View Full Version : Skrivefeil i navn på Norwegian-billett
Jeg skal reise til Rygge Air Show via Gardermoen og tar Norwegian. Den som bestilte billetten skrev etternavnet med én bokstav feil. Er dette noen issue i det hele tatt eller er Norwegian/noen kilne på dette?
MountainDew
18-08-2007, 12:26
Norwegian kan rette navnet ditt om du ønsker det, men det er nok ingen som bryr seg om 1 bokstav siden det er innland. Men i prinsippet så skal navnene på passasjerlisten være riktig stavet....
Er vel Røros flyhandling som skal betjene deg? Sier du fra retter de nok navnet ditt :smile2
Originally posted by MountainDew
Norwegian kan rette navnet ditt om du ønsker det, men det er nok ingen som bryr seg om 1 bokstav siden det er innland. Men i prinsippet så skal navnene på passasjerlisten være riktig stavet....
Jeg har reist "verden rundt" med minst 5 forskjellige stavelser av navnet mitt uten problemer
"Navn (osv.) kan forandres mot gebyr"
Tenker jeg nøyer meg med å hete ...D i stedet for ... L jeg :D
Jeg vet at AA godtar 3 bokstaver feil totalt i et navn...
MountainDew
18-08-2007, 22:26
Originally posted by seilfly
"Navn (osv.) kan forandres mot gebyr"
Tenker jeg nøyer meg med å hete ...D i stedet for ... L jeg :D
Er navnet ditt stavet feil koster det ingenting å få endret på det, men er ingen som bryr seg hvis ikke det er for mye feil.
I offshore trafikken som jeg jobbet i tidligere var det ekstremt viktig med korrekt navn. Fikk til og med tester slik at vi skulle holde oss skjerpet. Der var 1 bokstav nok, så derfor er jeg mer observang på dette en andre ^_^
Det er gratis å endre navn hos Folkeregisteret i stedet, og trolig enklere ;)