PDA

View Full Version : baggasje transfer...

B767
20-08-2007, 17:40
hei.. bestilte nettopp en flyreise til bodø med norwegian via oslo... så ble eg litt usikker... blir baggasjen videresendt til bodø .. og eg trenger ikke sjekke inn baggasjen på nytt i gardermoen ? har aldri opplevd å ta flybytte med samme flyselskap før..

iceman
20-08-2007, 18:07
Hvis du har kjøpt reisen med en bestilling skal ikke dette være noe problem(SVG-OSL-BOO). Men har du kjøpt bilett for hvert enkelt leg, SVG-OSL og OSL-BOO må du hente ut bagasjen og sjekke inn på nytt på Gardermoen.

Tror jeg.:cool:

B767
20-08-2007, 18:11
ja eg bestilte enveis billet til bodø fra stvg..

men i email fikk eg to reisedokumenter.. en til oslo og en til bodø... så der ble eg usikker når det gjelder bagasjetransfer.. men kanskje det er vanlig praksis hos norwegian å gjøre slik..

LN-MOW
20-08-2007, 18:35
Med 90 minutters MCT (Minimum Connection Time) regner jeg med at man maa hente bagasjen, ja ... :p

10.1. Mellom Norwegian sine flygninger
Norwegian er et rent ”punkt-til-punkt”-flyselskap, og tar generelt ikke ansvar for videre forbindelser, heller ikke mellom selskapets egne flygninger, med mindre vi er erstatningsansvarlige for forsinkelse (se art. 10 i Generelle vilkår for befordring). Mange av våre kunder vil likevel velge å reise flere påfølgende strekninger med Norwegian. Vi anbefaler da å beregne minst 90 minutter til videre forbindelsen. Dersom kunden har hatt minst 90 minutter mellom ankommende og avgående fly, og på grunn av forhold som skyldes Norwegian, ikke rekker videre forbindelsen, kan kunden kontakte vårt kundesenter og vil vi skaffe kunden plass på et senere fly med ledig plass. Dette under forutsetning av at det er ledig plass på aktuell flygning.

http://www.norwegian.no/sw185.asp#2-2

B767
20-08-2007, 19:00
eg har en time på meg å bytte fly... men ska spør skranken likevel.. :)

LN-FHU
20-08-2007, 19:20
Hvis det er samme referansenummer på de to reisedokumentene, skal bagasjen bli gjennomsjekket.

queso
20-08-2007, 19:24
Du ser det på bagtagen når du sjekker inn, har den BOO som destinasjon så er den gjennomsjekket, det varierer desverre litt på hvordan de enkelt stasjonene utfører dette.

FlightDeck
20-08-2007, 20:08
Man får alltid to separate reisedokumenter når man bestiller connection. Det skal stå connection på den og du skal ha blitt belastet 25 kr. for dette. Referansenummeret vil også være det samme.

FlightDeck
20-08-2007, 20:11
Originally posted by queso

Du ser det på bagtagen når du sjekker inn, har den BOO som destinasjon så er den gjennomsjekket, det varierer desverre litt på hvordan de enkelt stasjonene utfører dette.

Det skal ikke variere. På tag'en skal det stå endelig destinasjon sammen med via-destinasjonen, og i tillegg skal det festes en 'transfer'-lapp på bagasjen. Transfer-bagasje vil bli lagt i det fremste lasterommet i flyet. Ombordstigningskort for begge avganger vil bli utstedt samtidig.

LN-MOW
20-08-2007, 20:14
Hvorfor opplyser ikke DY om slikt paa nettsidene sine..??

queso
20-08-2007, 21:42
Originally posted by FlightDeck

Det skal ikke variere. På tag'en skal det stå endelig destinasjon sammen med via-destinasjonen, og i tillegg skal det festes en 'transfer'-lapp på bagasjen. Transfer-bagasje vil bli lagt i det fremste lasterommet i flyet. Ombordstigningskort for begge avganger vil bli utstedt samtidig.

Virkeligheten er nok en ganske annen, det ser ihvertfall vi som tar imot inbound pax med conecting flights... :exclamati

FlightDeck
21-08-2007, 08:56

Virkeligheten er nok en ganske annen, det ser ihvertfall vi som tar imot inbound pax med conecting flights... :exclamati

Da regner jeg med at dere rapporterer det. For i utgangspunktet skal ikke dette være så veldig vanskelig.

queso
21-08-2007, 17:20

Da regner jeg med at dere rapporterer det. For i utgangspunktet skal ikke dette være så veldig vanskelig.

Selvsagt! Men det kan virke som om det er "lost connection" andre steder i systemet også siden det til stadighet skjer...