PDA

View Full Version : Heathrow og hotell

Utflyttet
21-08-2007, 17:31
LN-MOW, Christel m.fl. har tatt en del bilder på LHR fra et hotel som ligger langs rullebanen der. Jeg har søkt litt men finner ikke tidligere tråder og lurte på om noen av dere kan huske hva hotellet het?

-A

Thomas
21-08-2007, 17:42
Renaissance London Heathrow Hotel (http://www.marriott.com/hotels/travel/lhrbr-renaissance-london-heathrow-hotel/)

Utflyttet
21-08-2007, 17:46
Takker.

Det ser ut som jeg slipper ut på tur over helgen. Så da tenkte jeg vollen på onsdag neste uke, Heathrow på torsdag, fly til Singa natt til fredag for å rekke å få PPS-sektorene inn før månedsskifte. Mange fluer i èn smekk. Ingen spanske.

-A

Tommy777
21-08-2007, 18:42
Sheraton Heathrow funker ogsaa. De bruker aa ha en del kampanjer. Bodde der selv i fjor for 59 pund natta

Fredrik Propell
21-08-2007, 19:58
Originally posted by ph-ndr

Takker.

Det ser ut som jeg slipper ut på tur over helgen. Så da tenkte jeg vollen på onsdag neste uke, Heathrow på torsdag, fly til Singa natt til fredag for å rekke å få PPS-sektorene inn før månedsskifte. Mange fluer i èn smekk. Ingen spanske.

-A

Er det noen som kan fortelle meg hva PPS-sektorer er? Har prøvd å lete det frem men til ingen nytte.

TOS
21-08-2007, 21:16
Originally posted by fredrik propell

Takker.

-A

Er det noen som kan fortelle meg hva PPS-sektorer er? Har prøvd å lete det frem men til ingen nytte.

PPS er vel elitenivå i Singapore Airlines sitt Frequent Traveller-program. Såvidt jeg vet er PPS sektorer noe som er knyttet til hvor mange miles man flyr og er vel knyttet opp til oppgradering til høyere nivå (her er jeg på veldig tynn is, og ph-ndr kan helt sikkert bekrefte eller avkrefte).

Tommy777
21-08-2007, 21:23
Store endringer paa gang i SQs program. Tror vaar pedante bergenser vil slite med aa re-kvalifisere seg neste aar.

Les mer her: http://flyertalk.com/forum/showthread.php?t=669154

TOS
21-08-2007, 21:38
Originally posted by Tommy777

Store endringer paa gang i SQs program. Tror vaar pedante bergenser vil slite med aa re-kvalifisere seg neste aar.

Det vil altså si at man nå vil se på hvor mye penger du bruker (ca 100.000 NOK for PPS om jeg leser innlegget på Flyertalk rett). Er dette noe som er vanlig blant andre selskaper på denne type elitenivå (hva tilsvarer hhv PPS og PPS Solitaire hos f.eks. SAS)?

Tommy777
21-08-2007, 22:08
Originally posted by TOS

Det vil altså si at man nå vil se på hvor mye penger du bruker (ca 100.000 NOK for PPS om jeg leser innlegget på Flyertalk rett). Er dette noe som er vanlig blant andre selskaper på denne type elitenivå (hva tilsvarer hhv PPS og PPS Solitaire hos f.eks. SAS)?

Foer (eller inntil september) var det sektorer i business man trengte for aa oppnaa PPS, naa er det som du korrekt har observert, penger som teller.

Dette er unikt for SQ. Andre (som SAS, BA, UA etc) har nivaaer for kunder som bruker masse penger, men det som er vanlig er at slike nivaaer er kun for inviterte. Hos SQ vet du hva som skal til for aa faa PPS, mens hos SAS vet man aldri helt hva som skal til for aa naa Pandion, samme med UA, man vet aldri beloepet som er noedvendig for aa oppna Global Services

ATC-flyradar
21-08-2007, 22:15
Originally posted by Thomas

Renaissance London Heathrow Hotel (http://www.marriott.com/hotels/travel/lhrbr-renaissance-london-heathrow-hotel/)

Har du erfaring på å bruke dette hotellet ??

kan du spotte fra vinduet på hotellet ??

Eller er kort vei til en spotterplass ??

Thomas fortell litt mere - takk¨

Jan

audunn
21-08-2007, 22:22
Det finnes en spesiell spotter-pakke ved dette hotellet.
Denne pakken inkluderer:
Club bedroom with tea and coffee-making facilities,
soundproofing and air conditioning
• Access to the Club Lounge which offers complimentary soft
drinks and fantastic view of the airport
• Full English Breakfast in the Brasserie Restaurant
• Return tickets to the airport on the Heathrow Hoppa Bus
• Car parking for the duration of your stay
• Certificate to commemorate your stay
• Complimentary use of the health club

Om du skriver inn koden: ARN da du gjør bestillingen på mariott.com får du den til 93£ pr. natt.

ATC-flyradar
21-08-2007, 22:56
Originally posted by audunn

Denne pakken inkluderer:

Om du skriver inn koden: ARN da du gjør bestillingen på mariott.com får du den til 93£ pr. natt.

Takk, dette er notert.

Jan

Superhai
21-08-2007, 23:25

Dette er unikt for SQ. Andre (som SAS, BA, UA etc) har nivaaer for kunder som bruker masse penger, men det som er vanlig er at slike nivaaer er kun for inviterte. Hos SQ vet du hva som skal til for aa faa PPS, mens hos SAS vet man aldri helt hva som skal til for aa naa Pandion, samme med UA, man vet aldri beloepet som er noedvendig for aa oppna Global Services

M&M HON Circle er også et program som har et bestemt nivå man kan arbeide mot.

Utflyttet
21-08-2007, 23:39
Originally posted by TOS
PPS er vel elitenivå i Singapore Airlines sitt Frequent Traveller-program. Såvidt jeg vet er PPS sektorer noe som er knyttet til hvor mange miles man flyr og er vel knyttet opp til oppgradering til høyere nivå (her er jeg på veldig tynn is, og ph-ndr kan helt sikkert bekrefte eller avkrefte).

Gaske rett. :)

PPS-sektorer er noe a la miles, men de brukes bare for å holde status-nivået, ikke noe du kan ta ut igjen. Som Tommy777 nevner er det store endringer på gang. SQ vil ikke si så mye om hva som skjer, men programmet har vært utsatt for "enhancements", og i praksis er det ikke mange på FT som lengre kan se hva fordelene med programmet er.

Slik programmet har vært opp til nå er det basert på enten 50.000 miles eller 25 PPS-sektorer pr. år. PPS-sektorer kan bare tjenes ved reise i Biz/F og bare på SQ-metall, med noen få unntak.

SQ har bestemt at fra 1. september av skal opptjening være basert på ditt forbruk hos SQ, målt i reine Singapore dollar. 25.000 SGD pr år er hva det som skla til for å holde i klubben. Kombinert med at det er blitt et reint uttrykk for penger og det er få synlige fordeler så hadde jeg bestemt meg for at jeg ikke planla å henge med, men takket være allerede lagte planer så skulle jeg vært akkurat over grensen og med et år til.

Fordelen med endringene er at mange, meg inklusive, har sluttet å være så lojal mot SQ, som gjør mye rart for å ødelegge hva som er så spesielt med SQ, og jeg hra oppdaget Qatar Airways som dekker mine behov for Asia og Afrika langt bedre enn SQ, og virker like bra. :)

Det jeg enda ikke har en løsning på er hva jeg skal finne på med turene mine til BNE og Star Alliance. QR flyr ikke til Australia, men jeg kan jo tjene EB-poeng på SQ inn til videre.

-A :)

PS: Tommy777, ang. rekvalifisering så tittet jeg på historikken min og ville ha såvidt klart de nye kravene basert på nye krav, men jeg vil ikke ha et kort som bare skriker "jeg har brukt så mye penger på SQ", spesielt ikke når det knapt er fordeler igjen.

Fredrik Propell
22-08-2007, 00:44
Tusen takk for oppklaringen:D

LN-KGL
22-08-2007, 01:23
Tilbake til Renaissance og bilder ut vinduet - her er et eksempel

http://www.plane-spotter.com/Jpegs/LHR_2006-04/Renaissance/G-VIIN.jpg

Og med spotter-pakken blir man også sertifisert ;)

Superhai
22-08-2007, 02:54

Det jeg enda ikke har en løsning på er hva jeg skal finne på med turene mine til BNE og Star Alliance. QR flyr ikke til Australia, men jeg kan jo tjene EB-poeng på SQ inn til videre.

QR begynner å fly til Australia fra neste år.

Tommy777
22-08-2007, 03:45

PS: Tommy777, ang. rekvalifisering så tittet jeg på historikken min og ville ha såvidt klart de nye kravene basert på nye krav, men jeg vil ikke ha et kort som bare skriker "jeg har brukt så mye penger på SQ", spesielt ikke når det knapt er fordeler igjen.

Regna med det, men jeg tvilte egentlig på at du synes det er verdt det mer når programmet blir såpass strippa for fordeler...

Tommy777
22-08-2007, 03:46
Originally posted by Superhai

M&M HON Circle er også et program som har et bestemt nivå man kan arbeide mot.

Glemte Hon, ja... Sorry

Utflyttet
22-08-2007, 03:53
Originally posted by Superhai

QR begynner å fly til Australia fra neste år.

Noe info om hvor til?

-A

Utflyttet
22-08-2007, 03:54

Regna med det, men jeg tvilte egentlig på at du synes det er verdt det mer når programmet blir såpass strippa for fordeler...

Vel, med det Superfisken over skriver, og prisene til QR så kommer jeg nok til å bruke pengene der, pluss at det ryktes jo at QR og *A kansje vil leke. :)

Og med SQ neste uke så skraper jeg over streken som EBG igjen og så da er det ro over plastikken i 18 mnd til.

-A

Tommy777
22-08-2007, 04:36

Vel, med det Superfisken over skriver, og prisene til QR så kommer jeg nok til å bruke pengene der, pluss at det ryktes jo at QR og *A kansje vil leke. :)

Og med SQ neste uke så skraper jeg over streken som EBG igjen og så da er det ro over plastikken i 18 mnd til.

-A

Her sliter jeg villt med plastikken nå... Siden jeg sa opp jobben har jeg tatt en midlertidig jobb som kun tilbyr reise fra kontoret til Starbucks 400 meter unna.. :cry:

EBG er sikra til neste sommer, 1K er i banken til februar 2009, AA Plat blir til Gold i februar. BA Silver er nylig long gone.....

På hotellsiden forsvinner Hilton Gold rett etter nyttår, SPG Plat er i boks, Rica Gold trenger jeg ikke lengre, samme med Radisson SAS Gold Points Gold. De er begge borte.. Nytt er Hyatt Diamond, men jeg må nok velge mellom Hyatt og SPG til neste år..

Håper på mye reising i den nye jobben jeg håper på å få snart, ellers blir kortstokken mye tynnere i 2009....:( :cry:

view
22-08-2007, 22:15

Denne pakken inkluderer:

Morsom greie for flyentusiaster, men hvis jeg husker riktig så er denne loungen stengt i helgene så det er kanskje greit å være der en hverdag, flott utsikt fra loungen også.

LCH78
22-08-2007, 23:53
Originally posted by view

Denne pakken inkluderer:

Morsom greie for flyentusiaster, men hvis jeg husker riktig så er denne loungen stengt i helgene så det er kanskje greit å være der en hverdag, flott utsikt fra loungen også.

nja... mener at jeg åpna det ved å bruke nøkkelkortet i fjor når jeg var der :)

Martin
23-08-2007, 00:01
Jeg forstod det sånn, at denne spotterpakken kun kan bookes i helger.. da antar jeg at loungen bør være åpen da..

LN-KGL
23-08-2007, 08:22
Glem loungen gutter, bestill frokosten på rommet og vind fra vest. Da kan man i freden og roden nyte frokosten sammen med landinger rett utenfor vinduet. :lol:

Utflyttet
23-08-2007, 08:27
Ref morgentråden blir det nok ikke overnatting her, men jeg skal tilbringe dagen i VSCH, som må da være like bra. Men jeg tenkte å komme meg over i tide til at jeg får sneket meg innom vollen på onsdag. Hva er letteste metode å komme seg fra Radisson til Vollen?

-A

LN-KGL
23-08-2007, 08:32
Hvis det er vollen ved terskelen til 19R
F.eks. buss til Norlandia og deretter apostlenes hester nordover langs gjerdet. Har også praktisert taxi bort, men da må man kunne vise veien for taxisjåføren - de er ikke så lokalkjente.

Martin
23-08-2007, 12:06

Ref morgentråden blir det nok ikke overnatting her, men jeg skal tilbringe dagen i VSCH, som må da være like bra. Men jeg tenkte å komme meg over i tide til at jeg får sneket meg innom vollen på onsdag. Hva er letteste metode å komme seg fra Radisson til Vollen?

-A

Vollen ved 19R? Ta buss 855 eller 854, og gå av sånn cirka ved Gardermoen Bed & Breakfast.. Er mulig det er en holdeplass etter som er litt nærmere.. Litt nord for nevnte hotell går en grusveg inn i skogen, og følger du den, går du rett på vollen. Bare pass på at du tar bussen riktig veg, og ikke havner i retning Jessheim i stedet.. "Riktig" 855 skal det hvertfall stå Maura på, og den går et par minutter over hver hele time.. 854 er jeg litt mer usikker på..

Superhai
23-08-2007, 14:18
For QR så slik jeg har skjønt det er MEL daglig bekreftet fra sommerprogrammet, mens det blir sannsynligvis blir en destinasjon til som ikke er bestemt. De ønsker vel SYD men det får de vel ikke lov til.

Og nå har jo også UA på vei inn som codeshare partner for QR, så kanskej blir det mer. Men codeshare partnere betyr jo ikke allianse.