PDA

View Full Version : Transit tid på EWR i Oktober..?


N2630B
17-08-2007, 15:37
Litt usikker på om dette passer best her, eller i reise forumet, men uansett.

Driver å ser på reiser til MCO.
Selvsagt er det mange andre selskap jeg heller hadde reist med (mtp. entertainment), men fant en rellativt billig reise med CO, men denne er da med ca 2 timer på EWR.
Litt usikker på om dette er nok på en så stor flyplass, og med en rute som oftere er delayed enn ikke.

Noen som kan hjelpe meg med dette?

VoiceCom
17-08-2007, 15:43
Jeg reiste over EWR med terminalskifte sist desember, hadde opprinnelig en time og et kvarter transfer-tid men skiftet det til tre timer. Det viste seg at jeg ville ha rukket neste fly med den opprinnelige transfer-tiden, men man vet aldri. Plutselig er det mye kø så da blir det værre.

Ville tro at 2 timer var ok.

learjet
17-08-2007, 16:53
2 timer skal holde på EWR, og siden du stadig er oppe hos oss :-) så spørs del vel ikke om vi kan fikse deg et sete med stikkontakt så du kan ta med pc'en og se medbragt.....
Og selv om CO39 har vært mye sen ut av OSL i sommer så har vi ofte kommet på rute til EWR. Noe snodige vind greier i hele sommer :-)

Når ble det til at du reiser?? sept el oktober

S

N2630B
17-08-2007, 17:06
Originally posted by learjet

2 timer skal holde på EWR, og siden du stadig er oppe hos oss :-) så spørs del vel ikke om vi kan fikse deg et sete med stikkontakt så du kan ta med pc'en og se medbragt.....
Og selv om CO39 har vært mye sen ut av OSL i sommer så har vi ofte kommet på rute til EWR. Noe snodige vind greier i hele sommer :-)

Når ble det til at du reiser?? sept el oktober

S

Hehe. Kult :) Ja, fikk Rune og Malin til å søke opp samme reisen, og fikk den til 8 lapper, men funnet den til 3, så blir nok den.. Er på 2 okt, og en 1-veis billett til MCO :)
Men om 2 timer holder, så er det bra nok for meg..
Sett på en annen UA flight (OSL-AMS-IAD-MCO t/r), som er veldig atraktiv også, men egentlig mer kurrant med en enveis billett, og bare finne en t/r billett når jeg kommer ned.

Dag Viking
17-08-2007, 17:10
2 timer er passelig. Det kan gå med mindre tid, men da skal det ikke mange skjær i sjøen til før man sitter med hjertet i halsen.

dc-8-63
17-08-2007, 17:50
Originally posted by LN-RRL

Originally posted by learjet

2 timer skal holde på EWR, og siden du stadig er oppe hos oss :-) så spørs del vel ikke om vi kan fikse deg et sete med stikkontakt så du kan ta med pc'en og se medbragt.....
Og selv om CO39 har vært mye sen ut av OSL i sommer så har vi ofte kommet på rute til EWR. Noe snodige vind greier i hele sommer :-)

Når ble det til at du reiser?? sept el oktober

S

Hehe. Kult :) Ja, fikk Rune og Malin til å søke opp samme reisen, og fikk den til 8 lapper, men funnet den til 3, så blir nok den.. Er på 2 okt, og en 1-veis billett til MCO :)
Men om 2 timer holder, så er det bra nok for meg..
Sett på en annen UA flight (OSL-AMS-IAD-MCO t/r), som er veldig atraktiv også, men egentlig mer kurrant med en enveis billett, og bare finne en t/r billett når jeg kommer ned.

Husk at enveis billett inn til USA og innenlands i USA gir deg mye oppmerksomhet fra TSA og vennene deres....4 stjerners Boarding kort er ingen gevints i lotto...snarere tvert om....

Someone
17-08-2007, 17:53
Originally posted by dc-8-63

Husk at enveis billett inn til USA og innenlands i USA gir deg mye oppmerksomhet fra TSA og vennene deres....4 stjerners Boarding kort er ingen gevints i lotto...snarere tvert om....

Når er det de begynte med det? Fløy på enveis billett MYR-ORD-DEN i 2005 og det gikk uten problemer

dc-8-63
17-08-2007, 18:02
De har holdt paa med det lenge, men avhengig av hvor mye TSA etc. kan lese ut av bestillingen din, saa noen ganger gaar det uten problemer, men ser de at du har enveis billett beregn ekstra tid....4 stjerners boarding kort gir normalt dobbelt tid sammen med TSA....og Immigrasjon med enveis billett (uten aa kunne vise til retur billett, vil ta tid og en kan bli bedt om aa kjoepe retur billett der og da.....det er opptil deg aa bevise at du har retur reise....ikke midler, men en reise.....

N2630B
17-08-2007, 18:11
Jaha? Så selv om jeg har 2 års visum og allerede fremvist bevis på at jeg har $ til å bo der i 2 år, så kan det alikevel skape problemer?

Ja, ja, kanskje like greit å kjøpe en t/r og evt. drite i returen da..?

dc-8-63
17-08-2007, 19:12
Originally posted by LN-RRL

Jaha? Så selv om jeg har 2 års visum og allerede fremvist bevis på at jeg har $ til å bo der i 2 år, så kan det alikevel skape problemer?

Ja, ja, kanskje like greit å kjøpe en t/r og evt. drite i returen da..?

Jepp, selv med Green Card har jeg opplevd dette mang en gang, senest naar jeg var paa kurs i SFO...hvor det kun var plass paa UA paa utreisen...og kun AS paa hjemreisen.....bingo....4 stjerner......fordi jeg hadd 2 enveis billetter....

En annen ting er flybilletter fra USA ( ihvertfall fra Seattle omraadet er ca NOK 1000 dyrere enn tilsvarende fra Norge....)

LN-MOW
17-08-2007, 19:28
Dette er et overvurdert problem. Paa dager med stor utfart, kan det til og med vaere en fordel aa reise med SSSS (ikke stjerner) paa kortet. Du blir skilt ut av billettsjekkeren foran i koen og kommer ofte fortere gjennom enn de som maa gaa den vanlige veien.

Ellers er et FF-kortnummer som regel nok til at du ikke blir plukket ut, selv om du reiser enveis. Har reist veldig mye med enveisbilletter selv og har sjelden blitt plukket ut.

Ved rerouting blir man ofte satt paa Selectee-listen, men det er fordi selskapenes reservasjonsseystemer ikke kan definere dem som reroutet. DHS' instrukser er at de skal ikke skal ha S'er, og TSA i SEA kjempet en evig kamp mot flyselskapene for at de manuellt klarere dem foer de skrev ut kort. Ingen som tar seg tid til slikt naar man staar med 100 folk foran skranken selvfoelgelig ....

Men et visst antall per flight plukkes 'random', og den slipper ingen unna.

N2630B
18-08-2007, 02:03
Ok, et FF nummer kan ihvertfall ordnes.. Men hva er disse stjernene dere prater om? Eller SSSS som det var?

LN-MOW
18-08-2007, 02:10
SSSS

N2630B
19-08-2007, 22:39
Hehe. Ja, tenkte heller på hva disse S'ene vil si?
Er det noe jeg kan "få" på egenhånd eller noe som må bestilles med billetten?

Dag Viking
19-08-2007, 22:44
SSSS er noe man får når man er spesielt utvalgt, og premien består i ekstra sikkerhetssjekk.

LN-MOW
20-08-2007, 00:31
Litt mer info her. (http://www.aclu-wa.org/detail.cfm?id=274)

VoiceCom
20-08-2007, 13:54
Her ser du eksempel på et boardingpass med SSSS. Jeg ble tatt til side i egen kø på IAD ved utreise pga denne. Fikk den antagelig fordi jeg ble rebooket av NW til UA på hjemreisen.

Ventet vel ca 20 min i SSSS-kø før jeg ble sjekket og tatt gjennom. Den vanlige køen var vel på ca 10 min da.

N2630B
20-08-2007, 19:51
Ok. Tusen takk for hjelpen!

Tror jeg like greit legger til et par hundre, og får noen timer til gode.
Har sett så mye i bransjen at jeg ikke tør å ta noen sjanser på hverken meg eller bagasjen..