View Full Version : Iran Air og Northwest på OSL ?
hmm.. er det ingen av dere fra østlandet som har tatt noe bilder av iran air og northwest ?
eg ser svært få bilder av NW i airliners.net feks.. og ingen noe iran air.. ??
eg har et bilde av northwest DC 10 og iranair B747-SP.. men bare ett bilde ble klar og bra.. resten ble tåkete.. brukte den gamledagse fotoapratet den gangen..
her tok eg noge bilder da eg va på Gardermoen for en godt stund siden
ATC-flyradar
18-08-2007, 12:33
Tror ikke Iran Air og Northwest er på OSL for tiden. Northwest hadde tidligere en Cargo i alle fall for 20 år siden.
Jan
eg vet.. men de fløy ruten til oslo før.. så derfor eg lurte på hvorfor ingen har tatt bilde av de på den tiden...
Northwest fløy faktisk regulært rute til oslo fra Minneapolis i noe år..
Iran Air fløy til Teheran via Larnaca også...
Her har du i alle fall en B747-200 fra NW, som jeg knipset på GEN på -80 tallet en gang:
http://home.online.no/~nordlid/artimages/GEN_0005_edited-1.jpg
:-p VC-10
IR floey vel bare noen maaneder .. og da NW herjet som verst var det ikke saa mange fotografer som broed seg om GEN .. var jo ikke saa mye som skjedde og heller ikke saa mange som aktivt dyrket hobbyen ..
hmm ok.. da føler eg meg heldig at eg har tatt bilde av en iran air Boeing 747-SP, den er jo en sjelden fugl n¨å for tida.. ^_^
Herregud så stygg den var den 747'en til NWA.
FlightDeck
19-08-2007, 14:03
Iran Air fløy mer enn noen måender på OSL på begynnelsen av 2000-tallet, jeg tror det var et-to år. Northwest sin rute mellom Oslo og Minneapolis stjal passasjerer fra Europa-basen i Amsterdam, så ruten gikk vel kun i 2000, om enn med daglige avganger. Jeg fløy dem selv en gang fra Mineapolis til Oslo.
Fellowship
20-08-2007, 22:53
Originally posted by LN-MOW
IR floey vel bare noen maaneder .. og da NW herjet som verst var det ikke saa mange fotografer som broed seg om GEN .. var jo ikke saa mye som skjedde og heller ikke saa mange som aktivt dyrket hobbyen ..
Det var ikke så mange med digitalkameraer den gangen....
IR fløy både i fra forsommeren 1999 frem til ca 110901...
Både NW og IR finnes det bilder av fra OSL på http://www.airpics.com