007, 15:40
Originally posted by ATC-flyradar

Originally posted by OJB

Originally posted by ATC-flyradar

God mat og drikke er en del av turen og det sosiale. Vi bodde på hotelleriet en enden av bane 18 center. Flott hotell og fin restaurant til fordelaktig priser.

Takk - hotellets navn - tips osv.

Jan

DeHerbergh van Hoovendorph

+31206592600

Bestiller du direkte vil rom koste 10-20Euro mer enn om du bestiller via Booking.com på det samme hotell.

Noen spesielle rom nr - for å god utsikt over fleyene ??
Jan

Nei, flyene ser du på spotterplassene.
På hotellet sover du og spiser god mat og mye god drikke i baren i godt lag som regel.:-p

LN-KGL
11-09-2007, 15:40
Rette navn på stedt er vel: Herbergh Van Badhoevedorp
og det ligger omtrent her (http://www.multimap.com/maps/#t=l&map=52.3284,4.78446|16|4&loc=NL:52.3284:4.784 46:14|Schipholwg 259, Badhoevedorp|Schipholweg 266-270, 1171 Noord-Holland, Badhoevedorp )
Hvor god utsikt det er fra stedet vites ikke, men sjansene er tilstede at stedet blir sjekket opp den 25. oktober. ;)

Vede
11-09-2007, 15:40
Originally posted by OJB

Originally posted by LN-KOG

Et lite tips: Sett en dato eller ei helg og be folk melde seg. Dette er for løst i fisken.

Helt enig -KOG. For 14 dager siden var vi en stor gjeng fra Sola i AMS. Vi dro ned torsdag morgen og hjem på søndagen. 3 dager minimum må man ha dersom det skal bli en tur ut av det. Hotelleri og leiebil må man ha for å komme rundt til de ulike deler av flyplassen og til Aviation Hobbyshop.
Mye film er nødvendig også for de som ikke fester bildene til ei plastikbrikke.
30 ruller med K64 gikk med for mitt vedkommende. Det er nesten nok til å få aksjer i Kodak-konsernet.
God mat og drikke er en del av turen og det sosiale. Vi bodde på hotelleriet en enden av bane 18 center. Flott hotell og fin restaurant til fordelaktig priser.
Oppskriften er som -KOG indikerer over.
-Sett av dato
-bindene påmelding
-bestill flybilletter
-bestill hotelleri
-bestill leiebil
-kun de som skal reise skriver inn på tråden
-alt annet tomsnakk går via PM
-en dag spotting er for pingler.

Lykke til



En dag for spotting er ikke for pingler men de som ikke driter penger. :old

ATC-flyradar
11-09-2007, 16:47
Mr Vede, det ser ut til at det IKKE er mange som vil være med på en slik tur, desverre. Trodde liksom at "mange" var interresert i slike turer, men når de dukker opp, så stilner det helt av.

Jan Støkkebo

Vede
11-09-2007, 17:14
Synd det der. Hadde vært veldig kult å reist. Kanskje vi skal drøye det til våren? Så tar vi en dag på vollen på GM heller? :p

DYflyer
11-09-2007, 20:22
Originally posted by Vede
Hadde vært veldig kult å reist. Kanskje vi skal drøye det til våren?

I tillfelle er jeg med. Hva med en helg i AMS i mars og MAN i mai?

LN-KOG
12-09-2007, 01:16
Gutter: Dere er for løse i fisken! Hvis så fremt i fall høres ut som et politisk manifest.

Når. Hotell. Pris.

Inntil da - totalt uinteressant!

DYflyer
12-09-2007, 20:12
Originally posted by LN-KOG

Gutter: Dere er for løse i fisken! Hvis så fremt i fall høres ut som et politisk manifest.

Når. Hotell. Pris.

Inntil da - totalt uinteressant!

OK. Da foreslår jeg følgende:

AMS:
fredag 14.03.08 til søndag 16.03.08
hotell: NH Hotel Schiphol, 74 Euro pr natt (frokost ikke inkl)
fly fra OSL, KLM ca 1100 kr, SAS ca 1500

MAN:
fredag 09.05.08 til søndag 11.05.08
hotell: Bewleys Hotel, 79 pund pr natt (mener frokost er inkl.)
fly fra OSL, SAS ca 1800, KLM ca 1900, BA ca 2300

LN-KOG
12-09-2007, 20:49
Travelodge (http://www.travelodge.co.uk/) får du fra £26 per rom per natt. Det er to senger på rommet så man kan evnt dele og det er gangavstand til Aviation Viewing Park.

ATC-flyradar
12-09-2007, 22:45
Ser fram til felles spotterturer til våren, sommeren og høsten 2008. Min erfaring fra Zyrich med gutta fra Stavanger, Oslo, Finnland, Danmark - det kan kalles fellesskap og felles hobby.

Men slike turer til AMS og Manchester ... så må det være kjentfolk med - tror jeg. Så hvis noen kan legge opp en felles tur med dato(er) og et konkret forslag så kan vi andre planlegge meg fruer, objektiver osv :D

Kunne håpe at veteranene ( KGL - Kjell Oscar - Farmer - Jan Olav ...... ) og alle andre som kan være med fra Lillestrøm, Jessheim, Romerike, Sand, Stavanger, Bergen, Kvernberget, TRD, Molde, Fredrikstad, Sarpsborg, Telemark, Sandefjord osv til en minnerik tur som er planlagt på forhånd.

Ingen skal være glemt - alle skal være nevdt osv.

Hvem kan ta på seg " Reiseleder" for disse to turene 2008 ???

Jan

OJB
13-09-2007, 10:12
Originally posted by LN-KGL

Rette navn på stedt er vel: Herbergh Van Badhoevedorp
og det ligger omtrent her (http://www.multimap.com/maps/#t=l&map=52.3284,4.78446|16|4&loc=NL:52.3284:4.784 46:14|Schipholwg 259, Badhoevedorp|Schipholweg 266-270, 1171 Noord-Holland, Badhoevedorp )
Hvor god utsikt det er fra stedet vites ikke, men sjansene er tilstede at stedet blir sjekket opp den 25. oktober. ;)

Helt korrekt -KGL. Her var jeg noe slepphent med konsonantene.
Uansett, fint hotell for dem som liker god mat og god vin.
Her kan jo EB og FBU4EVER f.eks sitte å teste ut vin og mat mens vi andre farter rundt AMS og fekter med kamera før ettermiddags og kveldmåltidet inntaes. Så kan man gå til ferdig dekket bord med nødvendige vin og anbefalinger.
I det hele tatt , det er mange muligheter og varianter.

CK
18-09-2007, 14:29
jobber med å sette sammen en pakke bestående av fly OSL-MAN-CPH-OSL to netter på et bra hotell og bakketransport. Vet ikke prisen ennå. Avreise fredag morgen 16/11 og retur sent søndag kveld 18/11. Undertegnede er med som reiseleder. Se etter nytt rosa banner. Håper å få svar på prisene i løpet av et par dager

ATC-flyradar
18-09-2007, 15:05
Originally posted by CK

jobber med å sette sammen en pakke bestående av fly OSL-MAN-CPH-OSL to netter på et bra hotell og bakketransport. Vet ikke prisen ennå. Avreise fredag morgen 16/11 og retur sent søndag kveld 18/11. Undertegnede er med som reiseleder. Se etter nytt rosa banner. Håper å få svar på prisene i løpet av et par dager

Takk til deg også Christian. nå kan flere sette av denne helgen i november for felles tur, sosialt, foto, og alle opplevelser.

Jan

CK
18-09-2007, 15:14
et - eller flere besøk på The Romper er selvsagt obligatorisk (dog ikke inkludert i prisen)

LN-KOG
18-09-2007, 17:41
Originally posted by CK

et - eller flere besøk på The Romper er selvsagt obligatorisk (dog ikke inkludert i prisen)

Åååå, så reiselederen skal sitte der mens flyene lander. Ja, ja - historien gjentar seg :cheers:

LN-KEH
20-09-2007, 02:26
Hei,

Hvis turen ble lagt til helga før ville den kunne kombineres med IPMS-Nationals i Telford.
Er vel enklere å komme seg fra Manchester og dit enn fra feks London.


Eders
Knut Erik

CK
20-09-2007, 14:22
Da blir det mulig å bestille tur - 4350,- for fly OSL-MAN-CPH-OSL
Avreise fredag morgen 16. november og retur sent søndag kveld 18. november.
Tre netter på Thistle Manchester Hotel i Manchester sentrum

Undertegnede er med som reiseleder.

Les mer og bestill: http://www.gonow.no/no/Articles/Active/Planespotting-i-Manchester/

ATC-flyradar
20-09-2007, 15:52
Originally posted by CK

Da blir det mulig å bestille tur - 4350,- for fly OSL-MAN-CPH-OSL
Avreise fredag morgen 16. november og retur sent søndag kveld 18. november.
Tre netter på Thistle Manchester Hotel i Manchester sentrum

Undertegnede er med som reiseleder.

Les mer og bestill: http://www.gonow.no/no/Articles/Active/Planespotting-i-Manchester/

Hei Christian - mener du 3 netter eller 3 retters - det blir kun 2 overnattinger fra fredag til søndag.

:D

Jan

TigerBlack
20-09-2007, 20:14
Jeg har akkurat vært i Manchester, midten av august for å være nøyaktig. Men har ikke noe imot en tur til.

Nå jeg imidlertid grounded pga en infeksjon i den ene foten. Forhåpentligvis er jeg opprativ igjen til midten av November, da jeg har en USA tur planlagt.

Tror nok at Manchester må vente til neste sommer før jeg reiser over igjen. Sånn medio Mai hadde passet bra tror jeg.

CK
20-09-2007, 21:43
Originally posted by ATC-flyradar

Originally posted by CK

Da blir det mulig å bestille tur - 4350,- for fly OSL-MAN-CPH-OSL
Avreise fredag morgen 16. november og retur sent søndag kveld 18. november.
Tre netter på Thistle Manchester Hotel i Manchester sentrum

Undertegnede er med som reiseleder.

Les mer og bestill: http://www.gonow.no/no/Articles/Active/Planespotting-i-Manchester/

Hei Christian - mener du 3 netter eller 3 retters - det blir kun 2 overnattinger fra fredag til søndag.

:D

Jan

Selvsagt - to overnattinger og nesten tre fulle dager med kamera!

ATC-flyradar
20-09-2007, 21:54
Synes at Christian nå setter alle kluter til for en felles spottertur og jeg håper at flest mulige har muligheten og kan være med. Det er stor kostnad for oss.

Mr scanor skriver følgende:
Nå jeg imidlertid grounded pga en infeksjon i den ene foten.

Det har jeg slitt med siden 13.juni etter at vi var på en felles spottertur til Sveits !! Skal på MR rønken tidlig i neste mnd - først da får jeg svar og kan eventuelt melde meg på turen !

Hvis legen sier NEI -såkan jeg ikke - ellers så blir jeg med på turen - takk til CK for opplegget - turen er rimelig synes jeg fra tidlig fredag til midnatt søndag/mandag.

Jan

Vede
21-09-2007, 00:00
Desverre må jeg vente til min neste skiftplan kommer før jeg kan melde meg på. Den kommer ikke før i uke 44. :( Får krysse fingrene. ;)