PDA

View Full Version : Sky Europe sliter....


SK917
31-08-2007, 17:20
Mer her...

BBJ.HU (http://www.bbj.hu/main/news_30564_skyeurope%2Bdrops%2Bhubs%2Bin%2Bbudapes t%2Band%2Bkrakow.html)

SkyEurope remains heavily affected by high leasing costs for its 12 aircraft.

...also announced plans to reduce its European destinations

LN-MOW
31-08-2007, 17:54
Kjus klaget ogsaa paa leasing-kostnadene og brukte det som argument for aa kjoepe fly direkte .. begynner vi aa se at de selskapene som har basert seg paa leasing faller av lasset?

MartinL
31-08-2007, 17:59
hvem eier egentlig Sky?

Herlov
31-08-2007, 22:23
Originally posted by MartinL

hvem eier egentlig Sky?

Selskapet er børsnotert i Wien og Warszawa.

Someone
01-09-2007, 14:35
Originally posted by Herlov

Originally posted by MartinL

hvem eier egentlig Sky?

Selskapet er børsnotert i Wien og Warszawa.

Og jeg som trodde det var Pepsi:p ;)

Herlov
01-09-2007, 19:06
Originally posted by Someone

Originally posted by Herlov

Originally posted by MartinL

hvem eier egentlig Sky?

Selskapet er børsnotert i Wien og Warszawa.

Og jeg som trodde det var Pepsi:p ;)

Jeg trodde det var den lettkledde blondinen som var avbildet på flykroppen for noen år siden .. ;)

ttp://www.airliners.net/open.file/0524141/L/ :lol:

storg
01-09-2007, 19:33
Sånn, da er den klikkbar: http://www.airliners.net/open.file/0524141/L/

FlyHi
06-09-2007, 10:28
Lidt O.T. i forhold til den oprindelige tråd, men synes nu alligevel jeg vil knytte en kommentar til SkyEurope, da jeg går ud fra at der ikke er så frygteligt mange der endnu har fløjet med dem...

Jeg er netop hjemkommet efter en tur med dem fra CPH til PRG t/r og må sige, at det er et helt OK selskab at flyve med.

Ganske fornuftig benplads ombord - lædersæder i company-colours. Det er no-frills, så der er ikke inkluderet mad og drikke, men det de har til salg er af rigtig fin kvalitet (hvis man holder sig fra Salami-sandwichen, der ikke så specielt indbydende ud). Selv smagte jeg både deres græske salat på udturen og lakse-sandwich på hjemturen - og begge dele var rigtig fint. 5 EUR pr. stk. - ikke galt.

Til forskel fra andre selskaber, så står der tydelig produktionstid på maden samt en angivelse af at det skal være spist indenfor 24 timer (ikke som med nogle selskabers sandwich, hvor de kan holde sig i 5-6 dage fra produktionen).

Eneste lille minus er at de benytter Nordic Aero på CPH og at der dermed ofte er lange køer ved check-in (det er ihvertfald mine erfaringer, at det oftest går langsommmere end andre handlingselskaber). Desuden er self-service check-in ikke muligt på CPH. Denne gang var ingen undtagelse - her stod vi i kø i 50 minutter for at checke-ind til et halv-fuldt fly (med 2 skranker åbne og et personale der arbejdede ekstremt langsomt).

Rent kvalitetsmæssigt vil jeg rate SkyEurope, som at værende bedre end Sterling, men knapt så gode som AirBerlin - så alt i alt har de et ganske udemærket no frills-produkt.