PDA

View Full Version : Ikke helt OT: Knapphet på Champers

Someone
17-08-2007, 00:29
http://www.na24.no/article1290289.ece

Vel dette betyr vel dyrere og dårligere dråper og økte kostnader for de med C og F klasse. (Så det var ikke helt OT)

Tommy777
17-08-2007, 00:40
Dette er jo gammelt nytt, tror vaare venner i Champagne igjen overdriver kraftig for aa presse prisene.

Champers prisene har ikke gaatt noe opp paa veldig lang tid, en liten justering er kanskje paa sin plass?

Den Champersen som serveres i internasjonal C og F er jo ikke fra nederste hylle, saa jeg ser ikke moerkt paa fremtiden - i luften ihvertfall. Det er jo ikke slik at man gaar tom for Champers, det blir bare litt dyrere

FBU 4EVER
17-08-2007, 01:03
Kvaliteten på spansk Cava og italiensk Spumante overgår nå svært mye av det som kommer fra Champagne.Det er bare imaget som trenger en liten boost,så kan det være hipp som happ hva som serveres ombord.
Økt produksjon av Champagne MÅ bety en forringelse av kvaliteten.De må få mer ut av druene hvis ikke arealene for druer til champagne utvides.Utvides arealene,får man druer fra områder som tidligere har vist seg mindre optimale for dyrking av Pinot Noir og Chardonnay,druene som det brukes mest av i champagne.

TOS
17-08-2007, 01:50
Jeg var ikke overvettes imponert over den champisen som SAS serverte i C-klasse mellom SEA og CPH i februar i år. Hva kunne det ha vært?

Dag Viking
17-08-2007, 02:15
Originally posted by TOS

Jeg var ikke overvettes imponert over den champisen som SAS serverte i C-klasse mellom SEA og CPH i februar i år. Hva kunne det ha vært?

Henriot?

Tommy777
17-08-2007, 02:19
Originally posted by TOS

Henriot. Jeg tror de nå er på 1998... Jeg er selv ikke helt overbevist over Henriot. Det er et lite Champers hus som mange har sansen for, selv synes jeh Henriot 1998 er mildest talt kjedelig...

EB
17-08-2007, 06:55
Enig med FBU4EVER - det kommer mye som er vel så godt om ikke bedre fra Italia...:D