PDA

View Full Version : Skuffende KLM/AF-salg

Stian
23-08-2007, 11:44
Har mottatt flere mails fra KLM den siste uken der de har reklamert for salget som startet i dag. De kaller det Take Off salg, og har lovet priser man omtrent ikke tror før man ser det.
Vel, da jeg sjekket i dag, ble jeg skuffet.
Synes det var langt mellom de gode tilbudene. Og prisene er før skatter og avgifter.
BA sine "Special offers" er bedre enn dette.

OEH
23-08-2007, 12:03
Prisene var inkl. tax, men excl. surcharges.
BA sine priser til USA er bedre, men de har intet tilbud til Asia, bortsett fra Tokyo.
Synes det var et par brukbare tilbud til Asiatiske destinasjoner.

MountainDew
23-08-2007, 13:02
Fikk en god pris med KLM til Atlanta. BA var dyrere med tungvint bytte mellom LHR og LGW. Er det fremdeles slik at KLM blokkerer exit setene på den internett innsjekken? Hvordan får en da exit?

Kunne tenkt meg 30 AB / HJ, 10 AB / HJ eller 11 DG

http://www.seatguru.com/airlines/KLM/KLM_Airbus_A330-200.php

The Ticketor
23-08-2007, 13:16
De aller fleste blokker dem og tdem tildeles ved sjekkinn på flyplassen.

Stian
23-08-2007, 13:54
KLM hyper opp New York til 3990,- som noe helt ekstraordinært.
På BA.com annonserer de stille og rolig OSL-JFK til 3360,-
De aller fleste amerikanske destinasjonene er billigere med BA enn KLM.
Konkurransen over dammen er jo en litt annen fra London, så kanskje ikke så rart.

Someone
23-08-2007, 14:12
Originally posted by OEH

Prisene var inkl. tax, men excl. surcharges.
BA sine priser til USA er bedre, men de har intet tilbud til Asia, bortsett fra Tokyo.
Synes det var et par brukbare tilbud til Asiatiske destinasjoner.

Husk at BA er relativt små på Asia.

Stian
23-08-2007, 14:31
Ja, jeg ser på Amadeus at BA omtrent kun bruker 777 på Asia-rutene sine. Svært få destiansjoner de flyr 744 maskinene sine til.
Hvorfor er de så små på Asia? (relativt sett).

gustavf
23-08-2007, 14:35
Originally posted by Stian
Konkurransen over dammen er jo en litt annen fra London, så kanskje ikke så rart.

Jeg finner også turer med Continental direkte til ca 3.700 for noen tilfeldig valgte datoer i november. Ikke spesielt imponerende av KLM, nei.

Someone
23-08-2007, 14:37

Ja, jeg ser på Amadeus at BA omtrent kun bruker 777 på Asia-rutene sine. Svært få destiansjoner de flyr 744 maskinene sine til.
Hvorfor er de så små på Asia? (relativt sett).

Fordi de velger å satse mer ressurser andre steder, da primært Nord-Amerika hvor de er størst.

LN-KGL
23-08-2007, 15:23
Det er fremdeles en veldig stor sammenheng mellom tidligere britiske kolonier og rutenettet til BA. I sydøstre deler av Asia var det mange andre koloniherrer og den største var vel Nederland, og derfor er også KLM sterk i denne delen av verden.

Tradisjoner er tradisjoner er tradisjoner

SQ 777
23-08-2007, 16:08
Har benyttet disse tilbudene tidligere for oversjøisk, og det er langt færre destinasjoner nå.

USA har vi gått over til CO , så det gjør intet. ;) . CO har heller ikke noe 25 % på poengene.

view
23-08-2007, 16:49

Enig, lite imponert når KLM kommer med dette når BA allerede har vært ute en stund med 3360,-
Dessuten, for ca 7000,- får man World Traveller Plus til JFK med BA, da er det bare å oppgradere med miles til sengeplass på Club World.

FlightDeck
23-08-2007, 17:02
Jeg har også fått disse e-postene, og jeg er ikke så overrasket over at tilbudene er dårlige. Det er de alltid med Air France og KLM.

Og vil man først fly billig mellom Europa og USA, kan man f.eks. fly Zoom til litt over 2000 kr. t/r. LGW-JFK.

dc-8-63
23-08-2007, 17:56
Originally posted by LN-KGL

Det er fremdeles en veldig stor sammenheng mellom tidligere britiske kolonier og rutenettet til BA. I sydøstre deler av Asia var det mange andre koloniherrer og den største var vel Nederland, og derfor er også KLM sterk i denne delen av verden.

Tradisjoner er tradisjoner er tradisjoner

USA er jo ogsaa en tidligere britisk koloni:p :p :p

OSLansatt
24-08-2007, 12:09
Vel, er flyene godt booket, er det vel like greit å reklamere for den billigste billetten som er tilgjengelig, og ikke hva det kunne ha kostet tidligere....Dreamsale er jo bare et varemerke som de bruker hver gang de har salgskampanje. I og med de har flyvninger over hele verden, vil det alltids være destinasjoner som ikke allitd kan matche andre selskaper...sånn er det jo