PDA

View Full Version : Stor tro på flere nye ruter


LN-RRA
01-09-2007, 14:34
– Jeg regner det som ganske sikkert at vi får enda flere nye direkteruter fra Sola neste år. Det sier lufthavnsjef Leif Anker Lorentzen.

Les mer i Rogalands Avis (http://www.rogalandsavis.no/nyheter/article2964301.ece)

WestAir
01-09-2007, 14:45
..men Norwegian kutter ut direkteruten til Orly?? Den finnes i hvert fall ikke i lavpriskalenderen som direkterute i vinter.

LN-RRA
01-09-2007, 14:59
Originally posted by WestAir

..men Norwegian kutter ut direkteruten til Orly?? Den finnes i hvert fall ikke i lavpriskalenderen som direkterute i vinter.

Denne ruten er vel ikke lønnsom, SAS la ned sin rute til Paris i fjor.
Var vel ikke den store sukseen......:question:

B767
01-09-2007, 17:06
hvis norwegian kutter ut paris ruten.. synes eg bjørn kjos ska sette flyet til barcelona isteden.. tror kanskej der hadde vert noe.. for der e det byliv med strandliv itillegg..

for eg har hørt fra flere mine kjenter de har vert i barcelona.. og synes der e flott by.. virker som barcelona blir mer populær nå for tiden..

FlightDeck
01-09-2007, 17:17
Det kommer nok flere ruter fra Norwegian fra Stavanger, men kapasiteten prioriteres ikke her - eller Bergen og Trondheim - før mer materiell er på plass. Husk at Stavanger fortsatt har Warszawa, London, Malaga, Dubrovnik, Berlin og Alicante. Paris har vist seg å være en vanskelig rute - det er så vidt den går fra Bergen.

FlightDeck
01-09-2007, 17:19
Originally posted by B767

hvis norwegian kutter ut paris ruten.. synes eg bjørn kjos ska sette flyet til barcelona isteden.. tror kanskej der hadde vert noe.. for der e det byliv med strandliv itillegg..

for eg har hørt fra flere mine kjenter de har vert i barcelona.. og synes der e flott by.. virker som barcelona blir mer populær nå for tiden..

Norwegian åpner Rygge-Barcelona, og jeg kan love deg at Barcelona er en prioritert destinasjon. Problemet er at det er vanskelig å få gode slottider på flyplassen i Barcelona. For de fleste er det et stort spørsmål hvorfor Norwegian ikke allerede har åpnet Oslo-Barcelona, men det har som sagt med slottider å gjøre. SAS brukte tre år på å forbedre sin slottid fra Barcelona på ruten sin til Oslo.

B767
01-09-2007, 18:01
men har ikke barcelona en annet flyplass i nærheten ?? Girona ? er den langt unna barcelona ?

B767
01-09-2007, 18:04
hvis det går så dårlig med ruten til paris.. så kan widerøe overtar.. siden de har små fly med mindre passasjerkappasitet.. kanskje det ville gått bedre..

FlightDeck
01-09-2007, 18:07
Originally posted by B767

hvis det går så dårlig med ruten til paris.. så kan widerøe overtar.. siden de har små fly med mindre passasjerkappasitet.. kanskje det ville gått bedre..


hehe... Jeg tror nok ikke en sånn rute er innenfor deres konsept ;)

Jens W
01-09-2007, 18:07
Originally posted by B767

men har ikke barcelona en annet flyplass i nærheten ?? Girona ? er den langt unna barcelona ?
Girona ja, overkant av 90km iflg våre gode venn Google.
Kart (http://maps.google.com/maps?f=d&hl=en&geocode=&saddr=Aeropuerto+de+Girona &daddr=Barcelona,+SPain&sll=41.896783,2.765551&ssp n=0.047916,0.073128&ie=UTF8&z=10&om=1)

LN-RRA
01-09-2007, 18:07
Originally posted by FlightDeck

Det kommer nok flere ruter fra Norwegian fra Stavanger, men kapasiteten prioriteres ikke her - eller Bergen og Trondheim - før mer materiell er på plass. Husk at Stavanger fortsatt har Warszawa, London, Malaga, Dubrovnik, Berlin og Alicante. Paris har vist seg å være en vanskelig rute - det er så vidt den går fra Bergen.

Flyr Norwegian strekningen Stavanger London:question: :question:
Mer en jeg vet.....SAS er jo eneste selskap som flyr den ruten direkte fra SVG....

B767
01-09-2007, 18:14
Norwegian flyr ikke til London fra sola nei..

FlightDeck
01-09-2007, 18:15
Originally posted by LN-RRA

Originally posted by FlightDeck

Det kommer nok flere ruter fra Norwegian fra Stavanger, men kapasiteten prioriteres ikke her - eller Bergen og Trondheim - før mer materiell er på plass. Husk at Stavanger fortsatt har Warszawa, London, Malaga, Dubrovnik, Berlin og Alicante. Paris har vist seg å være en vanskelig rute - det er så vidt den går fra Bergen.

Flyr Norwegian strekningen Stavanger London:question: :question:
Mer en jeg vet.....SAS er jo eneste selskap som flyr den ruten direkte fra SVG....

Beklager, jeg skrev feil. Men det er absolutt en rute Norwegian burde ha startet. Mye større passasjergrunnlag enn for eksempel Kristiansand som har London-rute (enn så lenge).

Jens W
01-09-2007, 18:25
Norwegian fløy jo Stavanger-Stansted for noen år siden, men den ble jo lagt ned da det ikke var penger å hente på den.

Herlov
01-09-2007, 18:47
Jeg vil anta at mangel på slottider i Barcelona har med terminalkapasitet å gjøre og ikke rullebanekapasitet, siden de har to parallelle rullebaner (hvorav den ene er relativt ny). Denne situasjonen vil nok bli forbedret om et års tid da
El Prat åpner ny terminal.

Barcelona er en fantatisk by .. De som ikke har vært der burde dra dit snarest. :)

Rossiyskie Avialinii
01-09-2007, 21:01
Originally posted by Herlov

Jeg vil anta at mangel på slottider i Barcelona har med terminalkapasitet å gjøre og ikke rullebanekapasitet, siden de har to parallelle rullebaner (hvorav den ene er relativt ny). Denne situasjonen vil nok bli forbedret om et års tid da
El Prat åpner ny terminal.

Barcelona er en fantatisk by .. De som ikke har vært der burde dra dit snarest. :)


Har vært der. Fin flyplass, fin by.

WestAir
01-09-2007, 22:08
Originally posted by Cedlind

Norwegian fløy jo Stavanger-Stansted for noen år siden, men den ble jo lagt ned da det ikke var penger å hente på den.



Husker at Norwegian markedsførte den ruten svært dårlig, ingen visste at DY fløy SVG-LON. Nå har Ryanair trappet ned på HAU, så kanskje nå hadde vært et bedre tidspunkt. Dessuten er SAS' rute mellom SVG og LHR er en av de få rutene mellom Norge og Storbritannia hvor passasjertalllet øker(ifølge CAA).

Vede
01-09-2007, 22:20
Jeg trur det ville vært genialt av DY og starte Sola-Standsted.

EK 007
01-09-2007, 22:37
Originally posted by WestAir

..men Norwegian kutter ut direkteruten til Orly?? Den finnes i hvert fall ikke i lavpriskalenderen som direkterute i vinter.

Har ikke dette fra starten vært tenkt som en sommer-rute?

WestAir
01-09-2007, 22:53
Originally posted by EK 007


Har ikke dette fra starten vært tenkt som en sommer-rute?


Det er mulig. Det er egentlig rart at Norwegian sliter med "tradisjonelle" byer som Paris og London, mens de kan tjene på å fly til byer som hadde vært utenkelige for noen år siden.

MartinL
02-09-2007, 02:01
Originally posted by Vede

Jeg trur det ville vært genialt av DY og starte Sola-Standsted.

Ja det var ikke akkurat "genial" oppmøte på disse flightene da Norwegian lanserte og fløy disse for en tid tilbake. Mulig det var dårlige avgangstider, men fra Sola tror jeg nesten de må inn på Gatwick for å klare å rappe noen pax fra SAS sin Heathrow rute.

FlightDeck
02-09-2007, 11:06
Originally posted by WestAir
Det er egentlig rart at Norwegian sliter med "tradisjonelle" byer som Paris og London, mens de kan tjene på å fly til byer som hadde vært utenkelige for noen år siden.

Rutene til London går bra, både fra Oslo og Bergen :)