LN-MEH
15-08-2007, 23:20
Årets sommerferie gikk til Budapest.Vi reiste med tidligflyet SK4407 den 9/7 fra Tromsø.Det var 737-883 LN-RCX "Höttur Viking" som fløy denne turen,her ble det servert frokost ombord.Neste strekning var OSL-CPH med SK1469 og flyet var MD-82 LN-ROY "Spjute Viking".Her var serveringen smørbrød og drikke til.Så var det lagt inn en overnatting i København på Radisson SAS Hotel Scandinavia.Neste dag gikk turen videre til Budapest med LH via Munchen.Det var LH3085 D-AVRC som fløy denne ruten som altså var CPH-MUC.Der var det flybytte og vi skulle ta LH3464 videre til Budapest.Denne dagen var det LH's første 737-530 D-ABIA "Greifswald" som var satt opp. Desverre tok jeg lite/ingen bilder på denne strekningen eller av de aktuelle flyene.Serveringen på begge strekningene var en liten sandwich og en sjokolade. Det var kveld og mørkt da vi kom frem til BUD, dette var siste fly fra Munchen. Så fulgte 5 flotte dager i Budapest, vi bodde på Budasiden i et apartmenthotell. Fin by, og det var vart og godt rundt 30 grader hele tiden untatt de to siste dagene, da var det 36/37. Det ble faktisk enda varmere etter at vi forlot byen. Returen var søndag den 15/7 med Malev. Vi skulle reise med MA754 BUD-ARN.Vi sjekket inn siden det var god tid til avgang dro jeg etterhvert bort på museumsparken et stykke bortenfor terminal 2 A/B. Der var mye gammelt matriell å se (og fotografere!) både fly og diverse bakkeutstyr.Det var varmt å gå der å knipse bilder men det gjorde ingenting. Da jeg var ferdig der gikk jeg tilbake til terminal 2A. Der gikk jeg opp og ut på spotterterrassen og rakk en rask fotorunde der før det var ned og gjennom security og til gaten. Det var HA-LOI en 737-7Q8 som skulle fly denne ruten. Her var det en oppvarmet sandwich og sjokolade og ellers var det veldig god service ombord. Jeg er helt enig med LN-MOW og kan bare anbefale Malev på det varmeste. Da vi landet var det lang taksing og fjernparkering og bussing inn til terminalen. På vei inn passerte vi en Thai Royal Flight 737-448 HS-HRH/99-999 og tok et (dårlig) bilde av den. Så var det to dager stopp i Stockholm, før reisen fortsatte med SK889 til Oslo den 17/7. Det var SAS Norge som fløy denne ruten og det var samme flyet som vi startet turnen fra Tromsø med, nemlig LN-RCX. Her måtte alt man skulle ha ombord kjøpes. Fra OSL gikk turen etterhvert videre med siste flyet nordover til Tromsø , SK4438 som denne dagen ble fløyet av 737-883 LN-RPL. Turen gikk helt fint, men det var litt kaldt når vi kom hit om natten. Da var det bare 11 grader...
Jeg legger ved noen bilder, men det kan være at rekkefølgen blir helt feil, vi får se..
Jeg legger ved noen bilder, men det kan være at rekkefølgen blir helt feil, vi får se..