PDA

View Full Version : Beograd

SQ 777
24-08-2007, 08:45
Vil vurdere å kjøpe to kortturer fra Rygge i ettermiddag. Athen er alltid bankers ( elllers hadde jeg uansett tatt LH via FRA ). Grei adkomst fra Lillestrøm.;)

Men får vi Beograd for ca. kr. 600 t/r har vi lyst til å ta tre dager der neste sommer ?:lightbulb

Noen som kan litt om byen ??:question:

DCHalvorsen
24-08-2007, 09:42
Var innom en tur i sommer. For så vidt grei by, den ligger i nokså kupert terreng ved Donau. Grei service og greie priser, men noen turistby er det ikke. Mye og ganske småstressete biltrafikk i gatene, tendenser til motorsykkelråning om kvelden. Største turistatraksjon er Kalemegdan-festningen hvor man skuer ut over Donau. Fremdeles ruiner fra Nato-bombingen i 1999 i sentrum.

Men - skal man først besøke en hovedstad på Balkan, er nabobyene Sofia og Zagreb lang mer å foretrekke.

MartinL
24-08-2007, 09:51
jupp enig. Trampet forbi der på sykkel i Sommer. Billig og anderledes, men ikke et sted jeg vil anbefale. Det er så manga adre flotte steder du heller hurde oppslke i det tidligere jugoslavia. Krotatia og ikke minst Montenegro.

AirbusTrond
24-08-2007, 18:14
Var innom der to dager i sommer ifm med min "store" Balkan-tur. Men er helt enig i det som DC og Martin her anfoerer.. Sofia var mer spennende. Beograd var overraskende vestlig, men med bra prisnivaa. Og en av de beste biffmiddagene jeg har hatt var der. Men ellers er det festningen som er interessant. Relativt dyre hotell for standarden. Ogsaa daarlig opplagt for turister - paa borgen nektet de aa ta imot en 100-lapp naar inngangen var 10 (ungjenta som satt der sukket oppgitt over at jeg var person nr 2 den dagen som hadde med for store sedler som de ikke kunne gi igjen paa...) Og paa det samme stedets uteservering maatte de ty til andre turister for aa faa vekslet en 100-lapp naar jeg skulle betale 10 for en iste! latterlig. Og det verste var at musikken de spilte meget hoyet paa kafeen var latino-musikk. Jeg skulle altsaa nyte utsikten av donau og salva, og ble oerene proppet fulle av latino paa full guffe.... huttetu.

turist
24-08-2007, 18:32
Jeg var på kurs i Beograd i fjor. En hyggelig by, med god stemning, men ikke egentlig verd et besøk. Dårlig shopping, lite interessante sights, men hyggelige barer og restauranter.