PDA

View Full Version : Ang vollen?

OEriksen
24-08-2007, 03:06
jeg tok meg en kjøre tur etter jobb idag, prøvde og finne vollen i mørket.. Jeg kjørte forbi GA terminalen og videre forbi HMS brannkurs tomten og litt bortover, litt etter en rundkjøring fant jeg en grusvei.. Svingte like godt inn, veien var dumpte og fæl. Så i enden av denne veien deler den seg i 2, da stoppet jeg bilen og gikk opp på den haugen jeg hadde foran bilen da jeg ikke ville kjøre videre i tilfelle det var litt får dårlig terreng der.. gikk bortover til høyre på denne haugen og kom til slutt på en åpent området hvor jeg så rullebanen, fikk faktisk med meg at LN-KKR landet ;)
Er det dette som er vollen? Eller har jeg bare funnet et sted der ingen gidder og stå,fordi veien er dårlig og man ikke kan komme med bilen helt dit? Evt hvordan kan man kjøre nesten helt opp,så man slipper og la bilen stå så langt unna?
Og hvor finner man spotter kart over osl?

LN-MOW
24-08-2007, 03:38
Originally posted by OEriksen

Og hvor finner man spotter kart over osl?

Her. (http://www.plane-spotter.com/Airports/Norway/OSL/index.htm)

SK917
24-08-2007, 06:21
Høres ut som du har kommet helt riktig, hva angår kjøring opp er jo det helt opp til enhver...:) men jo mange kjører opp og ja veien er et eget kapittel nå....men det jobbes med saken:)

H

Madman
24-08-2007, 06:25
Originally posted by SK917

Høres ut som du har kommet helt riktig, hva angår kjøring opp er jo det helt opp til enhver...:) men jo mange kjører opp og ja veien er et eget kapittel nå....men det jobbes med saken:)

H

Åh..? Asfaltering? :p

SK917
24-08-2007, 06:38
-you wish - :p

TigerBlack
24-08-2007, 07:23
Originally posted by SK917

-you wish - :p

I sure do :P

Kunne godt tenke meg denne asfaltert med varmekabler i bakken, og en liten oppvarmet "stuga" på vollen med panoramavinduer, WLAN, brusmaskin,kjøleskap, micro og komfyr. samt ett par komfertable stoler. Denne bør stå på "pålær" litt over bakken og sånn at den ikke sperrer for utsikten utenifra.

Madman
24-08-2007, 07:34
Genialt! :D

Synes det er det minste OSL kan gjøre for oss. :colgate:

ATC-flyradar
24-08-2007, 07:58
Fiananseres med bompenger :colgate:

Jan

SE-DYD
24-08-2007, 08:57
Originally posted by ATC-flyradar

Jan

Hadde sikkert ikke vært så dumt- da hadde vi kanskje begrensa bilbruken til de ivrigste!;)

seilfly
24-08-2007, 11:27
Kjør ikke med senket bil til stedet merket "H" på kartet. Var på "H" en liten tur i forrige uke ifm en ukes tid på 335 skv. Var innom med to normale, ikke senkede bilder, og en av de tok nedi på vei vekk derfra. Det var selvfølgelig ikke jeg som kjørte ;)

Veien til til H fra hovedveien er forøvrig hullete og fæl!

OEriksen
24-08-2007, 11:33
da har jeg funnet vollen da :) Er ikke akkurat og anbefale og ha senket bil på spotter sted E heller.. kjører en s2 coupe,og den var nesten nedi bakken et par steder på vei inn og ut.. Men hva gjør man ikke for litt morro ?

ATC-flyradar
24-08-2007, 19:15
Originally posted by SE-DYD

Jan

Hadde sikkert ikke vært så dumt- da hadde vi kanskje begrensa bilbruken til de ivrigste!;)

Næmen Dag -du bruker vollen du også :cry:

Det samme problemet på 19L - veien ned fra hovedveien begynner å bli høykantet og veldig hullet også. Tror 10L har mere besøk enn 19R eller tar jeg feil !!

Men flyspottergutta har noe på gang - så vi får innfinne oss med litt tolmodighet noen uker til :D

Jan ( en flittig bruker av voll(ene)

LCH78
25-08-2007, 00:00
har igrunnen ikke skjønt helt poenget med å kjøre med bilen helt opp da.. man klarer vel å gå opp en "lille" bakken fra veien på baksiden :)

SE-DYD
25-08-2007, 03:07

Næmen Dag -du bruker vollen du også :cry:

Jan ( en flittig bruker av voll(ene)

Så du mener jeg ikke er blant de ivrigste? Til å være utenbys fra- må jeg vel kunne påberope meg å være ivrig! Er på OSL 230 ganger i året på jobb- og i tillegg kommer jeg dit på fritida flere ganger i måneden!

Kjører senka beemer- har alltid slått nedi jeg til og fra vollen- så jeg betaler gjerne bompenger for å kjøre inn- om det skulle være en forutsetning for bedre vei!

Gå opp og ned en bakke klarer en vel alltids- men det er veldig behagelig å ha med godstolen opp på vollen!;)

ATC-flyradar
25-08-2007, 18:19
Den er grei Dag, men 230 dager på vollen, men ved terminalen !!

Tro jeg skal anbefalle å lag ny kjørevei lang gjerdet i enden ved der helikopter, VIP flyene er parkert, opp langs gjerdet -forbi brannøvelsestomta og kommer opp i hjørnet og deretter opp på vollen. Noen bruker den veien til å gå om vinteren og da vet kanskje de fleste (som er på vollen en gang i blant) hvor jeg mener.

Ellers så kan man kjøre inn fra bakveien og langs jerdet !! Noen som har prøvd, ser at folk jogger den strekningen.

Bare noen tanker !!

Jan

Thomas
25-08-2007, 18:58
Tro jeg skal anbefalle å lag ny kjørevei lang gjerdet i enden ved der helikopter, VIP flyene er parkert, opp langs gjerdet -forbi brannøvelsestomta og kommer opp i hjørnet og deretter opp på vollen.

Det er faktisk mulig å lese over det man skriver før man trykker "Submit reply" :-p

Ellers ser jeg ikke problemet i det hele tatt med 'Vollen', jeg har alltid parkert i svingen helt der oppe hvor vollingen starter - det er en tradisjon å vandre hele veien Sørover uten å vite hva det var som akuratt landet på andre siden av buskene :p

Edit: Det er også mulig å vandre til venstre når man kommer opp, litt oppi der får man OK shots..

http://www.airliners.net/open.file/0337438/L/

ATC-flyradar
25-08-2007, 19:13
Originally posted by Thomas

Tro jeg skal anbefalle å lag ny kjørevei lang gjerdet i enden ved der helikopter, VIP flyene er parkert, opp langs gjerdet -forbi brannøvelsestomta og kommer opp i hjørnet og deretter opp på vollen.

Det er faktisk mulig å lese over det man skriver før man trykker "Submit reply" :-p

Ellers ser jeg ikke problemet i det hele tatt med 'Vollen', jeg har alltid parkert i svingen helt der oppe hvor vollingen starter - det er en tradisjon å vandre hele veien Sørover uten å vite hva det var som akuratt landet på andre siden av buskene :p

Edit: Det er også mulig å vandre til venstre når man kommer opp, litt oppi der får man OK shots..

http://www.airliners.net/open.file/0337438/L/

Jeg og mange andre vet alt det derre der, men noen påpekte at bilen bør ikke være lav, det det er store huller og kanter opppover fra svingen og opp mot der du parkerer.

Derfor mitt submit Thomas, eller var bilde ditt meget bra.

Jan

Trety
26-08-2007, 13:57
Når jeg har vært på vollen har jeg kun en gang tatt sjansen på å kjøre opp (når vedkomne foran meg klarte det med Ford Scorpio ante jeg at det var trygt ^_^ ), ellers parkerer jeg bilen i krysset der - ettersom privatøkonomien ikke tillater å kjøpe Volvo XC90. :)
Men sånn i allminnelighet er det behagelig å ha med seg sitteplass med tak over til de stillere periodene, så jeg forstår jo at folk kjører opp. Og litt mer fremkommelig vei (f.eks. gruslagt) hadde vært veldig velkomment.

Men ang. spot H på kartet, like ved der det er merket "461" på kartet ved siden av H'en, er det faktisk plass til å sette fra seg bilen, rusle over veien og rett opp på vollen som ligger der. Litt klatring i armeringsjernet som holder jordmassene på plass, men ellers en veldig praktisk spotterplass.

Vede
26-08-2007, 14:02
Hadde vi bare hatt det like bra på Sola.

DYflyer
26-08-2007, 20:24
Originally posted by Trety

når vedkomne foran meg klarte det med Ford Scorpio ante jeg at det var trygt ^_^

Jeg velger å tro at det hadde like mye med sjåføren som med bilen å gjøre ;).

Trety
26-08-2007, 21:29
Originally posted by DYflyer

Litt usikker på om du sikter til meg eller han med Scorpioen, men kommer en Scorpio frem gjør jaggu V50'n det også. ;)

LN-SEK
27-08-2007, 09:40
Kom fint opp med A4'n min, og den er ikke akkurat høy.

Man må bare kjøre litt "kreativt" rundt hull og vanndammer ^_^

DYflyer
27-08-2007, 20:39
Originally posted by Trety

Originally posted by DYflyer

Litt usikker på om du sikter til meg eller han med Scorpioen, men kommer en Scorpio frem gjør jaggu V50'n det også. ;)

Det var han med Scorpioen (som jeg antar var undertegnede) jeg siktet til. Forøvrig har jeg byttet ut Scorpioen, og kjører nå så og si samme bil som Petter Solberg (OK, kanskje ett par småting er forskjellig men... :D )